• beckfraz

Hur ska jag göra mig av med min styvmamma?

Jag är en kille på 17 år och styvmamman har varit i familjen dom senaste 6 åren. Hon och jag har aldrig kommit bra överens men jag har ändå accepterat henne. Nu har jag tröttnat på henne och vill bli av med henne från familjen. Min pappa är nöjd med förhållandet och verkar inte bry sig om att min relation till henne är dålig.

Så hur gör man sig av med sin styvmamma?

• Svar på tråden Hur ska jag göra mig av med min styvmamma?
  • beckfraz
    Miriami skrev 2017-02-05 10:32:21 följande:
    Du kan gå till socialen och säga som det är att du inte vill bo hemma. De har möjlighet att ordna en ungdomsboende åt dig så fort som möjligt.

Varför talar du inte med din pappa om hur du känner?
    Första svaret som inte är autistiskt TACK!

Min pappa skulle inte bry sig.
  • Annelie 76
    beckfraz skrev 2017-02-05 08:25:27 följande:

Flytta hemifrån ska jag absolut göra men jag bor i stockholm och det är lite svårt att få förstahandskontrakt här. Om jag ska köpa lägenhet måste jag jobba ihop till tillräckligt med pengar för att kunna betala en kontantinsats så kan inte flytta på några år.

Till er som säger att jag borde acceptera henne för min pappa älskar henne. Borde inte min pappa bry sig mer om mig än henne eftersom jag är hans barn medans hon bara är en häxa?

Borde inte du bry dig om din pappa? Om han är lycklig med henne, varför ska du ta ifrån honom den lyckan? Skaffa din egen istället, fixa skolan, skaffa jobb eller börja på högskolan, träffa en flickvän osv. Han lever sitt liv och du börjar leva ditt.
  • Anonym (Snällanån)

Men lilla barnet, nu är det så här vännen pengar växer inte på träd man måste ARBETA för att få pengar, du arbetar inte du betalar inte för ditt hem du har inte rättighet att ha en åsikt om hemmet eller vad som sker där.Sluta sitt och grina klipp dig skaffa dig ett jobb så kanske din åsikt räknas

• Anonym (Snällanån)
    beckfraz skrev 2017-02-05 10:42:31 följande:

Klok far du har, hade du varit min unge hade du fått en sån dagsedel att du inte hade kunna suttit på 1 månad om du hade käftat. Det hade nog hjälp mot ungar som tror dom har rätt till en åsikt när dom inte ens kan försörja sig själva

Klipp dig och skaffa dig ett jobb
  • foodforclouds
    Anonym (Snällanån) skrev 2017-02-05 11:17:24 följande:

Men lilla barnet, nu är det så här vännen pengar växer inte på träd man måste ARBETA för att få pengar, du arbetar inte du betalar inte för ditt hem du har inte rättighet att ha en åsikt om hemmet eller vad som sker där.Sluta sitt och grina klipp dig skaffa dig ett jobb så kanske din åsikt räknas

Härskartekniker much?

Jo, även barn får lov att ha åsikter om hemmet även om det inte är de som betalar räkningarna.

Härligt att du förespråkar misshandel också...
  • Aikido

Jag går bredvid som lärling för att bli yrkesmördare. Tar en del jobb på fritiden som träning. Fast pris och diskret fakturering. Lite ovan än och det närmsta jag kommit att verkligen nacka någon är väl en ganska lätt lavett. Men är i gengäld väldigt billig. Kontakta mig via PM om du är intresserad.

• Miriami
    beckfraz skrev 2017-02-05 10:42:31 följande:

Känner en kille som var 16år och ville inte bo hemma. Socialen ordnade ungdomshem åt honom. Han fick bo i en egen stor fin lägenhet och fick möbler och allt vad han behövde och fickpengar. Personalen fungerade som ett stöd för honom. De tittade till honom en gång varje dag och han kunde även gå till deras lokal och spela spel och ungås med andra ungdomar. Han hade det jätte bra.

Så gå till socialen och be om hjälp.
  • Tessan989

Ställ dig i kö för en studentlägenhet, tror man får göra det från 16 år i Stockholm. Det tar några år ändå men borde gå snabbare än att få ett vanligt första hands kontrakt. Du kan väl hyra i andra hand annars? Skaffa ett extra jobb för att få in lite pengar till deposition och sånt.

• Anonym (Tonårsförälder)
    Anonym (Snällanån) skrev 2017-02-05 11:41:03 följande:

Vafan vet du om uppfostran, snälla lilla singel vännen, du är så värdelös att du inte ens har en partner, du kommer ALDRIG ha en familj du kommer aldrig bli älskad och du kommer aldrig uppfostra nån unge tack godegud för det. Jag har fem barn jag har ett bra yrke och mina barn sköter sig går i skolan har bra betyg är RESPEKFULLA mot vuxna för dom har blivit uppfostrade (aldrig höjt handen eller slagit dom) men tror på regler och diciplin och att dom VUXNA bestämmer .Så sitt där i din ensamhet och tro att du vet nåt om nåt du ALDRIG kommer att ha, patetiskt  

Då har dina barns andra förälder/föräldrar lyckats bra med deras uppfostran för som du uttrycker dig här måste du verkligen vara den sämsta förebild ett barn kan ha.

Dina föräldrar har i alla fall verkligen misslyckats med att lära dig både empati och ett vårdat språk. Patetiskt att någon som säger sig vara fembarnsföräldrar går in i en tråd skriven av en tonåring och uttrycker sig dom du.

Med det stora behov att trycka ner andra som du uppvisar här tycks du vara extremt liten inombords. Ta och kontakta en terapeut, du behöver hjälp!
  • viseversa

Ts har avreggat sig så nya svar kommer han inte läsa antgagligen. Han fick väl intedom svar han ville ha.

• Kdbdbnqpeu

Är Snällanån Anna Book? Hon är den enda jag vet som kallar nån lilla vän när hon blir förbannad.

Anyway, sök dig till socialen och hör vad de säger men du bör ha mer på fötterna än att du inte trivs hemma och dun styvmamma är en häxa. Och sluta kalla folk som inte svarar på det sätt du gillar för autistiska. Vidrigt användande av det ordet, för jag antar att du faktiskt vet vad det betyder och inser att ingen kan hjälpa om de är autistiska?

Svar på tråden Hur ska jag göra mig av med min styvmamma?