Det här med egoistiska karriärstyrda småbarnsföräldrar?
Är det bara jag som blir galen på alla dessa debattinlägg om hur självupptagna och karriärsinriktade småbarnsföräldrar tydligen är? Att det skulle ställas orimliga krav på att man ska vara vältränad med en massa hobbies, göra karriär, och samtidigt vara en superföräldrar med fläckfritt hem som lagar hälsosam mat från grunden och skjutsar runt sitt barn från den ena fritidsaktiviteten till den andra för gud förbjude att ungen har tråkigt... jag känner inte igen mig alls i den beskrivningen och blir riktigt förbannad när jag läser om hur småbarnsföräldrar tydligen "är", kan verkligen inte tro att majoriteten av småbarnsföräldrarna sätter sitt jobb, hobbies eller att hålla hemmet i toppskick före sina barn?
Jag har en son på 3-år och väntar nästa barn i september. Jag känner inget behov av att satsa på karriären i nuläget,räknade ut förra veckan att jag ska jobba ca 40 år till så hinner nog det också. Vårt hus är oftast halvstädad med tvätthögar i tvättrummet och disken intryckt i diskmaskinen. Vi äter halvfabrikat när vi inte hinner laga mat, vi sysslar med hobbies när vi kan. Sambon spelar fotboll så då följer ofta jag och sonen med och hejar när det är match, annars turas sambon och jag om att vara hemma. Jag sysslar med hundsport och då för sonen oftast följa med till hundklubben och på tävlingar. Hinner vi inte planera in familjeutflykter så går det lika bra att leka i skogen bakom huset eller nere på gräsmattan. Är vi bara ovanligt avslappnade småbarnsföräldrar eller?? Jag känner mig inte alls pressad att vara nån supermänniska och skulle aldrig sätta mitt jobb eller hobbies före min son.. Vad säger ni andra??