Anonym (TS) skrev 2017-02-28 22:40:55 följande:
Jo han vet och det är ju inte ok för honom heller. Säger jag att det gör ont så slutar vi ju. Men oftast är det bara lite om vi råkar vara oförsiktiga. Gör inte ont hela tiden. Men jag tror det bidrar till att jag har svårt att bli våt. Ja förutom att jag känner mig så hemsk och äcklig då.
Vi kan få barnvakt då och då men inte så det går att gå i terapi regelbundet. Nån gång i månaden på helgen. Vi har gått ut och så bara vi då men det hjälper inte. Det känns inte som att nåt hjälper :(
Innandetta så pratade vi mkt om sex och experimenterade men nu kan vi inte det längre för alltpåminner om otroheten för ossbåda. Det är liksom inte kul längre, bara ångestfyllt. Och vi kan inte ens havanligt sex eftersom jag inte blir våt. Det är jobbigt. För när han tar initiativ nån enstaka gång bli jag ju glad av det men då har jag att välja på attavvisa eller så vara den tråkiga som inte blir våt fast vi försöker. Så han mår mer dåligt oavsett vad jag gör.
PeterGB3G skrev 2017-02-28 21:30:02 följande:
Såklart inte bra eller ok att sexet gör ont på dig, men jag kan förstå hur han känner. Det är ett sätt att återerövra dig från den andre. Analsexet alltså.
Ja det tror jag också.Jag vill inte röja min identitet tyvärr :/ Synd att du inte kan skriva här.
Anonym (beror på) skrev 2017-02-28 22:17:36 följande:
Visst är det skumt?
Jag hade det likadant med mitt ex. Efter hennes otrohet kunde jag inte ha sex med henne längre, blev bara äcklad av tanken att någon annan hade varit där och tömt, tappade suget totalt. Några månader senare avslutade jag förhållandet. Alla känslor bara dog, fanns ingenting kvar, inte ens ilska, var helt tom, ihålig. Ett halvår senare träffade jag min nuvarande sambo, då kom alla känslor tillbaka, både kärlek och lust. Vi har varit ett par i 5 år nu.
Jo jag tänker ändå att det är mer normalt när man blivit bedragen. Hade han inte kunnat med mig hade jag förstått. Men känns så uselt om han vill och jag inte kan när det är jag som varit hemsk. När tom han kan tänka sig ha sex med mig trots det jag gjort mot honom kan inte jag :(
Njae, visst är det väl bra att han vill ha sex med dig, men samtidigt att ha en slags sex som gör ont för den ena är inte riktigt friskt det heller, för någon av er. Man blir lite "knäpp" efter en sån grej och kan bete sig lite irrationellt, men förr eller senare landar man. Nu har det ju gått ett år om jag förstått det rätt och risken är att han hamnat i en offerroll och du i bovrollen, inte bra det heller, ok att vara arg och sårad, men förr eller senare måste man antigen bestämma sig för att lämna det bakom sig och blicka framåt eller inse att man inte kan förlåta och gå vidare var för sig.
Allt detta hade ni förmodligen kunnat få hjälp med på FR. Jag kan förstå din mans argument för att inte gå dit, det låter på honom som han egentligen redan förstår att han inte kommer fixa att fortsätta tillsammans och han är rädd att få det bekräftat av någon annan, men samtidigt måste han förstå att ni inte kan leva på det sättet hur länge som helst utan måste börja ta tag i det på riktigt och så får det bära eller brista. Ingen av er mår bra av att stå och stampa i era roller.
Jag tror dessvärre att det får bli du som får driva på för att söka hjälp utifrån. Förklara på något snällt sätt att du är beredd att göra vad som helst för att få det att fungera, men att ni inte kan leva som ni gör i all evighet. Men var noga med att påpeka att det inte handlar om att du bara vill att allt ska vara över och slippa ta skit för din otrohet utan att du vill att ni kommer framåt, att du vill att få all hjälp som finns för att ni ska klara krisen och bli lyckliga igen.
Men jag vill även varna för att det alltid finns en risk i att röra om i grytan, saker som ligger begravda kan flyta upp till ytan, gamla sår rivas upp osv, men det är bara så terapi fungerar, man river upp sår och "rengör" dem så de kan börja läka. Det gör ont som fan men det hjälper en komma framåt och börja läka, tillsammans eller var för sig. Det kan gå åt vilket håll som helst, det är något som kommer visa sig med tiden. Det kanske är det din man är rädd för.