• HippHipp

Jag mötte en pedofil här

Hej,

Jag var förut ganska aktiv på Familjeliv. Har 3 barn och tycker det både varit intressant att läsa om andra, samt ibland göra egna inlägg med olika frågeställningar.

Tills jag stötte på en pedofil. I en tråd om tjejers humör som pre-teens och teens. Jag fick ett privat meddelande. Som började oskyldigt. En 'kvinna' som hade dotter i samma ålder. Ville jämföra humör typ och få tips om hur man hanterar det. Sen kom frågor om hur utvecklad min dotter är...om jag kunde skicka foton för att jämföra med 'hennes' 'dotter'....

Så fruktansvärt.

Anmälde naturligtvis direkt till FL, men det hen skrev var alldeles för inlindat för att kunna fällas någonstans.

Blev totalt chockad och loggade ut. En dryg vecka senare vågar jag mig nu in igen.

Vad gör man? Vi måste göra något.

• Svar på tråden Jag mötte en pedofil här
  • Jasmin Karlsson

Vad man gör? Man skriver aldrig något privat med någon man inte vet vem det är. Oavsett om det är på facebook, FL eller annan sida på nätet. Och man lär sina barn detsamma.

• HippHipp
    Jasmin Karlsson skrev 2017-02-23 18:55:29 följande:

Vad man gör? Man skriver aldrig något privat med någon man inte vet vem det är. Oavsett om det är på facebook, FL eller annan sida på nätet. Och man lär sina barn detsamma.

Jag vet. I detta fall var det denna personen som skrev till mig. Mrn borde naturligtvis inte svarat från första början.

Vad gäller mina barn så har de full koll- något vi pratar om precis hela tiden.

Oerhört obehagligt ändå att stöta på detta öga mot öga. Hur mycket man än vet att det förekommer blir det en helt annan typ av vidrighetskänsla när man stöter på det så här nära.
  • bestofthebest

Fint att somliga kan leva ut sina fantasier och tro att pedofiler skulle hänga på FL när det finns darkwebb.

• HippHipp
    bestofthebest skrev 2017-02-23 20:04:50 följande:

Fint att somliga kan leva ut sina fantasier och tro att pedofiler skulle hänga på FL när det finns darkwebb.

Precis vad jag tänkte. Varför här liksom? Och varför lägga ner tid på att bearbeta mig, en mamma?
  • Nyfikna72

Jag tror mer på att det var ett vanligt pucko.......jag har fått en del mail jag också och det är typ samma ton i alla. Är det inte kiss och bajs så är det antydan om barn eller nåt annat. Säkert nån som inte vågar annat än terra skribenter på fl. Det är väl så långt de sträcker sig....

• HippHipp
    Nyfikna72 skrev 2017-02-23 20:12:30 följande:

Jag tror mer på att det var ett vanligt pucko.......jag har fått en del mail jag också och det är typ samma ton i alla. Är det inte kiss och bajs så är det antydan om barn eller nåt annat. Säkert nån som inte vågar annat än terra skribenter på fl. Det är väl så långt de sträcker sig....

Ja, då hoppas jag verkligen att det var det. Ett vanligt pucko. Men vad sjutton, vilka galningar det finns.
Svar på tråden Jag mötte en pedofil här