• truffle

jag är såå less

Jag är så less på denna graviditet. Vill helst bara ligga hemma och gråta om dagarna för jag är så less. Är en dålig mamma...en dålig fru, dåliga arbetskamrat...

Jag är helt slutkörd och i morse när barnet spillde ut juice fulla golvet kände jag nästan att det svartnade framför ögon och funderade länge hur jag skulle palla att torka upp det från golvet...Det är ju bara att hämta vatten och skura men det bara satte stopp i mig.

Har massa leksaker på golvet som jag behöver plocka upp, kläder som ska sorteras och in i maskinen...men jag orkar inte! 

Jag har kronisk smärta sen förr, trötthet och foglossningar tillsammans med detta hjälper INTE! Jag jobbar bara halvtid och är föräldraledig resten för jag pallar inte jobba heltid, egentligen inte ens halvtid...jag har inte ngt fysiskt jobb, man sitter på röven och samtalar med kunder, vilket kan vara psykiskt påfrestande men inte mer än så. 

Problemet är ju att jag måste gå totalt 7 km per dag för att få mig till förskola/jobb då jag inte har körtkort. Så fort jag kommer hem gråter jag för det känns som att kroppen ska falla isär. Min man gör mkt här hemma, han dammsugar, lagar middag, diskar bort, nattar barn osv osv.

Men jag orkar ingenting och bara gnäller och klagar på hur ont jag har och hur trött jag är...bebis kommer om en månad och hur ska jag orka med en förlossning och sen en bebis också? Känner mig så maktlös...

Har sökt psykologhjälp tidigare pga stress och kronisk smärta men han tyckte inte att sjukskrivning var ngn lösning, utan tom att jag skulle jobba heltid? Min chef tyckte det lät absurt så hon sa att jag kunde ta halvtid föräldraledighet i af och fixade en schysst deal så jag skulle slippa förlora så mkt pengar.

Nu vågar jag inte kontakta vården numera för jag är rädd att de tror att jag bara vill vara ledig....men känner att jag orkar snart inte längre jag kommer att kollapsa.

Vet inte vad jag ville med detta inlägg, kanske fler som förstår vad jag går igenom och vad jag skulle kunna göra för att må bättre :( 

• Svar på tråden jag är såå less
  • truffle
    Anonym (S) skrev 2017-02-21 22:35:12 följande:

Äter du mediciner?

nej för vaddå i så fall? 
  • Anonym (Tjip)

Jag tycker att du ska kontakta din bm och berätta hur du mår rent fysiskt och be om en sjukskrivning. Borde inte alls vara omöjligt i det läget. Det handlar ju bara om en kort tid. om det bara är en månad kvar till födseln så kan du också ta full föräldraledighet för bebisen, du behöver vila.

• truffle
    Anonym (Tjip) skrev 2017-02-22 09:45:50 följande:

Jag tycker att du ska kontakta din bm och berätta hur du mår rent fysiskt och be om en sjukskrivning. Borde inte alls vara omöjligt i det läget. Det handlar ju bara om en kort tid. om det bara är en månad kvar till födseln så kan du också ta full föräldraledighet för bebisen, du behöver vila.

Mm vill ju inte slösa på föräldradagarna plus att sånt måste ju ansökas två månader i förväg. Skulle behöva bli sjukskriven helst igår...har kontaktat mvc men får se när de kontaktar mig. Behöver förstadags-sjukintyg på mitt jobb så behöver ju läkartid så snart som möjligt. Sen är jag rädd att de nekar mig då jag ej har fysiskt arbete. Men i dagsläget orkar jag inte ens ta på mig skorna ordentligt.... :( om jag får sjukintyg från mvc men inga pengar beviljade från försäkringskassan kan jag ändå vara hemma en månad utan att få lön och utan att det påverkar min sgi?
  • Malimari

Testa gå till vc igen och beskriv exakt hur du mår, jag fick en sjukskrivning för "utmattning" sista 8 veckorna i min graviditet. Var inga problem alls. Bäckensmärta, trötthet och svårt att koncentrera sig var väl orsakerna han skrev med i intyget till fk.

• truffle

Tack, jag skrev ett långt mail till MVC via mina vårdkontakter så jag hoppas att de hör av sig i morgon, de är så svåra att nå via telefonen. Jag pratatde med min chef i dag som la in sjukdom på mig veckan ut. Egentligen vill dom väl ha in ett sjukintyg så fort som möjligt så hoppas jag får en tid snart.

Min chef skulle även backa mig om det var så att det var minsta tveksamheter kring en sjukskrivning så det känns skönt. Jag håller tummarna.

Jag skrev tydligt denna gång att jag behöver en sjukskrivning. Detta har jag inte varit så tydlig med tidigare när jag sökt råd, hjälp och vård. Men jag känner att jag har nått bristningsgränsen....

Svar på tråden jag är såå less