Ska till gyn och konstatera mitt missfall imorgon:(
Testade plus första gången 21/1 och det blev starkare och starkare gör varje gång jag testade. Blev faktiskt nojig ganska tidigt när jag tänker efter. Var så orolig att jag gick runt och trodde jag var gravid men i själva verket har en liten i magen som slutat utvecklas. Hade inte så mkt gravsymtom , det enda var bröst som ömmade av och till och lite växtvärk i livmodern då och då. I onsdags förra veckan (v 7+3) hade jag mer "växtvärk" under hela dagen, såg det bara som positivt, det tilltog ännu lite mer på kvällen. Skulle gå ut och promenera men då rann det till o trosan , en brun liten flytning. Skippade promenaden, blev ju orolig men tänkte att lite blod eller bruna flytningar har man ju hört att vissa får. Nån timme eller två senare ändrade det färg till lite mer rött, men fortfarande bara lite i trosan och kom lite när jag torkade mig. Sedan fortsatte det att komma lite grann under hela natten och jag hade värk i mage och underliv under natten så jag sov bara två timmar. På torsdag morgon ringde jag gynmottagningen och fick en tid kl 11.30 på fredagen. Det hela fortsatte under torsdagen, natten och fredagen. Visste att värk och blod inte är nån bra kombo så jag befarade det värsta men hoppet är ju som bekant det sista som överger. Väl på gynmottagningen undersökte hon mig och gjorde ett vul. Först tittade hon bara själv en stund , hummade lite, vände på skärmen så att jag skulle se och förklarade : "jag kan se en graviditet på rätt ställe.. Men jag mäter embryot till 5 veckor (jag skulle vara i v7+5 den dagen) . Och där slocknade hoppet, då det inte finns en chans att jag bara gått 5 veckor. Hon talade om att det eventuellt kan vara ett missfall. Jag fick en ny tid till veckan därpå (imorgon) och fick ta ett blodprov för att mäta hcg innan jag åkte hem. Efter att ha käkat lite åkte vi hem och på vägen hem hade jag ganska ordentlig värk och sammandragningar, riktigt kände hur livmodern arbetade med att krampa ut nåt. Efter att ha handlat lite i livsmedelsaffären kom vi hem och jag gick på toa. I trosskyddet låg vad jag antar var hinnsäcken. Tog ett graviditetstest som visade starkt positivt fortfarande så en tillstymmelse till hopp hade jag fortfarande (läs förnekelse!) Efter att hinnsäcken kom ut avtog värken en hel del, kommit och gått lite, blödningarna har varit mer som en lite rejälare mens med en del klumpar och koagulerat blod. Idag och igår har det dock varit avtagande. Så ja... imorgon ska jag få till gyn och gå mitt missfall konstaterat :( Denna graviditeten var oplanerad men kom ganska snabbt att bli så väldigt välkommen. Vi har två pojkar på 7 och 11 år och vi hade hunnit berätta för dem :( Trodde inte jag skulle ta ett missfall så hårt som jag gjorde. Fre, lör och söndag blev det många tårar. Känns tomt och ledsamt. Ville bara skriva av mig. Ni som vill får också gärna skriva lite här.
Ta hand om er!