• Anonym (Tessan_)

Klarar inte av folk som glor!!!

Vad tror ni det beror på, vill poängtera att det inte handlar om mig och att jag utseendemässigt inte utmärker mig på något speciellt utan överlag varför vissa människor glor så himla mycket, man ser när dom går på stan kör bil åker buss eller i kassakön när man handlar mat, så är det som dom är mer intresserade av andra okända människor än deras eget liv. Vissa människor bara glor precis hela tiden på andra. Varför gör dom det verkar precis som att dom inte har något intressant liv eller att komma med så dom bara glor på andra.

Vad tror ni det beror på?

• Svar på tråden Klarar inte av folk som glor!!!
  • Froken Lokens
    Anonym (Tessan_) skrev 2017-02-04 15:42:55 följande:

Vad menar du, om jag tex är och handlar och går och plockar i varor så står väl inte jag och glor? Jag handlar!!!!

Är du en sån som står och glor istället eller?

Det är ganska tydligt att du glor, annars skulle du inte se att andra glor. Jag glor inte och bryr mig heller inte om vad andra gör, så jag ser inte människor som glor.
  • John22
    Anonym (Tessan_) skrev 2017-02-04 16:16:42 följande:
    Sådana jobbiga människor som alltid ska säga emot och kritisera andra istället för att vara självkritiska och förstå att andra är olika.

Kan inte bidra med något intressant i några sammanhang utan att kritisera, har inget att komma med och ska alltid argumentera i försvarsställning...

A men du måste glo själv osv....

NEJ jag glor INTE på andra FATTA DET... och det har inget med att göra att folk kan glo på mig eller inte osv.

Hoppas du kanske insåg själv detta...
    Och där blev det uppenbart att det rör sig om en trolltråd :)

Kritiserar andra för att dessa kritiserar andra och inte accepterar att vi är olika, i en tråd som är dedikerad åt att kritisera andra istället för att acceptera att folk är olika.

Det gäller att försöka hålla sig iaf lite trovärdig om man ska bli en framgångsrik trollare. Lycka till nästa gång.
  • Pripps Vichy
    Anonym (Tessan_) skrev 2017-02-04 16:22:25 följande:
    Undrar bara vad det beror på vad driver dessa människor, varför skulle  gärna vilja veta :  )
    Min egen teori är att de antingen gör det som ett sätt att försöka psyka en. I mitt fall förmodligen för att de vill ge känslan av att "Varför går du ute i kylan och kånkar och bär tungt när du som jag skulle kunna sitta i en varm och bekväm bil och slippa bära"? eller att de vill ge en känslan av att man ser konstig eller märklig ut. Att de är "normalare" än mig.

Eller så är de bara nyfikna för att de aldrig har sett en förr. Eller så bara glor de utan att tänka på varför de glor. I vilket fall som helst kan det vara jävligt irriterande..

• Anonym (Tessan_)
    Pripps Vichy skrev 2017-02-04 16:47:51 följande:
    Min egen teori är att de antingen gör det som ett sätt att försöka psyka en. I mitt fall förmodligen för att de vill ge känslan av att "Varför går du ute i kylan och kånkar och bär tungt när du som jag skulle kunna sitta i en varm och bekväm bil och slippa bära"? eller att de vill ge en känslan av att man ser konstig eller märklig ut. Att de är "normalare" än mig.

Eller så är de bara nyfikna för att de aldrig har sett en förr. Eller så bara glor de utan att tänka på varför de glor. I vilket fall som helst kan det vara jävligt irriterande..
    Ja man undrar ju varför folk glor,

Det är sånt barn gör fram tills en viss ålder, när dom håller på att lära sig och ta in nya intryck, men inte vuxna... Skulle  vara intressant att veta varför.

• Pripps Vichy
    Anonym (Tessan_) skrev 2017-02-04 17:16:36 följande:
    Ja man undrar ju varför folk glor,

Det är sånt barn gör fram tills en viss ålder, när dom håller på att lära sig och ta in nya intryck, men inte vuxna... Skulle  vara intressant att veta varför.
    Gick faktiskt fram till en gubbe en gång som stod och stirrade med stora ögon på mig och frågade vad han glodde sådant på.

- Va? Nää. jag glor inte, jag står bara här och väntar på en person, svarade han. Sure Bertil tänkte jag. Därefter tittade han åt ett annat håll :)

• Anonym (s)
    Anonym (Tessan_) skrev 2017-02-04 14:43:20 följande:

Vad tror ni det beror på, vill poängtera att det inte handlar om mig och att jag utseendemässigt inte utmärker mig på något speciellt utan överlag varför vissa människor glor så himla mycket, man ser när dom går på stan kör bil åker buss eller i kassakön när man handlar mat, så är det som dom är mer intresserade av andra okända människor än deras eget liv. Vissa människor bara glor precis hela tiden på andra. Varför gör dom det verkar precis som att dom inte har något intressant liv eller att komma med så dom bara glor på andra.

Vad tror ni det beror på?

Tror det mest är i ditt huvud faktiskt. Jag upplever inte att det är så, folk glor mest på sina mobiltelefoner. 
  • Aniiee

Jag hade ett par småungar (ok i typ skolåren, dvs 9-12) som kollade in mig i affären idag. Deras föräldrar blev mäkta upprörda, men helt ärligt, jag har precis fixat mitt hår, igår, så jag dömer ungarna absolut inte. Hur ofta ser de en tjej med lila och isblått hår, tro?

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 83. Bara 17 kvar.
  • A10 Thunderbolt

Du låter lite bortskämd på uppmärksamhet. Låt mig gissa. Du har något folk kanske vill ha men du kan inte ta till dig deras gåvor. Gåvan går dig förbi och någon annan tar den istället. Känns fattigt. Eller rikt.....tja hur man nu ser det

• Anonym (Tessan_)
    A10 Thunderbolt skrev 2017-02-04 18:58:48 följande:

Du låter lite bortskämd på uppmärksamhet. Låt mig gissa. Du har något folk kanske vill ha men du kan inte ta till dig deras gåvor. Gåvan går dig förbi och någon annan tar den istället. Känns fattigt. Eller rikt.....tja hur man nu ser det

Ja hur kan det vara en gåva när folk glor. Tycker det är oförskämt...

Menar du att normalt dom flesta vill ha uppmärksamhet och synas men får den inte..
  • A10 Thunderbolt

Ja du...en del kanske har pengar. Skulle va rätt kul med pengar. Men som du säkert vet så är det rätt vanligt med miljonärer. Nästan alla är det. Åtminstone på utlandsresan. En gång 1991 i Tallin efter gamla sovjet glodde en tant på min kolsyrade läsk. Tänkte va fan glor hon på. Tydligen var det en veckas lön därborta på den tiden 20-30 spänn.

• Anonym (KBT?)

De allra flesta som står på tex tuben eller bussen är tvungna att titta åt något håll. Jag har flera gånger blivit anklagad för att glo på någon när jag egentligen bara står stilla och funderar på mitt.
    Jag upplever det som att vissa människor tror att andra glor på dem bara för att de råkar befinna sig i blickfånget.
    Jag upplever att de flesta som reagerar på det sättet har höga tankar om sitt eget utseende och därför på allvar tror att alla som råkar ha ansiktet vänt i deras riktning studerar dem ingående, när de allra flesta egentligen inte ens har sett dem.

Det finns KBT-grupper på de flesta vårdcentraler, du skulle kunna höra om de kan hjälpa dig?

• Anonym (Tessan_)
    Anonym (KBT?) skrev 2017-02-11 19:07:32 följande:

De allra flesta som står på tex tuben eller bussen är tvungna att titta åt något håll. Jag har flera gånger blivit anklagad för att glo på någon när jag egentligen bara står stilla och funderar på mitt.
    Jag upplever det som att vissa människor tror att andra glor på dem bara för att de råkar befinna sig i blickfånget.
    Jag upplever att de flesta som reagerar på det sättet har höga tankar om sitt eget utseende och därför på allvar tror att alla som råkar ha ansiktet vänt i deras riktning studerar dem ingående, när de allra flesta egentligen inte ens har sett dem.

Det finns KBT-grupper på de flesta vårdcentraler, du skulle kunna höra om de kan hjälpa dig?

Ja precis titta åt något håll, de du beskriver får du starta en egen tråd om.

Om man står och glor på en människa länge och noga så bör man nog också vara medveten om att den personen kan uppfatta det som att du glor även om  står och funderar på annat.

Kanske kan du ansluta till någon KBT-grupp som hjälper dig få förståelse
    och bli mer medveten om detta.

Det du säger är att man får stå och glo och blänga på en annan människa så länge man vill bara man funderar och har tankarna på något annat, utan att ens reflektera över att den personen kanske upplever det obehagligt?

• elyse

Vet inte. Lägger sällan märke till människor, inte ens de jag känner, när jag är ute. Att gå i egna tankar är mitt bästa tips.

Svar på tråden Klarar inte av folk som glor!!!