Anonym (L) skrev 2026-03-15 13:02:07 följande:
Om jag som kvinna får göra ett litet inlägg. Detta är min högst personliga erfarenhet och bara från samtal med väninnor. Men jag upplever att män (läs min man) har ett sådant annorlunda sexuellt språk. Tex när ungarna springer runt, jag försöker få maten klar. Mitt mode är helt inställt på barnen, vara mamma och ordna mat. Då kan min man komma och, känn här vad hård min kuk är. Kan inte du suga av mig ikväll? Då dör liksom allt för mig, så avtändande. Men om han tex när barnen har lagt sig, vi sitter framför tv:n allt är lugnt och stilla. Och han då lite oskyldigt skulle börja massera min nacke eller fötterna. Inte vara på, utan låta det som sker ske. Då skulle kroppen kunna vakna på ett helt annat sätt. Och ja, jag har talat om det är för honom på alla möjliga olika sätt men det går in genom ena örat och ut?
Varför håller inte mannen koll på ungarna medan du lagar mat? Eller tvärtom, han lagar mat och du håller koll på ungarna.
Så kan ni mysa och eventuellt ha sex senare.
Det handlar ju inte bara om olika lust eller olika sexuellt språk. Utan om att man hjälps åt och avlastar sin partner och inte avbryter en stressad partner för att man är kåt.
Generellt får män som är mer lyhörda, samt delar på ansvaret för hem och barn, ligga mer. Även om det inte alltid hjälper eller fungerar.
Min man och jag är båda närmare 50. För det mesta vill han kanske 2-3 gånger i veckan, vilket är något mer än jag. I perioder när han är stressad eller extra trött, är han däremot sällan sugen på sex. Jag respekterar det, vi respekterar varandras behov. Min lust går också upp och ner. I genomsnitt blir det kanske 1 gång i veckan.