Nu vill inte min sambo längre behålla barnet!??!
Jag är så jävla förtvivlad och förvirrad just nu. Jag förstår ingenting och vet inte va jag ska göra!!
I tisdags förra veckan den 7/2 plussade jag efter att ha haft missfall den 14/1, så vi blev otroligt chockade och förvånade såklart, men jag blev jätteglad. Sambon också glad, men lite tveksam. På fredagen 10/2 satte vi oss ner och pratade igenom situationen då vår relation varit lite som en berg och dalbana senaste tiden, och bestämde oss för att behålla graviditeten samt tog upp vissa punkter som vi vill att den andra ska bättra sig på för att vår relation ska bli bättre.
Ända från i måndags 13/2 till igår 15/2 har sambon varit konstig och kall, varpå jag konfronterade och ville veta VARFÖR. Han kommer hem och säger att han kommit på att det inte känns rätt och att han inte är redo. Jag har alltså, från i fredags fram till igår gått och sett fram emot detta, varit så galet lycklig och haft en bra magkänsla att det nog kommer sluta bra denna gången och inte i missfall som förra gången, och nu kläcker han ur sig att han inte är redo!?
Vad ska jag göra? Jag vet inte, jag förstår ingenting och jag mår så otroligt dåligt. Jag kan inte äta, kan inte fokusera på mitt jobb och jag kan inte fokusera på mitt plugg. Jag bara sitter och tittar in i väggen, gråter ibland och fortsätter sedan med att titta in i väggen.
Han säger att han inte lämnar mig om jag behåller graviditeten, men det känns inte jättekul att genomgå en graviditet själv utan hans stöd och utan någon att vara lycklig tillsammans med.
Situationen ser ut som så att vi bor i en trea, bostadsrätt som han äger. Jag har alltså ingen egen lägenhet, och jag har inte heller direkt mycket sparade pengar, eftersom det inte var jätteplanerat. Har dock räknat ut att jag kan spara undan en hel del under 8 månader. Är i v 5 (4+5). Jag kommer från en stad ca 40 mil härifrån, och kommer troligen flytta dit igen om han skulle få för sig att lämna mig om jag genomgår graviditeten. Abort känns väldigt svårt...