• Anonym (Frågevis)

Nånsin lämnat din kille för en annan?

Har du någonsin lämnat din pojkvän/sambo/man för en annan man (eller kvinna?) ?
    Är det något du ångrar att du gjorde på det sättet eller känner någon skuld eller känns det lättare efteråt? Är nyfiken på en kvinnas tankar på att lämna en kille för en annan.

• Svar på tråden Nånsin lämnat din kille för en annan?
  • Anonym (varför)
    Anonym (Frågevis) skrev 2017-02-20 12:45:47 följande:

I de flesta fall brukar det ju vara att man inleder en relation innan man lämnar sin nuvarande, som det blev med mig.

Nej, det bror på hur man är funtad, vissa gör så andra inte. Jag skulle vilja påstå att minst hälften om inte mer lämnar innan de inleder något nytt,
  • Anonym (Frågevis)

Ja men just i det här fallet lyder ju faktiskt frågan 

• Anonym (varför)
    Anonym (Frågevis) skrev 2017-02-20 12:59:55 följande:

Ja men just i det här fallet lyder ju faktiskt frågan 

Jag har förstått det, men man KAN lämna sin kille för någon annan UTAN att vara otrogen.

Till exempel, du hade inte behövt vara otrogen mot din kille när du fick känslor för någon annan, du hade kunnat varit lite schysst och avslutat förhållandet med honom först och SEN inlett något med den andra snubben.

Eller menar du att man bara MÅSTE vara otrogen så fort man blir kär i / blir kåt i någon annan? Det finns inga andra alternativ?
  • Anonym (Frågevis)

Jag är som sagt nyfiken på hur kvinnor har gjort med sina förhållanden när de träffat någon annan och det är vad min fråga handlar om. Jag vet inte under vilken kategori det isåfall skulle hamna men jag tyckte att denna kändes närmast.

• Anonym (varför)
    Anonym (Frågevis) skrev 2017-02-20 13:12:52 följande:

Jag är som sagt nyfiken på hur kvinnor har gjort med sina förhållanden när de träffat någon annan och det är vad min fråga handlar om. Jag vet inte under vilken kategori det isåfall skulle hamna men jag tyckte att denna kändes närmast.

Den faller under kategorin otrohet eftersom du var otrogen och efterson du verkar anse att det är det enda sättet man kan göra det på, på det viset är det rätt kategori. Men frågan är varför du anser att det inte går att göra på något annat sätt? Du ställer ju frågan hur andra gjort, och många lämnar som sagt innan de inleder något nytt.
  • Carambolan

Jaha, oj, jag tänkte inte på att tråden låg under otrohet. Jag avslutade förhållandet först. Men jag hade inte avslutat det där och då om det inte var för att jag redan spanat in en annan...

• Anonym (Frågevis)

Ursäkta? Var JAG otrogen? Kan inte du läsa igenom vad jag har skrivit i tidigare inlägg? Var har JAG varit otrogen och när har jag sagt att jag är KVINNA?

• Anonym (varför)
    Anonym (Frågevis) skrev 2017-02-20 15:10:12 följande:

Ursäkta? Var JAG otrogen? Kan inte du läsa igenom vad jag har skrivit i tidigare inlägg? Var har JAG varit otrogen och när har jag sagt att jag är KVINNA?

Anonym (Frågevis) skrev 2017-02-20 12:45:47 följande:

I de flesta fall brukar det ju vara att man inleder en relation innan man lämnar sin nuvarande, som det blev med mig.

Ber om ursäkt, tolkade i så fall "som det blev för mig" fel.

Men oavsett vem som var otrogen, varför tror du att de flesta gör så?
  • holidodi

Om det är så att du är obekväm med din nuvarande partner, lämna personen. Och du vet att du kommer få det bättre med någon annan. Vad väntar du på, ja livet väntar inte på dig. Det är bara att lämna din nuvarande partner till sitt öde och gå vidare i livet. Vänta inte.

• Less is more
    Anonym (Ja) skrev 2017-02-20 08:21:25 följande:

Ja jag lämnade ett sexårigt (barnlöst) förhållande för en singelkille jag blivit kär i men som det inte hade hänt något fysiskt med. Hade inte diskuterat saken med killen jag var kär i så jag var inte alls säker på ifall han kände likadant. Bjöd ut honom på dejt efter att jag gjort slut och vi har nu varit ett par i åtta år och är gifta, har barn och är mycket lyckliga.

Uppbrottet var dock väldigt traumatiskt för mitt ex som blev lämnad men jag har aldrig tvekat på att det var rätt. Exet var övertygad om att jag redan hade legat med "den nya" eller åtminstone kysst/hånglat och jag visste ju att det inte var sant men kunde inte möta honom i hans sorg utan blev mest arg över allt han spydde ur sig. Jag kunde ha varit betydligt mer empatisk mot honom och hade dåligt samvete för det ett tag därefter när allt lugnat ner sig.

Ganska likt mitt historia. Fast i mitt fall var det faktiskt mitt ex som lämnade mig - för att jag ville ha barn och inte han. Jag var så enormt förkrossad - och jag blev helt överaktiv när han lämnat mig. En kris. Kontaktade en singelkille som jag av en gemensam vän visste var intresserad av mig. Det hade dock inte hänt något mellan oss innan. Vi började dejta. Han ville oxå ha barn. Jag blev med barn direkt och vi fortsatte vårt gemensamma liv.

Sen har jag fått höra ryktesvägen att mitt ex varit helt förkrossad, sjukskriven och jag vet inte om han tom försökte ta sitt liv. Han trodde säkert också att jag varit otrogen. Men det vsr jag ju aldrig. Jag vsr fullständigt närvarande med honom så länge som vi var tillsammans.

Det tog lång tid att mentalt gå vidare även om jag gjorde det rent ytligt. Jag älskade ju mitt ex egentligen. Jag hoppas verkligen att mitt ex har det bra idag och är lycklig.

Idag är jag lycklig med min man som jag har barn med och vill leva med honom. Känner att jag älskar honom.
Svar på tråden Nånsin lämnat din kille för en annan?