• Maggan1986

Låta sonen som är född 2006 vara hemma själv

Min son börjar bli krasslig - jag jobbar mellan 07-16 har möjlighet att åka hem vid 11-12 .

Skulle ni våga lämna eran snart 11 åring hemma en hel dag?

Han har mobil och jag har mobilen på , på jobbet. Och han ligger mest och spelar dator och går inte ut. Och jag åker hem på lunchen och fixar mat.

• Svar på tråden Låta sonen som är född 2006 vara hemma själv
  • Näng

Min 10åring lämnar jag hemma. Jobbar på orten. Han ringer och jag åker hem på lunchen. Hade han varit kräksjuk eller hög feber hade jag varit hemma dock.

• Mälaröbo

Min son började vara ensam hemma under loven som 10-11-åring. När han varit sjuk så beror det på HUR sjuk.

• Dixie

Min dotter född 07 har varit hemma så, då hon varit förkyld - tror inte jag lämnat vid magsjuka/hög feber - men förkylning helt ok - hon vill ju bara titta på tv ändå!

• fluu

En "normal" 11-åring bör klara det så länge hen inte är ordentligt sjuk.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Linnis92

Var ensam vissa dagar i den åldern, gick galant! Du känner ditt barn bäst :)

• Maggan1986
    Näng skrev 2017-02-14 19:05:49 följande:

Min 10åring lämnar jag hemma. Jobbar på orten. Han ringer och jag åker hem på lunchen. Hade han varit kräksjuk eller hög feber hade jag varit hemma dock.

Han har ont i halsen och ser hängig ut men ingen hög feber eller så .
  • Stjärnstoft

Min är lika gammal. Får vara ensam om han typ är förkyld medmera. Vid hög feber/dåligt allmäntillstånd/kräksjuka är jag/vi hemma.
    Ordnar mat som han värmer i micro.

• Evi

Ja bara han inte öppnar dörren eller användrr stora ugnen. Min son dock, gick till grillkiosken och köpte köttbullar och mos.

Hungrig satte han bulle i halsen, pekade stum på strupen och personalen fick den att hoppa ut!

Kunde kvävts till döds. Bättre bli bekant med grannar!

• Fru Ve

Ja en normal 11-åring bör klara en dag själv. Såvida han inte är kraftigt magsjuk eller har väldigt hög feber så hjälp kan behövas på annat sätt. Men är han mest lite förkyld eller har huvudvärk är det klart han kan vara själv. Är han aldrig själv annars hemma? Min son är 9 år och jag kan lämna honom själv i alla fall en halv dag om det kniper.

• Fru Ve
    Evi skrev 2017-02-15 05:40:58 följande:

Ja bara han inte öppnar dörren eller användrr stora ugnen. Min son dock, gick till grillkiosken och köpte köttbullar och mos.

Hungrig satte han bulle i halsen, pekade stum på strupen och personalen fick den att hoppa ut!

Kunde kvävts till döds. Bättre bli bekant med grannar!

Hur menar du, satte han i halsen då han var på grillkiosken? Sätta i halsen kan man ju tyvärr göra även om man är 15 eller 20 år också. Då ska man ju aldrig kunna låta barnen äta något då de är själva hemma vilket känns svårt. Så man kan inte tänka så.
  • Anotherone

Helst inte. Men hade jag viktiga möten eller verkligen inte kunde vara borta en dag så fick det funka. Jag har också möjlighet att flexa och åka hem på rasten om det behövs.
    Han har varit själv nån timme förut när vi varit och handlat. Men när han är sjuk är jag helst i närheten.

• Annica71

Min dotter född 07 var hemma själv ons-fre förra veckan då hon var förkyld. Pappa åkte vid 10 och jag kom hem 15.30 och det var inga problem.
    Hade hon haft feber eller varit sjukare hade jag stannat hemma men hon hon tyckte det var sååå skönt att vara själv och hon var så stolt.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
Svar på tråden Låta sonen som är född 2006 vara hemma själv