Bibbidi skrev 2017-02-13 20:04:44 följande:
-
För övrigt tycker jag att "maten" du beskriver låter som Nutrilett eller något av de alla andra måltidsersättnings-målen som finns. Innehåller allt man behöver, inte för mycket kalorier, men inte superkul att leva resten av sitt liv på.

Ja, jag tänkte på det också. Nutrilett är dock smaksatt, lågkalori och inte så billigt, men annars är det väl liknande!
John22 skrev 2017-02-14 06:19:38 följande:
Vilken ära att någon skapar en tråd om min idé (som jag visserligen helt och hållet snodde från The Matrix).
Jag skulle helt klart kunna ersätta några måltider med denna sörja om den var billig och nyttig. Jag käkar redan rinnig havregrynsgröt varje dag, så det skulle nog inte bli så stor skillnad.
Jasså, var det du? Måste erkänna att jag förträngde namnet och bara behöll idén. Nu när du säger det så minns jag det här från matrix också. Känns som att jag kanske har sett det här i fler filmer men det dyker inte upp något i huvudet just nu.
Själv hade jag absolut kunnat äta bara en sådan sörja, men det finns ju så mycket lockande runt omkring. Jag tror att jag hade kunnat hålla mig endast till sådan mat, men jag hade nog garanterat saknat annan mat. Det mest realistiska för mig, om det här kom en dag, hade varit att äta blandningen 95 % av tiden och sedan "fuska".