• Anonym (förlåt mig för fan!)

    Vad fan är det för fel på svenska folket??

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

    Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

    I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

    I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

    Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

    Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

    I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

    Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

    Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

    Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!

  • Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??
  • Anonym (ddd)

    Nog bland de dummaste trådstarterna jag varit med om, så mycket fördomar och fel uppfattningar. Men men, det är ju vanligt med både hat och självhat idag, så man blir ju knappast förvånad.

  • Tintin i Amerika
    Anonym (ddd) skrev 2019-08-14 07:38:34 följande:

    Nog bland de dummaste trådstarterna jag varit med om, så mycket fördomar och fel uppfattningar. Men men, det är ju vanligt med både hat och självhat idag, så man blir ju knappast förvånad.


    du själv kränker ju TS , alltså allt du själv skriver stämmer väl på dig själv!
    Hur känns det? 
  • Maddebuse
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-02-23 02:25:45 följande:

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

    Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

    I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

    I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

    Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

    Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

    I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

    Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

    Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

    Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!


    Tycker du verkar vara väldigt negativ och gnällig! Har du träffat alla svenskar? Det kanske är du, som sprider negativa saker. Jag har hört totalt tvärtom och vadå fega? Jag har till och me varit otrogen
  • ami47
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-02-23 02:25:45 följande:

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

    Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

    I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

    I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

    Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

    Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

    I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

    Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

    Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

    Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!


    Jag håller med dig. Svenska folket är sjukt konstiga. Kommunikationsproblem, avundsjuka, lättkränkta och rasistiska. Jag har bott i Sverige i 20 år , blev kär i en svensk och kommit hit för att dela mitt liv med honom. Tyvärr så klarade jag inte längre att leva i det här landet. Jag har flyttat tillbaka till mitt hemland och mår såååå bra nu. Mycket sol, varma och hjälpsamma människor.
  • Tomelilla15
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-02-23 02:25:45 följande:

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

    Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

    I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

    I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

    Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

    Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

    I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

    Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

    Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

    Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!


    Vissa saker ts skriver kan jag kanske hålla med om. Svenskar är inte särskilt sociala men att skriva att bara svenskar har en del av dessa negativa drag håller jag verkligen inte med om. Googla stif upper lip, ett brittiskt uttryck för hur engelsmän är känslokalla. Vissa länder i Europa, tex Schweiz är otroligt mycket yta och inte ett land där man man visa känslor.
  • Anonym (Ironisk?)
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-02-23 02:25:45 följande:

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner,

    !


    Är du ironisk? Hur kommer det sig att du har haft Svenska pojkvänner?
  • Anonym (??)
    Anonym (Ironisk?) skrev 2019-12-30 04:15:48 följande:
    Är du ironisk? Hur kommer det sig att du har haft Svenska pojkvänner?
    Jag tror det finns en viss dos ironi i det hela 
  • Anonym (Anonymous)

    Jag tyckte om trådstarten, samtidigt som jag blir provocerad. För jag känner ju igen tankarna på avv Svenskarna är konstiga, tillochmed att jag är lite konstig, men ändå... jag och mina vänner är ju inte så konstiga som beskrivs... Ha ha!

    Jag är supersvensk, sprungen ur arbetarklassen, tjänsteman. Har haft svårt med Svenska medelklassens koder, som är ungefär så som TS beskriver. Tycker dock inte att mina vänner är sådana, de faller liksom utanför medelklassboxen. En mer bohemisk och lite friare varmare kontext, och många är ju andra tredje generationens invandrare.

    Vad som stämmer in på mig är att jag är inte speciellt lycklig som grundinställning. Frusen, får jobba på min snålhet, ja kanske ganska svensk? Itudelad, för jag har en annan sida som är varm, inkluderande, mänsklig också. Aaah, jag blir schitzofren!!!

    Vet inte vad jag ska skriva, men jag tror du TS har rätt. Men jag frågar mig om andra nationaliteter är så mycket bättre. Något bra måste väl vi svenskar ha

  • Anonym (Skäms)

    Infödd svensk sedan flera generationer här, och kunde inte hålla med dig mer TS! Jag känner att jag borde ha blivit född i nåt annat land där folk inte är så stela, rädda för att prata med varann eller ska vara kopior av alla andra. Och när man kritiserar den (sjuka) svenska mentaliteten så ska klarar de flesta inte av kritik, utan sitter och försvarar sig med påhopp och rasism! Jag har också fått höra att jag kan dra till nåt annat land om jag ska klaga, haha. Hela världen tycker att vi är en helt störd nation, och jag förstår varför. Kolla på vilka politiker och lagar vi har till att börja med...

  • Anonym (Så_är_det)

    Det är så svenskarna är, tyvärr. Ett resultat av att vi haft det alldeles för bra allt för länge. Svensken idag är egoistisk och tänker bara på sig själv. Men ventilerar sin inre smärta och sina tankar på nätet, som du gör nu :)

  • AlbaC

    Håller både med och inte, detta är människor!
    Har också haft mycket fördomar om svenskar, mitt eget folk under hela livet i princip men har också fått komma nära inpå många från andra länder, både araber, afrikaner och folk från balkan och kan säga att ALLA folk har sina brister. Falskheten är verkligen inte typiskt svensk, svensken är heller inte så dumt stolt som många från andra länder är. Så håller absolut med om bristerna, men det är människor överlag. Gissar 50% är bra och 50% är dåliga och sen är väl de flesta ego på det, men som sagt det är inget typiskt svenskt att ha dåliga drag, har sett mycket i folk från andra länder också, vilka så klart också har bra sidor med, men mycket är yta och man ser först bristerna när man kommer närmre inpå. 

  • Less is more
    Anonym (Så_är_det) skrev 2024-04-12 07:44:17 följande:

    Det är så svenskarna är, tyvärr. Ett resultat av att vi haft det alldeles för bra allt för länge. Svensken idag är egoistisk och tänker bara på sig själv. Men ventilerar sin inre smärta och sina tankar på nätet, som du gör nu :)


    Människor är människor. Jag känner /är bekanta med folk med rötter från olika håll och kanter.

    Folk med rötter från andra länder kan absolut vara snarstuckna och giriga - precis som vissa svenskar. Alla vi människor har fötdomar också, räkna med det. Det är inget svenskt fenomen alls.
  • Anonym (Så_är_det)
    Anonym (Hållermed) skrev 2017-02-23 03:36:11 följande:

    Ts, Det hade lika gärna kunnat vara jag som skapat den här tråden. har känt exakt likadant i flera veckor.

    Jag är också "nästan" Svensk, är Svensk medborgare och har bott här i 20 år av mina 26år. Älskar Sverige och trivs bra här men många är faktiskt väldigt känslokalla.

    Som Ts skriver så tycker jag också att Svenskar är för ytliga, inte alla såklart men nästan alla jag känner. Ni värderar pengar över alla era relationer, vänskap, äktenskap. Allting handlar oftast om hur mycket du betalar och vad jag betalar, det är sällan "VI" i relationer.

    Jag har både Svenska vänner och utländska och helt ärligt känns mina utländska vänner mer som vänner. Vi äter hemma hos varandra, bjuder varandra på mat, vin ja allt. Med mina Svenska vänner är det oftast, "Ditt vin kostade 20kr mer, kan du snälla swisha?" Väldigt märkligt då jag personligen värderar vänskap, familj och relationer mycker högre än pengar. Visst ska det vara rätt men det är frustrerande när det sker varje gång och när det handlar om en massa små pengar eller att jag bjöd dig på glass förra gången, idag är det din tur. Orkar inte med detta trams! Jag skulle kunna bjuda min vän på glass 20ggr utan att förvänta mig det tillbaka.

    Hur nära man än är så backar ni alltid när man behöver hjälp med tex pengar, jag har aldrig behövt det dock men mina Svenska vänner lånar aldrig ut till varandra.

    Ytliga, känslokalla!

    Ni ställer sällan upp för varandra och är så himla konflikt rädda för allt. Jag har aldrig varit tillsammans med en Svensk kille och skulle nog aldrig kunna vara det heller då jag aldrig sett samma sorts kärlek hos er som utländska killar.

    Våra familjer visar kärlek på en helt annan nivå än vad ni Svenskar gör.


    Jag tänker också att det kunde varit jag som skrivit tråden. I dagens Sverige skiter folk i om en närstående, vän eller bekant far illa. Man tänker bara på sig och sitt, men när de egotrippade själva börjar få problem förväntar de sig att andra ska hjälpa dem, fast de inte själva varit villiga att hjälpa andra.

    Ytlighet är norm i Sverige, du är vad du äger och hur du ser ut. "Det är det inre som räknas" är numer bara en klyscha. Det märker man bland annat på hur funktionshindrade behandlas. De blir ofta ensamma eftersom ingen vill ha att göra med dem pga deras funktionshinder. Det åligger ofta deras stödpersoner att dra hela lasset, där även den funktionshindrades anhöriga brukar svika.

Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??