• Brommatjej

    Någon som testat Gluten go enzymtabletter

    Hej

    Undrar om det är någon som har testat gluten go enzymtabletter?

    Ska fungera för oss som är överkänsliga mot gluten. Antar att det borde fungera på liknande sätt som de tabletter som finns mot laktosintolerans och dom är väldigt effektiva på mig.

    Hade varit underbart om tabletterna mot glutenintolerans hade fungerat lika bra.

  • Svar på tråden Någon som testat Gluten go enzymtabletter
  • HippHipp

    Åh intressant, har aldrig hört talas om. Följer denna tråd. Har en dotter som ät glutenintolerant.

  • Trippelmamma76

    Man får inte ta dem om man är glutenintolerant tyvärr, endast om man är känslig för gluten. Har inte testat själv men följer gärna tråden!


    HippHipp skrev 2017-01-30 23:08:58 följande:

    Åh intressant, har aldrig hört talas om. Följer denna tråd. Har en dotter som ät glutenintolerant.


  • Brommatjej

    Jag har på eget initiativ utesluten gluten ur min kost de senaste sex åren och blev då av med min krångliga mage. Har efter det fått diagnosen ibs och har nu börjat fundera om glutenöverkänsligheten hänger samman med ibsen. Därför tänker jag att dessa tabletter kanske kan hjälpa mig eftersom människor med ibs ofta har problem med att bryta ner gluten.

    Funderar på att köpa en burk idag och testa ????

  • Martin Marks och Kattens

    Precis köpt idag, hoppats på att någon svarat.
    Åker utomlands imorgon och hoppas det går bra om jag utsätts för gluten som ibland händer.

    Hoppas ni andra återkopplar så att vi kan hjälpa varandra.

    Martin

  • Brommatjej
    Martin Marks och Kattens skrev 2017-05-02 13:00:42 följande:

    Precis köpt idag, hoppats på att någon svarat.

    Åker utomlands imorgon och hoppas det går bra om jag utsätts för gluten som ibland händer.

    Hoppas ni andra återkopplar så att vi kan hjälpa varandra.

    Martin


    Hur har det gått för dig?

    Har testat att ta tabletterna och kunde äta en icke glutenfri smörgås utan att bli kass i magen vilket kändes helt fantastiskt.

    Är ändå "rädd" för att inta livsmedel med gluten men man kanske kan ta tabletterna vid speciella tillfällen bara.
  • LingboAnders

    Har testat dem, 

    Fungerar bra, men jag överger inte gluten fritt generellt, 

    Jag kan ta en macka eller ett par kakor utan att magen havererar.

Svar på tråden Någon som testat Gluten go enzymtabletter