Anonym (En annan) skrev 2017-02-20 23:51:14 följande:
Dina frågor är inte så konkreta som du tror. Vare sig människor, relationer eller livet är så endimensionellt, fyrkantigt och svartvitt som du utgår ifrån i ditt ursinniga väderkvarnsslagsmål.
Människor och relationer innehåller så väldigt mycket mer dynamik. Inte mycket är så enkelriktat, väldigt lite har de rigida lösningar du predikar. Det du tycker är rätt är inte det enda rätta.
Väldigt lite och väldigt få är antingen-eller, mycket mer och många fler är både-och.
Du är lätt att känna igen, även sedan du slutat skriva under ditt nick och sedan du slutat göra mellanslag på fel ställe. Helt uppriktigt och utan elakhet, du förgiftar ditt liv. Det är dags att gå vidare.
Tja man kan tycka vad man vill om frågor, men man borde iaf kunna svara på frågor istället för att snacka sig runt dem, endimensionella eller inte så var frågorna inte så extremt komplicerade att vederbörande inte kunde förstå dem. Dessutom är det bara rent skitsnack om att livet skulle vara så extremt komplext och så otroligt luddigt att det inte existerar något rätt eller fel, utan precis allt är en enda grå smet. Bevisligen fattade till och med TS själv skillnaden mellan rätt och fel då hon valde att stå för sitt misstag och berätta för sin partner.
Är det rätt eller fel att bedra någon? Vari ligger det superkomplexa multidimensionella i det menar du?
Är det rätt eller fel att ljuga för en människa för att förhindra att personen får göra sina egna val och själv slippa stå för sina misstag?... är det så extremt komplext och superluddigt att det nästan inte går att förstå menar du?
För att återgå till frågorna jag ställde till
1) Om en person inte kan hålla en överenskommelse, vad säger att man kan lita på att personen kommer hålla andra överenskommelser man gjort?... förklara gärna den extrema komplexiteten och den extrema dynamiken som gör den frågan så totalt oförståelig?
2) Finns det någon skillnad i
att inte berätta för någon som uttryckligen HAR sagt att han inte vill veta och att inte berätta för någon som INTE har sagt att han inte vill veta?.... återigen, exakt vad är det som är så otroligt komplext, multidimensionellt och superdynamiskt i den frågan?
Vem du tror att jag är är totalt ointressant, du får gärna tro att jag är tomten om du så vill, jag tycker personligen det är klart mer intressant VAD en person säger än VEM personen är. Om du hellre baserar dina åsikter på vem som säger saker än på vad som sägs så kan jag inte göra annat än att beklaga en sån extrem trångsynthet.