• Anonym (Gubbjävel)

Traditioner är till för att bevaras!

Jag och min fru och våra barn var på Djurparken igår. Allt gick bra fram till lunchen. Vi brukar gå på djurparken på morgonen och lämna djurparken för att sedan äta lunch. I våran tradition brukar vi äta hamburgare efter ett besök på djurparken. Men idag valde frugan att krångla och ville ha köttbullar i gräddsås. Jag sa att det blir inget med det. Hon satte sig på tvären och började böla över att hon ville ha köttbullar i gräddsås. Det slutade med att vi satt i bilen eftersom jag låste in oss alla. Vi satt där tills dess att frugan gav sig. Till och med barnen började gråta av hunger och tyckte att mamma skulle ge sig. Men mamman gav sig inte och vi satt inlåsta i bilen som började kallna i 3 timmar. Jag var stenhård med att traditioner inte skulle brytas. Jag sa till barnen att man får fängelse om man gör det och blir straffad av gud. Barnen blev rädda och krävde att mamman skulle ändra sig och äta hamburgare som vi alltid gjort. Hur löser man ett sånt här problem? Traditioner håller man sig till men frugan tycker att man kan göra som man vill.

• Svar på tråden Traditioner är till för att bevaras!
  • Anonym (fredag)
    Anonym (ViSomGillarTjejLängdsTrådar) skrev 2017-02-10 11:57:19 följande:

Sen undrar jag om ni har invandrat och om ni fick bidrag. Kanske har du varit otrogen och är ett svin?

Då hör han ju hemma i djurparken :)
  • Anonym (ViSomGillarTjejLängdsTrådar)

Så hon åt köttbullar för att de är gjorda av griskött istället för hamburgare som är gjorda av nötkött.

Case closed

• Bibbidi
    Väldigt mystiskt att denna tråd skapades bara några minuter innan en annan tråd som är svår att tro på... hue hue hue hue.

• Anonym (fredag)
    Bibbidi skrev 2017-02-10 12:59:56 följande:
    Väldigt mystiskt att denna tråd skapades bara några minuter innan en annan tråd som är svår att tro på... hue hue hue hue.
    Äh det är ju fredag ju, alla vet ju att fredag är dagen då trollen kryper fram
  • Bibbidi
    Anonym (fredag) skrev 2017-02-10 13:04:30 följande:
    Äh det är ju fredag ju, alla vet ju att fredag är dagen då trollen kryper fram

• Djurvän03
    Bibbidi skrev 2017-02-10 12:59:56 följande:

Vill du länka? Trollens dag idag vettu ;)
  • Anonym (...)

Kom det en lyftkranskrok som råkade haka sig fast i hennes jacka så att hon flög iväg också? Och hon låtsades som ingenting och fortsatte prata, sen påstod hon att det var meningen att göra så?

• Anonym (***)

Alltid lika kul när folk inte kollar var tråden ligger. Denna ligger i ironi och satir.

• Anonym (Ja du)
    Anonym (***) skrev 2017-02-11 13:09:08 följande:

Alltid lika kul när folk inte kollar var tråden ligger. Denna ligger i ironi och satir.

Idag ja! Men det är moderatorn som flyttat den dit. De låg någon annan stans igår.
  • Aniiee
    Anonym (***) skrev 2017-02-11 13:09:08 följande:

Alltid lika kul när någon påpekar det i en tråd skapad av en anonym trådstartare, eftersom man inte KAN skapa trådar anonymt i "Ironi & Satir".

ÄR TS anonym i Sandlådan så beror det på att tråden är flyttad dit.

Nu föll du lite på eget grepp =P
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
Svar på tråden Traditioner är till för att bevaras!