Gift och gravid men förälskad i arbetskollega
Jag har gått och blivit blixtförälskad i min kollega.
Vi var på en gemensam fest med jobbet. Vi fastnade med blicken på varandra på dansgolvet, började dansa och det blixtrade till från ingenstans. Jag har tidigare inte känt något sådant för honom, visst att jag har tyckt att han ser bra ut men inget annat. Det hände inget mer den kvällen.
En gemensam vän till oss hade sedan tidigare planerat en fest veckan efter den gemensamma festen med jobbet. Både jag och han är på festen och kvällen slutar med att vi kysser varandra länge.
Jag är nygift och har varit tillsammans med min man i 4 år. Han är helt underbar och jag älskar honom och han mig. Vi hade planerat att bli gravida och blev det innan det som hände med min kollega. Jag fick reda på att jag var gravid bara några dagar efter den festen då vi kysste varandra.
Jag kände ingen lycka över graviditeten och hade stark ångest för det som hade hänt med kollegan. Jag och min man skulle på 2 veckors semester och bestämde mig då att försöka glömma det som hade hänt. Jag och min kollega hade noll kontakt då.
Efter semestern och jag är tillbaka på jobbet så träffar jag på kollegan och allt känns som vanligt. Dagarna går och mina känslor för honom kommer tillbaka. Vi umgås mycket på jobbet och börjar prata mycket via sociala medier, dagligen. Vi träffas hemma hos honom och kan inte slita oss ifrån varandra. Inget sex, men många kramar och kyssar. Det är då jag inser hur mycket känslor jag har för honom.
Han vet inte att jag är gravid. Och just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag mår så dåligt och har hamnat i en depression. Har bokat en tid för abort utan min mans vetskap då det inte känns rätt att ha barn just nu men känner mig helt splittrad.
Ingen känner till min situation och jag behöver verkligen hjälp! Vad ska jag göra? :(