• jagärjagvemärdu

24 år och bor hemma - fråga mig vad du vill

Fråga på!

Gjorde en tråd till då den förra inte tillåter anonyma inlägg

• Svar på tråden 24 år och bor hemma - fråga mig vad du vill
  • Carambolan

Känner du dig vuxen?

(Jag flyttade hemifrån vid 20 och det var i samband med det som jag upplevde att jag blev vuxen på riktigt. Kanske hade jag känt mig vuxen förr eller senare ändå om jag hade fortsatt bo hos föräldrarna?)

• Tecum

Hur funkar det med sexliv och flickvän när du bor hos föräldrarna?

• Anonym (Nina)
    Anonym (F) skrev 2017-02-04 19:51:43 följande:

Hur ser din plan ut för att flytta hemifrån? T ex står du i bostadskö, sparar pengar osv?

Måste man ha en specifik plan? Men ja jag står i alla bostadsköer man kan men tycker bara det är slöseri med pengar att hyra nått i min situation. Jag vill köpa en lägenhet lite längre fram, måste dock ha en fet insats, som jag sparar till, samt att jag vill plugga utomlands en termin och då känns det dumt att köpa nått för att nästan direkt dra... Men jag har aldrig haft bråttom, jag älskar att resa vilket jag har lagt mkt pengar på genom åren medans många kompisar har suttit i sina lägenheter...
  • Frontline
    Anonym (Nina) skrev 2017-02-04 20:27:46 följande:
      jag älskar att resa vilket jag har lagt mkt pengar på genom åren medans många kompisar har suttit i sina lägenheter...
    Jag älskar med att resa vilket jag har gjort 6-8 veckor om året och jag flyttade hemifrån när jag var 16 år...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Nina)
    Frontline skrev 2017-02-04 23:40:28 följande:

Jag älskar med att resa vilket jag har gjort 6-8 veckor om året och jag flyttade hemifrån när jag var 16 år...

Vad kul att du har möjlighet att resa så mkt! :) Varför flyttade du så tidigt?
  • Frontline
    Anonym (Nina) skrev 2017-02-05 00:39:08 följande:
    Vad kul att du har möjlighet att resa så mkt! :) Varför flyttade du så tidigt?
    Avståndet till skolan..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Nina)
    Frontline skrev 2017-02-05 00:40:26 följande:

Avståndet till skolan..

Aha I see, så olika det kan vara! :)
  • jagärjagvemärdu
    Tecum skrev 2017-02-04 19:59:37 följande:

Hur funkar det med sexliv och flickvän när du bor hos föräldrarna?

Har pojkvän sen 6 år tillbaka (är kvinna), det funkar bra.
  • jagärjagvemärdu
    Carambolan skrev 2017-02-04 19:58:35 följande:

Känner du dig vuxen?

(Jag flyttade hemifrån vid 20 och det var i samband med det som jag upplevde att jag blev vuxen på riktigt. Kanske hade jag känt mig vuxen förr eller senare ändå om jag hade fortsatt bo hos föräldrarna?)

Nej inte så speciellt faktiskt, känner mig som tonåring fortfarande. En del vänner är gifta och har barn men sådan finns inte i planerna förrän om ca 10 år.
  • lessman

D et är inte världens lättaste sak att få tag på en lägenhet idag. PI dom flesta städer är det minst 10 års kötid som gäller för et förstahandskontrakt.  Dagane ungdomar får väl bokvarhemma tills de är minst 2 5 år. har man dessutom inte fasta inkomster är det inte många hyresvärdar som hyr ut till en så-

• i-o
    lessman skrev 2017-02-05 05:21:04 följande:

D et är inte världens lättaste sak att få tag på en lägenhet idag. PI dom flesta städer är det minst 10 års kötid som gäller för et förstahandskontrakt.  Dagane ungdomar får väl bokvarhemma tills de är minst 2 5 år. har man dessutom inte fasta inkomster är det inte många hyresvärdar som hyr ut till en så-

Testat shurgard med en husvagn? Borde inte vara några problem.
  • jagärjagvemärdu
    i-o skrev 2017-02-05 05:24:48 följande:
    Testat shurgard med en husvagn? Borde inte vara några problem.
    Haha hade hellre bott på vinden än det.
Svar på tråden 24 år och bor hemma - fråga mig vad du vill