Traditioner är till för att bevaras!
Jag och min fru och våra barn var på Djurparken igår. Allt gick bra fram till lunchen. Vi brukar gå på djurparken på morgonen och lämna djurparken för att sedan äta lunch. I våran tradition brukar vi äta hamburgare efter ett besök på djurparken. Men idag valde frugan att krångla och ville ha köttbullar i gräddsås. Jag sa att det blir inget med det. Hon satte sig på tvären och började böla över att hon ville ha köttbullar i gräddsås. Det slutade med att vi satt i bilen eftersom jag låste in oss alla. Vi satt där tills dess att frugan gav sig. Till och med barnen började gråta av hunger och tyckte att mamma skulle ge sig. Men mamman gav sig inte och vi satt inlåsta i bilen som började kallna i 3 timmar. Jag var stenhård med att traditioner inte skulle brytas. Jag sa till barnen att man får fängelse om man gör det och blir straffad av gud. Barnen blev rädda och krävde att mamman skulle ändra sig och äta hamburgare som vi alltid gjort. Hur löser man ett sånt här problem? Traditioner håller man sig till men frugan tycker att man kan göra som man vill.