• Rymdmoln

Tjejer skulle ni dejta en kille som är beroende av World of Warcraft?

Skulle ni gå på dejt med en kille som är beroende av world of Warcraft? Detta är en kille ni inte känner, ni har träffat honom på tinder eller liknande.

Bara tjejer bör svara.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer skulle ni dejta en kille som är beroende av World of Warcraft?
  • klyban
    Anonym (hell no) skrev 2017-02-11 14:35:36 följande:
    Om du kollar på mina första inlägg så handlar det om folk som i vuxen ålder benämner sig själva som "gamers". Jag har barn, vänner och kolleger som spelar och vi har inga issues, vare sig de har autism eller ej. Tycker du mfl läser in lite väl mkt. "Hell no" handlar om att dejta en beroende. För övrigt la jag även till: Dessa vuxna som kallar sig "gamers" och lägger väldigt mkt tid på spel dagligen. Ja, det är riktigt uppfattat att MIN uppfattning är att här finns många aspies. Svårigheter jag inte suktar efter i en relation.

Bara för folk inte håller inte med dig, innebär inte att folk är psykisk sjuka pga detta.

Sen vill nog de flesta undvika beroenden, och spelar ingen roll om det är att man spelar dataspel eller vad det nu må vara.

btw så är mer eller mindre alla autistiska.

• Aniiee
    Anonym (123456) skrev 2017-02-11 16:18:16 följande:
    Och varifrån har du fått för dig att man inte kan kallas gamer om man överlag bara spelar ett spel? 

En player är vad man kallar en deltagare i ett spel, för stunden. Eller en medlem i ett lag (typ "he's a player in Team X"). Men han kan fortfarande vara en gamer, även om han bara spelar tex CS.
    Som sagt, det är en definitionsfråga. Har man då olika definitioner så kan det vara bra att klara ut vilken man ska använda i den aktuella debatten/samtalet, så man pratar om samma sak, vilket var vad jag väl menade med min undran om jag och "Hell no" pratade om samma sak (orsaken till att jag tog upp "min" definition från början), eftersom.... här blev det rundgång.

Att både "player" och "gamer" kan har ytterligare användningar och definitioner  anser jag som självklart, men som sagt, i mina kretsar skulle vi aldrig kalla en ecxklusivt CS-spelare för gamer. Med det inte sagt att det på något sätt är FEL att spela enbart CS (eller enbart något annat), men för oss skulle det vara lite som att kalla en vegetarian för allätare. Lägger inget slags status i det, det är bara olika etiketter på olika slags spelare,
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • klyban
    Anonym (123456) skrev 2017-02-11 16:18:16 följande:
    Och varifrån har du fått för dig att man inte kan kallas gamer om man överlag bara spelar ett spel? 

En player är vad man kallar en deltagare i ett spel, för stunden. Eller en medlem i ett lag (typ "he's a player in Team X"). Men han kan fortfarande vara en gamer, även om han bara spelar tex CS.
    Det handlar nog om flera saker och vad man väljer kalla det.
    Men det råden ingen tvekan om att det är en engagerad person som lägger ned lite tid på sitt spelande.
  • Anonym (hell no)
    klyban skrev 2017-02-11 16:23:40 följande:

Bara för folk inte håller inte med dig, innebär inte att folk är psykisk sjuka pga detta.

Sen vill nog de flesta undvika beroenden, och spelar ingen roll om det är att man spelar dataspel eller vad det nu må vara.

btw så är mer eller mindre alla autistiska.

Vi säger så diskussionshaveristen.
  • Anonym (123456)
    Aniiee skrev 2017-02-11 16:30:11 följande:
    Som sagt, det är en definitionsfråga. Har man då olika definitioner så kan det vara bra att klara ut vilken man ska använda i den aktuella debatten/samtalet, så man pratar om samma sak, vilket var vad jag väl menade med min undran om jag och "Hell no" pratade om samma sak (orsaken till att jag tog upp "min" definition från början), eftersom.... här blev det rundgång.

Att både "player" och "gamer" kan har ytterligare användningar och definitioner  anser jag som självklart, men som sagt, i mina kretsar skulle vi aldrig kalla en ecxklusivt CS-spelare för gamer. Med det inte sagt att det på något sätt är FEL att spela enbart CS (eller enbart något annat), men för oss skulle det vara lite som att kalla en vegetarian för allätare. Lägger inget slags status i det, det är bara olika etiketter på olika slags spelare,
    När, var, hur och varför fick "ni" för er detta då?
  • klyban
    Anonym (hell no) skrev 2017-02-11 16:33:20 följande:
    Vi säger så diskussionshaveristen.

LoL, sånt funkar inte på mig.
    Alla mina argument är väl grundande.

• Anonym (hell no)
    klyban skrev 2017-02-11 16:57:56 följande:

LoL, sånt funkar inte på mig.

Alla mina argument är väl grundande.

Nej, oavsett ämne du ger dig i kast med. Samma stil som pendlar mellan navelskåderi och gissningar som enbart stödjer egen sak.
  • klyban
    Anonym (hell no) skrev 2017-02-11 17:02:56 följande:
    Nej, oavsett ämne du ger dig i kast med. Samma stil som pendlar mellan navelskåderi och gissningar som enbart stödjer egen sak.

Jag anser mig inte ens som gamer, då jag knappt spelar.
    Så den blir svår att ro hem.

Jag har benat ut dina felaktigheter, det är där skon klämmer.

• Anonym (hell no)
    klyban skrev 2017-02-11 17:09:05 följande:

Jag anser mig inte ens som gamer, då jag knappt spelar.

Så den blir svår att ro hem.

Jag har benat ut dina felaktigheter, det är där skon klämmer.

Ditt eget intresse (och svårighet) att försöka få rätt förstås, det har inget med någon missuppfattning om ditt spelande att göra. Så ännu ett påstående om mig du varken lyckades"ro hem" eller "bena ut". Det är där din sko klämmer, att du så gärna vill ha rätt, t.o.m om andras personliga preferenser att du drar till med vad som helst. Som att alla är autistiska.
  • klyban
    Anonym (hell no) skrev 2017-02-11 17:19:33 följande:
    Ditt eget intresse (och svårighet) att försöka få rätt förstås, det har inget med någon missuppfattning om ditt spelande att göra. Så ännu ett påstående om mig du varken lyckades"ro hem" eller "bena ut". Det är där din sko klämmer, att du så gärna vill ha rätt, t.o.m om andras personliga preferenser att du drar till med vad som helst. Som att alla är autistiska.

Jag rett ut allt, det fastställer vi genom du pratar om allt annat än mina argument.

Och ja, alla mer eller mindre har autistiska drag, och väldigt få som inte har detta.
    Om du vill gå vidare med den, så får jag hänvisa dig till fackfolk.

• Anonym (hell no)
    klyban skrev 2017-02-11 17:34:10 följande:

Jag rett ut allt, det fastställer vi genom du pratar om allt annat än mina argument.

Och ja, alla mer eller mindre har autistiska drag, och väldigt få som inte har detta.

Om du vill gå vidare med den, så får jag hänvisa dig till fackfolk.

Nu råkar jag vara "fackfolk" och alla har verkligen inte autistiska drag. Vilket kvalificerat skitsnack och fullständigt nonchalant syn på funktionsnedsättningar.
  • klyban
    Anonym (hell no) skrev 2017-02-11 19:13:38 följande:
    Nu råkar jag vara "fackfolk" och alla har verkligen inte autistiska drag. Vilket kvalificerat skitsnack och fullständigt nonchalant syn på funktionsnedsättningar.

Är det semantik här tro och att du pratar om synliga och tydliga drag?
    Men om du är fackfolk, så vet du att det är få som inte träffar på autism.
    Som inte är samma som en diagnos.

Sen en som slänger ur sig aspie autism och annan skit, till den du diskuterar med.
    Säger mig du inte kan nått om detta.
    Och sedan när fungerar ad hominem i en diskussion?

Svar på tråden Tjejer skulle ni dejta en kille som är beroende av World of Warcraft?