• emlars

Gift och gravid men förälskad i arbetskollega

Jag har gått och blivit blixtförälskad i min kollega.

Vi var på en gemensam fest med jobbet. Vi fastnade med blicken på varandra på dansgolvet, började dansa och det blixtrade till från ingenstans. Jag har tidigare inte känt något sådant för honom, visst att jag har tyckt att han ser bra ut men inget annat. Det hände inget mer den kvällen.

En gemensam vän till oss hade sedan tidigare planerat en fest veckan efter den gemensamma festen med jobbet. Både jag och han är på festen och kvällen slutar med att vi kysser varandra länge.

Jag är nygift och har varit tillsammans med min man i 4 år. Han är helt underbar och jag älskar honom och han mig. Vi hade planerat att bli gravida och blev det innan det som hände med min kollega. Jag fick reda på att jag var gravid bara några dagar efter den festen då vi kysste varandra.

Jag kände ingen lycka över graviditeten och hade stark ångest för det som hade hänt med kollegan. Jag och min man skulle på 2 veckors semester och bestämde mig då att försöka glömma det som hade hänt. Jag och min kollega hade noll kontakt då.

Efter semestern och jag är tillbaka på jobbet så träffar jag på kollegan och allt känns som vanligt. Dagarna går och mina känslor för honom kommer tillbaka. Vi umgås mycket på jobbet och börjar prata mycket via sociala medier, dagligen. Vi träffas hemma hos honom och kan inte slita oss ifrån varandra. Inget sex, men många kramar och kyssar. Det är då jag inser hur mycket känslor jag har för honom.

Han vet inte att jag är gravid. Och just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag mår så dåligt och har hamnat i en depression. Har bokat en tid för abort utan min mans vetskap då det inte känns rätt att ha barn just nu men känner mig helt splittrad.

Ingen känner till min situation och jag behöver verkligen hjälp! Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Gift och gravid men förälskad i arbetskollega
  • Anonym (Oj)

Jag tror du ska prata med kurator/psykolog innan du gör abort så du inte gör något du får ångra. Vet din man att du är gravid?

• MissAhlman

Usch vilket trassel du hamnat i! Lider med dig. Hade det hänt mig hade jag också gjort abort och sen försökt komma fram till vem jag vill leva med. Vem du älskar mest. Sen ta ett beslut och hålla dig fast vid det. Lycka till!

• Meriall

Det hände efter att du blev gravid... du kan ju ha blivit påverkad av graviditetshormoner. Många blir konstiga av graviditeter. Tänk om du gör abort och så är kämslorna borta för kollegan...

Prata med din man innan. Du hade väl ändå tänkt berätta efteråt så du förlorar inget på att berätta innan...

• emlars

Min man vet att jag är gravid.

Jag vill fortsätta leva med min man men måste reda ut mina känslor för den andre. Känner som att min graviditet gör allt bara värre och sätter sådan press på mig. Känner att jag inte förtjänar att vara gravid pga det som hänt.

Tanken med aborten är att få space till att reda ut alla känslor som jag har och förhoppningsvis försvinner känslorna för den andre. Och då kan fokusera på mitt äktenskap och bli med barn igen. Jag känner mig inte ren som människa just nu. Jag har aldrig varit otrogen tidigare och trodde aldrig att jag skulle hamna i den situationen jag är i just nu.

• Anonym (Lupp)

Som någon skrev, gravidhormoner! Gör inget förhastat. Du älskar din man, ni ska ha barn, han vet att du är gravid. Det är hans barn också.

• Anonym (Lupp)

...och dessutom, om du vill leva med din man, hur ska relationen klara att du gör abort? Tror ingen kan förlåta ett sådant svek. Antingen glömmer du den andre och lever med din man och barn. Eller så gör du abort och skiljer dig. Tror inte det finns någon mellanväg tyvärr.

Svar på tråden Gift och gravid men förälskad i arbetskollega