Inlägg från: Träskvatten |Visa alla inlägg
  • Träskvatten

Någon som varit otrogen utan att berätta det än

Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-20 00:50:21 följande:
    Människor lär sig väldigt sällan av sina misstag om misstagen inte får konsekvenser, tvärtom lär de sig att man kan göra lite som vill bara det inte kommer fram.
    Du känner andra såsom du känner dig själv?
    Vad är menar du med en konsekvens? De flesta blandar ihop konsekvens med straff. Dåligt samvete är en konsekvens, silent treatment är ett straff. Frågan är vilket du tycker är gott nog...

Jag har genom livet lärt mig en förskräcklig massa saker utan att någon annan behövt bestraffa mig. På det hela taget är det positiv förstärkning som funkar bäst, dvs att man inte ger konsekvenser/straff alls utan uppmuntrar det som är bra.

Jag och min partner har diskuterat otrohet en del. Vi är bägge av den åsikten att vi inte vill veta något om den andre skulle vara otrogen. Helt enkelt för att vi bägge bedömer att vi är lyckligare ovetandes. Det dåliga samvetet, vilket är en ganska svår konsekvens, är något den andre får leva med. Se TS som dör av ångst... I det läget får man leva med den ångesten eftersom man inte har rätt att såra sin partner med att berätta bara för att lätta sitt dåliga samvete.
  • Träskvatten
    Anonym (Pratat innan) skrev 2017-02-20 07:59:48 följande:
    Men då har ni pratat om det och har en överenskommelse. Ni får vara otrogna mot varandra helt enkelt. Den överenskommelsen har inte ts och hennes man verkar det som. Så det är en väldig skillnad. Jag och min man har också pratat. Vi vill veta och med största sannolikhet så tar det slut....
    Allvarligt, du har en exceptionellt  dålig läsförståelse...
    Var skriver jag att vi har en överenskommelse och får?

Läs det JAG skriver och inte det du vill läsa...
  • Träskvatten
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-20 11:48:05 följande:
    Jag kom till precis samma slutsats. Ni HAR visst en överenskommelse, den säger att ni inte vill veta om den andre varit otrogen. I praktiken innebär det mer eller mindre ett frikort för att vara otrogen så länge man håller det hemligt.

Att säga att du får inte vara otrogen, men om du är det så vill jag inget veta är att sätta en gräns som är godtycklig, Det är som att säga på den här vägen är det 70 som gäller, men om du kör snabbare än så vill jag inte veta det. I praktiken innebär det att den som kör där kan köra hur snabbt han vill så länge du inte får reda på det.
    Jag är inte förvånad att du inte kan tolka vad som står utan att läsa in dina egna åsikter. Inte ett dugg förvånande faktiskt.

Hade vi haft en överenskommelse om ett frikort för otrohet hade jag skrivit det... Vanligtvis kallas det för öppet förhållande. Jag kan bara tolka din felaktiga tolkning som att du har öppna förhållanden och är ständigt otrogen. För annars skulle man inte lägga in den tolkningen du gör...
  • Träskvatten
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-20 15:17:29 följande:
    OK, så vad tror du då?
    Om din man bryter er överenskommelse om att inte vara otrogen, varför tror du att han skulle skulle hålla er överenskommelse om att berätta om det varit mer än en gång?

Och, kan du se någon skillnad i att vara överens om att inte berätta, och att inte berätta trotts att man inte är överens om det?
    Förstår du själv vad du skriver?
    Du skriver så pass förvirrat att endast du själv förstår det där, om ens det.

Fundera ett varv till och försök samla tankarna och pröva sen på nytt.
    Och du, försök avstå från diverse påhopp nästa gång, i brist på det kan du i varje fall vara korrekt.
  • Träskvatten
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-20 15:26:52 följande:
    Det enda jag ser är att du verkar ha jävligt svårt för att svara på ett par enkla frågor.
    Det har jag definitivt inte men, eftersom  du skrev så otroligt rörigt lyckades du inte formulera dig. Jag berättade det samt gav dig en ny chans - och du svarar föga förvånande med alla taggar utåt.

Då du inte tycks kunna skilja på begreppen  kan hända  och  händer alltid  är det omöjligt att ha en konstruktiv diskussion med dig utan det är givet att du är ute efter att proklamera din sanning som allmängiltig och hoppa på alla som inte tycker som du.

Jag föreslår att du går ut i friska luften och andas lite så att du sen kan formulera några enkla frågor ... utan att blanda in en handfull påhopp.
  • Träskvatten
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-20 16:31:44 följande:
    Ja det är alltid svårt att ha en konstruktiv diskussion med någon som undviker frågor genom att dra på sig offerkoftan och känna sig påhoppad så fort hennes påståenden ifrågasätts.

Frågorna är rätt enkla.

1) Vad får dig att tro att en människa som bryter en överenskommelse kommer hålla andra överenskommelser?

2) Kan du se någon skillnad i att inte berätta för någon som uttryckligen HAR sagt att han inte vill veta och att inte berätta för någon som INTE har sagt att han inte vill veta?

Kan du vara så snäll att svara på dem?
    OM du ska ha en konstruktiv dialog måste du förstå innebörden av de begrepp du använder. Offerkofta  kan du inte använda här, vad tror du att det betyder?

Jag har förklarat för dig flera gånger varför jag inte svarat. Det är tydligt att ditt enda syfte är att bråka, tjafsa och trollla. Så att du är intresserad av en konstruktiv diskussion är inte trovärdigt. Jag tycker helt ärligt att du behöver fundera på varför du tjafsar istället för att diskutera sakligt.

Att du upprepar samma frågor igen gör ingen skillnad. De är kopierade i sin helhet och fortfarande lika förvirrade. OM du är intresserad av den där konstruktiva diskussionen som du påstår förklarar du vad du menar istället för att upprepa dig som n trasig papegoja.

Men jag tvivlar på att du kommer med annat än oförskämdheter, tyvärr...

• Träskvatten
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-20 17:08:52 följande:
    Den enda som trollar och bråkar här är du, andra ställer sakliga frågor till dig som du (troligen i brist på argument) inte besvarar utan börjar istället jiddra om hur påhoppad du känner dig och hur dumma frågorna är..
    Du uppträde som förväntat: som att du har svart bälte i tjafsning. Trist att du förstör för så många med ditt tjafs.
  • Träskvatten
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-21 11:24:00 följande:
    Tja man kan tycka vad man vill om frågor, men man borde iaf kunna svara på frågor istället för att snacka sig runt dem, endimensionella eller inte så var frågorna inte så extremt komplicerade att vederbörande inte kunde förstå dem. Dessutom är det bara rent skitsnack om att livet skulle vara så extremt komplext och så otroligt luddigt att det inte existerar något rätt eller fel, utan precis allt är en enda grå smet. Bevisligen fattade till och med TS själv skillnaden mellan rätt och fel då hon valde att stå för sitt misstag och berätta för sin partner. 

Är det rätt eller fel att bedra någon? Vari ligger det superkomplexa multidimensionella i det menar du?

Är det rätt eller fel att ljuga för en människa för att förhindra att personen får göra sina egna val och själv slippa stå för sina misstag?... är det så extremt komplext och superluddigt att det nästan inte går att förstå menar du?

För att återgå till frågorna jag ställde till

1) Om en person inte kan hålla en överenskommelse, vad säger att man kan lita på att personen kommer hålla andra överenskommelser man gjort?... förklara gärna den extrema komplexiteten och den extrema dynamiken som gör den frågan så totalt oförståelig?

2) Finns det någon skillnad i att inte berätta för någon som uttryckligen HAR sagt att han inte vill veta och att inte berätta för någon som INTE har sagt att han inte vill veta?.... återigen, exakt vad är det som är så otroligt komplext, multidimensionellt och superdynamiskt i den frågan?

Vem du tror att jag är är totalt ointressant, du får gärna tro att jag är tomten om du så vill, jag tycker personligen det är klart mer intressant VAD en person säger än VEM personen är. Om du hellre baserar dina åsikter på vem som säger saker än på vad som sägs så kan jag inte göra annat än att beklaga en sån extrem trångsynthet.
    På vilket sätt blir du tydligare genom att ytterligare en gång kopiera dina förvirrade frågor?
    Din enorma textmassa handlar om att du är tydlig och alla andra är dumma i huvudet  som inget fattar.  Du gör vad som helst för att slippa ha en dialog...

• Träskvatten
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-21 13:18:34 följande:
    Ok, förklara då vad det är du inte förstår i frågorna så ska jag förtydliga det för dig
    Varför ska jag göra det? Du har inte visat minsta intresse av att ha en dialog. Du vill bara ösa skit över allt och alla.

OM du velat göra annat än att tjafsa hade du ställt frågorna på annat sätt och/eller förtydligat utan absurda krav på att man ska förklara exakt vad det är man upplever som förvirrat.

Du kräver dessutom att man ska förklara vad det är man inte förstår. För att kunna svara på det måste man förstå vad du frågar - moment 22...

Trist att du uppträder som ett troll, det förstör för alla - allra mest för dig själv...
  • Träskvatten
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-21 15:40:04 följande:
    Jag visar ju intresse att ha en dialog genom att både ställa konkreta frågor och till och med erbjuda mig att förtydliga dem för dig om du inte förstår dem.  

Vad för konkret har du åstadkommit förutom att kalla folk för troll som öser skit över allt och alla och sen dessutom anse dig vara påhoppad för att du får ett par frågor som du tydligen inte vill svara på?
    Återkom när du klarar av att förtydliga och inte enbart kommer med tjafs och allmänt trollbeteende.
  • Träskvatten
    Anonym (fjantigt) skrev 2017-02-21 15:53:58 följande:
    Du har ju inte skrivit vad det är du vill att jag ska förtydliga... 
    Du missade att jag förklarade det?
    Inte bara en gång utan flera.
    TYrist som sagt att du har ett trollbeteende. Hoppas att du får må bra en dag och slipper bråka på forum för att må lite bättre.
Svar på tråden Någon som varit otrogen utan att berätta det än