• Äldre 24 Jan 11:38
    8684 visningar
    5 svar
    5
    8684

    Tips på ps4-spel?

    Jag söker singelplayerspel med bra story, gärna rollspel. Gillade witcher 3 mycket och nu känna det tomt när det är slut. Tips på något som kan fylla tomrummet? Dragon age har jag spelat alla och även alla elder scrolls och gillat. Stor värld och intressant story är viktigast. Helst inte så kort spel så inte korta indiespel.

    Last of us och bioshocks har jag också spelat, var ok men inte lika bra som de andra.

  • Svar på tråden Tips på ps4-spel?
  • Äldre 25 May 15:32
    #1

    Fallout 4?

  • Äldre 25 May 15:49
    #2

    Dark Souls-spelen är ruskigt bra, om än jäkligt svåra. Storyn kan ibland vara svår att hänga med i, men är generellt riktigt grym. Världen är hyfsat stor, men det krävs skicklighet för att ta sig till nya områden och man kan inte direkt springa runt som man vill det första man gör.

    Hyfsat nya Horizon: Zero Dawn är också riktigt bra, men det är mer action än rollspel. Världen är dock stor och storyn hyfsad.

    Även Final Fantasy XV är bra, även om spelvärlden inte är lika öppen som tidigare.

  • Äldre 25 May 17:57
    #3

    Darksiders och Darksiders 2 är två sjuuuukt underskattade pärlor. Bra, cool story med rpg inslag. De spelen du nämner är favoriter till mig också

    Mass Effect Andromeda - väldigt likt Dragon Age Inquisition. Final Fantasy X och X2. Framför allt X är enligt mig en av världens bästa spel och har fått sig en boost nu via HD remake till Ps4. Tales-serien. Tales of Zestiria och Berseria. Finns massor med godbitar för någon med dina preferenser

  • Äldre 1 Jul 14:27
    #4

    Dessa kan jag rekommendera starkt:

    The last of us ( bästa storyn i ett spel, enligt mig)

    Horizon zero dawn

    Life is strange ( episode-spel med riktigt bra story)

    Bloodborne (svårt, påminner om Dark souls)

    Uncharted 4

    Alien isolation

    Resident evil 6

    Far cry 4

  • Äldre 6 Jul 21:52
    #5

    Lägger min röst på Bloodbourne och Dark Souls 3. 


    Besök gärna min blogg: www.aktieviking.se
Svar på tråden Tips på ps4-spel?