• playsome

Män 40-50 hur ofta VILL ni knulla?

OBS, Jag frågar efter hur ofta ni vill, inte hur ofta ni får till det.

Undrar över er i ungefär samma livssituation som jag, alltså moget förhållande och gärna med barn. 

Kommentera gärna, vad påverkar din sexlust? T.ex. partners vilja/ovilja, ökar eller minskar det ditt sug? Vill din partner mer eller mindre än du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män 40-50 hur ofta VILL ni knulla?
  • Benhard
    moaz skrev 2017-02-23 09:52:29 följande:

Gamla vanliga. Män vill oftare än kvinnor. Det gör att kvinnor blir tillgången som män har efterfrågan på, och därför får kvinnan all sexuell makt och bestämmer i praktiken när det blir sex.

Den makten kan man som man ta ifrån kvinnan genom att sluta vara så kåt och desperat.

Stämmer inte! Då blir det inget alls! Skrikandes
  • Anonym (Kalle)
    moaz skrev 2017-02-23 09:52:29 följande:

Gamla vanliga. Män vill oftare än kvinnor. Det gör att kvinnor blir tillgången som män har efterfrågan på, och därför får kvinnan all sexuell makt och bestämmer i praktiken när det blir sex.

Den makten kan man som man ta ifrån kvinnan genom att sluta vara så kåt och desperat.

Vadå sluta att vara kåt och desperat? Hur gör man då när man faktiskt är kåt och desperat??

Iaf har jag inte hittat nån brytare där jag kan stänga av???
  • Anonym (Bertil)

Älskar gärna med min nya partner minst en gång om dagen när inte barnen är hemma.
    Känner mig kåtare nu än jag gjorde i yngre dagar, kanske beror på nya partnern som är riktigt pilsk för det mesta och gärna vill ha lite annat än vanlig vaniljsex.

• Anonym (Hårt ofta)

Vill varje dag och det vill även min fru så vi är på jämn nivå. På helgerna kan det ofta bli mer än en gång om dagen.
    Hon har sagt flera gånger att hon aldrig träffat någon som vill lika mycket som henne förrän vi träffades.

• Anonym (stress)

om det inte vore för stress med jobb och ungar så skulle jag nog orka och vilja 2-4 ggr/v. det är ungefär vad hon skulle önska i nuläget.

tyvärr funkar det inte med stress och jobb, barn och måsten. alla är lite trötta, smågriniga och man är trött när man hamnar i sängen med varsin telefon. 
    så det blir ungefär 1 gng/v eller mer sällan

jobbar på hälsa, kondis stress och sånt för att det ska bli bättre.
    lite påverkar det att hon också är stressad och inte tar hand om sig själv så bra.

vi är medelålders soffpotatisar tyvärr

• Anonym (Lycklig)

Har fått 9dar i rad 43år samdo 16år kan inte sluta ta på min kvinnas kropp är lycklig och kär

4barn

• Meddelande borttaget
  • Anonym (L)

Om jag som kvinna får göra ett litet inlägg. Detta är min högst personliga erfarenhet och bara från samtal med väninnor. Men jag upplever att män (läs min man) har ett sådant annorlunda sexuellt språk. Tex när ungarna springer runt, jag försöker få maten klar. Mitt mode är helt inställt på barnen, vara mamma och ordna mat. Då kan min man komma och, känn här vad hård min kuk är. Kan inte du suga av mig ikväll? Då dör liksom allt för mig, så avtändande. Men om han tex när barnen har lagt sig, vi sitter framför tv:n allt är lugnt och stilla. Och han då lite oskyldigt skulle börja massera min nacke eller fötterna. Inte vara på, utan låta det som sker ske. Då skulle kroppen kunna vakna på ett helt annat sätt. Och ja, jag har talat om det är för honom på alla möjliga olika sätt men det går in genom ena örat och ut?

• haddock2
    Anonym (L) skrev 2026-03-15 13:02:07 följande:

Om jag som kvinna får göra ett litet inlägg. Detta är min högst personliga erfarenhet och bara från samtal med väninnor. Men jag upplever att män (läs min man) har ett sådant annorlunda sexuellt språk. Tex när ungarna springer runt, jag försöker få maten klar. Mitt mode är helt inställt på barnen, vara mamma och ordna mat. Då kan min man komma och, känn här vad hård min kuk är. Kan inte du suga av mig ikväll? Då dör liksom allt för mig, så avtändande. Men om han tex när barnen har lagt sig, vi sitter framför tv:n allt är lugnt och stilla. Och han då lite oskyldigt skulle börja massera min nacke eller fötterna. Inte vara på, utan låta det som sker ske. Då skulle kroppen kunna vakna på ett helt annat sätt. Och ja, jag har talat om det är för honom på alla möjliga olika sätt men det går in genom ena örat och ut?

Män o h kvinnor är olika så är det bara. Den ena eller den andra har varken rätt eller fel. Många ggr tycker det verkar som den parten ska få det på sitt vis. Egentligen gäller väl att se varandras lust och respektera den. Det bör ju vara lika åt båda håll. Vet man när ens partner brukar vara i mode för sex så får man anpassa sig lite för det om man sk få ligga. Gäller som sagt åt håll. Så tycker jag.
  • Anonym (Troin)

Förstår inte hur någon är funtad som börjar tänka på sex när han ser att kvinnan upptagen med viktiga saker som uppenbarligen inte kan avbrytas bara så där, såsom att vara mitt uppe i matlagningen, eller vilda småbarn som behöver hållas över uppsikt.

Likgiltiga kåtbockar som på allvar tycker att detta är okej borde prova att tänka med sin hjärna och inte låta iq-befriade lillhuvudet styra deras handlingar. Riktigt oförskämt beteende och omoget så det skriker om det.
  • Anonym (känner)

Känner igen detta.
  • Anonym (S)

Det där hade jag blivit askåt av, och jag är kvinna min man får mer prestationsångest om jag skulle säga något liknande så det gör jag aldrig. Så det är nog inte egentligen en man/kvinna grej. 

• Tom Araya
    "Knulla" räknar jag som sex där vagina penetreras med penis och det är lite för begränsat för mitt sexliv.

Men om jag byter ut ordet mot sex, så vill jag ofta varje eller varannan dag. Ibland kan jag vilja flera gånger om dagen och ibland är är nöjd med vartredje dag, så jag har lite svårt att besvara frågan utefter dina avgränsningar. 

I genomsnitt tror jag vi hamnar på ca 4-5 gånger i veckan.
  • Anonym (L)
    haddock2 skrev 2026-03-15 23:06:17 följande:
    Män o h kvinnor är olika så är det bara. Den ena eller den andra har varken rätt eller fel. Många ggr tycker det verkar som den parten ska få det på sitt vis. Egentligen gäller väl att se varandras lust och respektera den. Det bör ju vara lika åt båda håll. Vet man när ens partner brukar vara i mode för sex så får man anpassa sig lite för det om man sk få ligga. Gäller som sagt åt håll. Så tycker jag.
    Ja, så är det. Men om problemet nu (som många i denna tråd beskriver) är att deras kvinnor vill ha sex mycket mer sällan så blev min kommentar att vissa (kanske) behöver vara lite mer lyhörda. Alltså att mannen behöver bjuda till mer på sin kvinnas behov än tvärtom. Tex om jag vill ha sex så vet jag hur min man funkar och ser då till att det blir på hans vilkor.
    Bara mina högst personliga erfarenheter som jag delar med mig av. Sedan finns det massa andra  förklaringsmodeller och lösningar. 
  • Anonym (L)
    Anonym (S) skrev 2026-03-15 23:15:42 följande:

Det där hade jag blivit askåt av, och jag är kvinna min man får mer prestationsångest om jag skulle säga något liknande så det gör jag aldrig. Så det är nog inte egentligen en man/kvinna grej. 

Ja jo - det är individuellt. Men generellt sett tar kvinnor förre initiativ till sex samt har en mycket längre startsträcka för att komma i rätt stämning. Vi är inte lika hjälpta av testosteronet som män har mer av. Sedan finns det massa exempel på kvinnor som fungerar som du. Men jag tror att speciellt under småbarnsåren så kämpar många kvinnor med att balansera livet och då kommer lusten oftare i andrahand. 
  • Anonym (Z)

Knulla vet jag inte, men knollar gör jag gärna.

• Anonym (vanir)

Varför håller inte mannen koll på ungarna medan du lagar mat? Eller tvärtom, han lagar mat och du håller koll på ungarna.

Så kan ni mysa och eventuellt ha sex senare.

Det handlar ju inte bara om olika lust eller olika sexuellt språk. Utan om att man hjälps åt och avlastar sin partner och inte avbryter en stressad partner för att man är kåt.

Generellt får män som är mer lyhörda, samt delar på ansvaret för hem och barn, ligga mer. Även om det inte alltid hjälper eller fungerar.

Min man och jag är båda närmare 50. För det mesta vill han kanske 2-3 gånger i veckan, vilket är något mer än jag. I perioder när han är stressad eller extra trött, är han däremot sällan sugen på sex. Jag respekterar det, vi respekterar varandras behov. Min lust går också upp och ner. I genomsnitt blir det kanske 1 gång i veckan.
  • Anonym (vanir)

Sen finns det inga "regler" för hur ofta eller mycket man bör ha sex.

Utan den med mindre lust blir automatiskt en begränsande faktor. Eftersom man aldrig bör ha sex mot sin vilja.

Däremot vill de flesta inte leva i ett sexlöst förhållande. Om den ena ofta vill och den andra sällan eller aldrig vill, blir det förstås problem. Då är det bådas ansvar att försöka hitta en lösning. Jobba på lusten, kompromissa, öppet förhållande eller - om inget annat hjälper och man inte kan leva med det - gå skilda vägar.

Sex är inte allt. Man kan aldrig kräva sex av sin partner. Men man kan inte heller förvänta sig att någon ska vilja leva i livslångt celibat. Så det går åt båda håll.

Sen är sex sammankopplat med annan närhet och intimitet, samt hur relationen mår i övrigt. Det hänger ihop. Man kan inte se sex som en sak för sig. Man måste se helheten.

Svar på tråden Män 40-50 hur ofta VILL ni knulla?