• Anonym (Mignon)

Resmål i europa i början av juni?

För två väninnor, besökt london paris berlin köoenhmn prag barcelona madrid lissabon bla, ideer? Gärna nåt land där dom är öppna för homo- o lesbiska?!

• Svar på tråden Resmål i europa i början av juni?
  • Anonym (:-))

Dubrovnik eller Palma kanske? Högmysfaktor på båda ställena tycker jag. Osäker på gay-faktorn dock, inte så insatt själv.

• elyse

Åh! Kom på: Har ni varit i Brighton?

• Anonym (K)

Manchester/Liverpool är två fina städer som ligger nära varandra. Man kan ta ett par nätter i vardera stad. Bra nattliv, god mat (curry mile!) och mycket kultur och sport om man gillar sånt. Jag var där för ett par år sedan och skulle gärna åka tillbaka.

• annabellelee

Vill ni ha lite värme eller lite kultur? Jag hade nog provat Frankrike, många fina städer med lång historia och härligt varmt i juni. Annars håller jag med en föregående talare om Amsterdam - sjukt bra shopping, mysiga caféer och fina konstmuséer. 

Har man inte varit i Italien tycker jag absolut man ska unna sig det - så mycket bra historia. Florens! Venedig! Det där med synen på gay-par kan det dock nog vara lite si och så med i katolska Italien. 

• natanderzon

Amsterdam!..jag var där för två år sedan med killen...finns ngt för alla! Jämfört med Sverige är det billigare åxå.

• Solochbadresor

Hade definitivt funderat på vad Östeuropa har att erbjuda. Man kan få flyg tur/retur långt under tusenlappen, och sedan är det dessutom billigt att vara där. Prag, Budapest, Krakow eller dylikt kan vara trevligt.

Utöver det, så är det billigt att flyga till Milano och Madrid här på vårkanten / tidig sommar.

Hoppas något av ovan kan passa :)

• jane77

hej 
    undrar om någon tips på storstadsresa med två barn 4 och 9 år. alltså att det ska vara billigt och roligt för alla? gärna tips på hotel och vad kostar där.

• elyse
    jane77 skrev 2017-03-14 20:03:43 följande:

hej 

undrar om någon tips på storstadsresa med två barn 4 och 9 år. alltså att det ska vara billigt och roligt för alla? gärna tips på hotel och vad kostar där.

Krakow eller Berlin. Har inga hotell-tips, dock.
Svar på tråden Resmål i europa i början av juni?