• Halvhård

Hur undvika att bli galen av sexuell frustration som särbo?

Jag träffade min fru för drygt fyra år sedan och blev blixtförälskad. Hon var den vackraste, sexigaste och mest spännande kvinna jag någonsin träffat och jag kände att jag står ut med vad som helst, bara hon blir min...

Hon blev min och vi gifte oss två år senare men på grund av att vi båda har karriärer kopplade till olika världar och barn sedan tidigare förhållanden så lever vi som särbos med 20 mil emellan och ses i princip bara på helgerna.

Sedan slutet på december har jag bara sett min fru vid två tillfällen (nu är det slutet på februari) då hon har rest väldigt mycket den sista tiden. Mitt problem är att min längtan efter sex håller på att äta upp både mig och vårt förhållande!

Jag har en hög sexuell drift, har gärna sex både morgon och kväll, så just nu håller jag på att bli tokig av sexuell frustration!

Min fru har inget emot att jag kollar på porr men det är ju henne jag skulle vilja se när jag inte kan ta på henne. Tyvärr är intima bilder eller filmer inte hennes grej.

Jag har aldrig någonsin varit otrogen men jag känner att jag förmodligen inte längre har karaktären att stå emot om tillfälle dyker upp.

Vad tusan ska jag göra?

Min fru blir bara ledsen när jag pratar om det här och tycker jag borde försöka vara glad åt de stunderna vi har tillsammans.

Visst! Men vad gör man när saknaden efter sex skär igenom kroppen nästan varje vaken stund under så långa perioder...?

• Svar på tråden Hur undvika att bli galen av sexuell frustration som särbo?
  • Anonym (a)

Du får väl dra en handtralla som alla andra?

Eller får ni väl göra slut så du kan ut och leta efter nån annan

• Anonym (Ugh)
    Halvhård skrev 2017-02-26 16:14:52 följande:

Tack ni som förstår mig och inte förringar problematiken i det här!

Som alltid sägs det ju mycket trams i ett diskussionsforum och de flesta påhoppen brukar jag bara ignorera men jag kan inte låta bli att kommentera följande:

Anonym (Ugh) skrev 2017-02-26 09:22:41 följande:
    Förstår henne. Kul att känna sig som ett objekt...? du vill väl ha sex med din fru för attdu älskar henne, hon är väl inget runk-objekt? Tycker det är konstigt att sex för män handlar om att objektifiera i stället för att njuta av hur skönt det är.
    Om man inte kan ses och den ena parten är sexuellt frustrerad, är de inte det härligaste då att det är sin saknade partner som man onanerar till i stället för en massa porraktriser?

På vilket sätt blir en person ett objekt bara för att den andra åtrår personen sexuellt?

Att vara kåt och känna sexuell lust har nödvändigtvis inget alls med kärlek att göra. Det är fantastiskt när både och faller på plats men att tycka någon är konstig för att man har en egen inneboende lusta är oerhört trångsynt!

Vad det gäller åtgärder är att flytta är mer eller mindre omöjligt för mig. Jag har delad vårdnad av mina barn och de sätter jag absolut före allt annat. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att inte ha dem hos mig varannan vecka och de lär inte flytta hemifrån förrän tidigast om 5 år.

Min hustrus yrke är hennes liv och hon skulle inte kunna vara den hon är där jag bor så att hon skulle flytta och ge upp allt ser jag som väldigt osannolikt.

Det har varit skönt att skriva om detta och få i alla fall lite stöd och några vettiga synpunkter.

Det känns just nu som att jag får bita ihop, blunda för de vaga inviter jag uppfattar från andra och vara så uppvaktande och kärleksfull jag bara kan så min frus egen lust förhoppningsvis är lite mer närvarande när vi inte ses. Då kanske min frustration på sikt kan övergå till förväntan i stället(?).
    Nä i ditt fall verkar du inte knyta ihop sex med kärlek men det kanske hon gör och vill inte reduceras till ett runk-objekt? Om du har såna starka behov fråga henne om öppet förhållande eller vit ihop om du inte vill skilja dig?
  • Akira Öken
    Halvhård skrev 2017-02-26 16:14:52 följande:

Tack ni som förstår mig och inte förringar problematiken i det här!

Som alltid sägs det ju mycket trams i ett diskussionsforum och de flesta påhoppen brukar jag bara ignorera men jag kan inte låta bli att kommentera följande:

Anonym (Ugh) skrev 2017-02-26 09:22:41 följande:
    Förstår henne. Kul att känna sig som ett objekt...? du vill väl ha sex med din fru för attdu älskar henne, hon är väl inget runk-objekt? Tycker det är konstigt att sex för män handlar om att objektifiera i stället för att njuta av hur skönt det är.
    Om man inte kan ses och den ena parten är sexuellt frustrerad, är de inte det härligaste då att det är sin saknade partner som man onanerar till i stället för en massa porraktriser?

På vilket sätt blir en person ett objekt bara för att den andra åtrår personen sexuellt?

Att vara kåt och känna sexuell lust har nödvändigtvis inget alls med kärlek att göra. Det är fantastiskt när både och faller på plats men att tycka någon är konstig för att man har en egen inneboende lusta är oerhört trångsynt!

Vad det gäller åtgärder är att flytta är mer eller mindre omöjligt för mig. Jag har delad vårdnad av mina barn och de sätter jag absolut före allt annat. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att inte ha dem hos mig varannan vecka och de lär inte flytta hemifrån förrän tidigast om 5 år.

Min hustrus yrke är hennes liv och hon skulle inte kunna vara den hon är där jag bor så att hon skulle flytta och ge upp allt ser jag som väldigt osannolikt.

Det har varit skönt att skriva om detta och få i alla fall lite stöd och några vettiga synpunkter.

Det känns just nu som att jag får bita ihop, blunda för de vaga inviter jag uppfattar från andra och vara så uppvaktande och kärleksfull jag bara kan så min frus egen lust förhoppningsvis är lite mer närvarande när vi inte ses. Då kanske min frustration på sikt kan övergå till förväntan i stället(?).
    Härligt att du fått några svar som du kan ta till dig! Synd bara att du endast verkar kunna ta till dig de svar där du får medhåll och avfärdar alla andra synpunkter som trams eller påhopp.

Låt mig sammanfatta din situation på några rader:
    *Du kan inte flytta.
    *Din fru kan inte flytta.
    *Du kan inte nöja dig med att runka.
    *Du accepterar inte att din fru inte vill dela med sig av bilder eller filmer av sin kropp.
    *Du vill inte skiljas.
    *Du har förmodligen inte längre karaktären att motstå att vara otrogen om tillfälle skulle ges.

Grattis TS! Det enda som återstår att att vara otrogen!
    Varsågod för sammanfattningen. Jag förväntar mig inget tack.

DU tycker att det härligaste är att runka till din älskade partner. Du verkar inte förstå det skeva i att försöka pådyvla en annan människa detta mot dennes vilja.

VEM har, överhuvudtaget, snuddat vid att det det är något konstigt med en inneboende lusta?

Slutligen: en person blir inte till objekt bara för att någon annan åtrår denne sexuellt. Det verkar du helt ha fått om bakfoten. Det är när du anser dig ha rätt till att njuta av dennes kropp (i verkliga livet, på film eller på bild) som det handlar om objektifiering.

• Halvhård
    Akira Öken skrev 2017-02-26 17:48:19 följande:

...Slutligen: en person blir inte till objekt bara för att någon annan åtrår denne sexuellt. Det verkar du helt ha fått om bakfoten. Det är när du anser dig ha rätt till att njuta av dennes kropp (i verkliga livet, på film eller på bild) som det handlar om objektifiering.

Jag har inte antytt att jag har rätt till något alls. Jag säger bara att jag är sexuellt frustrerad i en knepig situation där jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Din anklagande sammanfattning är varken hjälpande eller önskvärd. Vad har du emot mig?
  • Anonym (hmmmmm)

Inneboende lusta har de flesta, det är inget unikt. Många, liksom jag själv, kan ha en oerhört stark sådan. I perioder har jag gärna kört i princip dygnet runt!

MEN - de flesta kan hantera det. De blir inte galna. De blir inte frustrerade. De funderar inte på otrohet eller på att köpa sex eller annat som man hört om ibland.

Jämför med exempelvis att dricka alkohol eller spela. Många kan gilla att göra det, men när de börjar bli galna och frustrerade om de inte får det har lusten gått över till missbruk. Speciellt om de är beredda att äventyra viktiga relationer i sin besatthet.

Det är inte sunt, det du känner. Jag hoppas att du tar det på allvar.

• Akira Öken
    Halvhård skrev 2017-02-26 18:06:24 följande:
    Jag har inte antytt att jag har rätt till något alls. Jag säger bara att jag är sexuellt frustrerad i en knepig situation där jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Din anklagande sammanfattning är varken hjälpande eller önskvärd. Vad har du emot mig?
    Då får jag uppmana dig att läsa det du skrivit tidigare i tråden. Och nej, du säger inte "bara att du är sexuellt frustrerad och inte vet vad du ska ta dig till".

Du tycker sammanfattningen är anklagande. Jag tänker mer att den sammanfattar situationen utifrån de svar du du givit ovan.

Vad jag har emot dig? Absolut ingenting. Jag känner inte dig. Det är det du skriver som jag ifrågasätter.
  • Anonym (Lova)

Jag förstår din frustration och de som inte gör det, har antagligen inte suttit i samma situation eller har den typ av sexdrift.

Jag dejtar en kille som bor många mil bort och vi får, som det ser ut just nu, inte ens ihop att ses en gång i månaden. Efter ett tag utan sex är man knappast rolig som person längre haha.

• Anonym (hmmmmm)
    Anonym (Lova) skrev 2017-02-26 18:27:29 följande:

Jag förstår din frustration och de som inte gör det, har antagligen inte suttit i samma situation eller har den typ av sexdrift.

Jag dejtar en kille som bor många mil bort och vi får, som det ser ut just nu, inte ens ihop att ses en gång i månaden. Efter ett tag utan sex är man knappast rolig som person längre haha.

Jag tror att du har fel. Väldigt många har riktigt stor drift, men kan hantera det ändå. Det är DÄR skon klämmer, inte driften.
  • Anonym (Ååååh)

[quote=77449676][quote-nick]Anonym (hmmmmm) skrev 2017-02-26 18:09:36 följande:[/quote-nick]Inneboende lusta har de flesta, det är inget unikt. Många, liksom jag själv, kan ha en oerhört stark sådan. I perioder har jag gärna kört i princip dygnet runt

MEN - de flesta kan hantera det. De blir inte galna. De blir inte frustrerade. De funderar inte på otrohet eller på att köpa sex eller annat som man hört om ibland.

*Jämför med exempelvis att dricka alkohol eller spela. Många kan gilla att göra det, men när de börjar bli galna och frustrerade om de inte får det, har lusten gått över till missbruk. Speciellt om de är beredda att äventyra viktiga relationer i sin besatthet.*

Det där var nog tamejtusan det mest kloka jag läst härinne. Såååå tänkvärt och läsvärt<3<3 snälla gör en ny tråd med denna text du behövs.

Ps TS du verkar ju sakna din fru. Och Inte bara för det sexuella. Var rädd om henne och nyttja tiden då ni ses på ALLRA BÄSTA SÄTT.

Ds. Kanske hon vill se att du gör nåt "extra nyttigt" när ni är ifrån varann? Något ni pratat om som måste fixas på eventuella gemensamma ägodelar inför framtiden tex? All lycka.

Love<3

• Halvhård
    Akira Öken skrev 2017-02-26 18:14:10 följande:

...Vad jag har emot dig? Absolut ingenting. Jag känner inte dig. Det är det du skriver som jag ifrågasätter.

Förklara då din ståndpunkt tydligare och kom hellre med förslag än raljerande ironi. Jag vet att det senare är det vanligaste på alla diskussionsforum men det har aldrig gjort Internet till en bättre plats.
  • Akira Öken
    Halvhård skrev 2017-02-26 18:46:30 följande:

Förklara då din ståndpunkt tydligare och kom hellre med förslag än raljerande ironi. Jag vet att det senare är det vanligaste på alla diskussionsforum men det har aldrig gjort Internet till en bättre plats.

Jag vet inte hur jag kan förklara min ståndpunkt tydligare än jag gjort.

Mitt förslag är att bestämma dig för hur du vill ha det och agera efter det. (Med andra ord: fru eller inte fru). Otrohet är i mitt tycke inget rimligt alternativ.
  • Anonym (mumma)
    Anonym (hmmmmm) skrev 2017-02-26 18:33:50 följande:

Jag tror att du har fel. Väldigt många har riktigt stor drift, men kan hantera det ändå. Det är DÄR skon klämmer, inte driften.

Människan har en biologisjt styrd sexualdrift. Finns en massa studier som visar på att människor som får sex och närhet både mår bättre och har bättre hälsa. Tycker inte alls att det är konstigt att någon som sällan får sex och kramar mår dåligt.
  • Anonym (hmmmmm)
    Anonym (mumma) skrev 2017-02-26 19:42:01 följande:

Människan har en biologisjt styrd sexualdrift. Finns en massa studier som visar på att människor som får sex och närhet både mår bättre och har bättre hälsa. Tycker inte alls att det är konstigt att någon som sällan får sex och kramar mår dåligt.

Att gilla sex är en sak, men att tappa huvudet utan sex något annat. Och det är ju det vi diskuterar här.

Människan är biologiskt styrd att aktivera belöningscenter i hjärnan, det är helt sant. Och vi mår bättre när vi lyckas med det. Men för vissa tar det över och påverkar deras vardag på ett negativt sätt. Och det är just den delen som är viktig här. Uppenbarligen mår ts så dåligt att han startar en desperat tråd och funderar på att göra saker som han egentligen vet är fel. Då har det ju passerat en gräns som de flesta av oss inte passerar, oavsett om vi lever utan sex eller ej.
  • Anonym (mumma)
    Anonym (hmmmmm) skrev 2017-02-26 20:53:29 följande:

Att gilla sex är en sak, men att tappa huvudet utan sex något annat. Och det är ju det vi diskuterar här.

Människan är biologiskt styrd att aktivera belöningscenter i hjärnan, det är helt sant. Och vi mår bättre när vi lyckas med det. Men för vissa tar det över och påverkar deras vardag på ett negativt sätt. Och det är just den delen som är viktig här. Uppenbarligen mår ts så dåligt att han startar en desperat tråd och funderar på att göra saker som han egentligen vet är fel. Då har det ju passerat en gräns som de flesta av oss inte passerar, oavsett om vi lever utan sex eller ej.

Tycker det är sunt ts funderar på lösningar. Nu är ju otrohet en dålig lösning. Men det tycker jag att långdistansförhållanden också är. De uppfyller ju inte sin funktion som relation.
  • Anonym (wtf)
    Halvhård skrev 2017-02-26 18:46:30 följande:
    Akira förklarade sin ståndpunkt så tydligt det kan bli, att du inte vill ta till dig det för att det inte säger vad du vill höra är en helt annan sak. Vad är syftet med din tråd?
    Att få lösningar eller få hejaramsor för otrohet?
  • Halvhård

Syftet är att få stöd i tankarna i en desperat situation. Jag vill inte vara otrogen, tror egentligen inte på ett öppet förhållande och är rädd för att det Mumma skriver tyvärr är sant - långdistansförhållanden är inte bra.

Jag visste mycket väl vad jag gav mig in på men som jag försökt förklara har situationen varit extrem under våren och den längtan jag känt tidigare har bytts ut mot en destruktiv frustration.

Som vissa insiktsfulla skrivit så kanske terapi är enda lösningen.

Frågan är bara om jag om jag fortfarande vill och tror på det här...

• Anonym (123)
    Halvhård skrev 2017-02-26 06:50:54 följande:
    Ni förstår inte...
    Det handlar om en sexuell frustration som pågått i mer än fyra år som nu varit värre än någonsin i drygt två månader.

Egentligen handlar frustrationen mest kanske om att jag och min fru är så olika. Hon går inte omkring och är kåt till vardags som jag. För henne är inte problemet BÅDE sexbrist och att vi knappt ses men det är det för mig!

Jag har haft många förhållanden tidigare men aldrig varit otrogen då jag känner att så gör man bara inte.

Det här påverkar dock så starkt att jag känner mig konstant deprimerad och det hjälper ju inte direkt de få gånger vi väl ses.

När vi ses vill vi såklart båda två att allt ska vara bra och avspänt men så blir det tyvärr sällan och det är inte ovanligt att vi bråkar mer än vi älskar.

Hon är fantastisk, underskön, unik och min... men frågan är om det är värt det när jag bara går runt och mår dåligt.

De flesta resonerar nog att kärleken är störst men för vissa är sexusldriften faktiskt större än vad ni "normala" anar och i längden bryter sexuell frustration ner i mig i alla fall.
    Och detta kom som en nyhet efter ni hade gift antar jag? Har man så hög sexlust gifter man sig väl inte med en kvinna som för det första inte är kåt till vardags, och för det andra är någon man bara kan träffa på helger.

Blir lika förvånad varje gång någon beklagar sig i ett förhållande dom ändå valt själva.

Är man så kåt så man inte klarar sig utan i några månader ska man vara singel så att man kan ligga runt.
  • Anonym (Jag)

Förstår mycket väl vad sexuell frustration innebär.

Har hög sexdrift och blir ofta och lätt kåt. Men har aldrig hittat nån som vill ligga med mig. Återstår bara fröken höger tyvärr.

• Anonym (wtf)
    Anonym (123) skrev 2017-02-27 08:17:10 följande:
    Och detta kom som en nyhet efter ni hade gift antar jag? Har man så hög sexlust gifter man sig väl inte med en kvinna som för det första inte är kåt till vardags, och för det andra är någon man bara kan träffa på helger.

Blir lika förvånad varje gång någon beklagar sig i ett förhållande dom ändå valt själva.

Är man så kåt så man inte klarar sig utan i några månader ska man vara singel så att man kan ligga runt.
    Njae, du har rätt i att det är något man själv valt, men samtidigt är det nog ganska naturligt att "prata" av sig sin frustration med vänner eller på nätet. Det är inte alltid saker blir som man tänkt sig, sen kan man ju lösa det på olika sätt, otrohet är inte är någon bra lösning, men att känna frustration och uttrycka den tycker jag är rätt mänskligt
  • Anonym (wtf)
    Halvhård skrev 2017-02-27 02:48:30 följande:

Syftet är att få stöd i tankarna i en desperat situation. Jag vill inte vara otrogen, tror egentligen inte på ett öppet förhållande och är rädd för att det Mumma skriver tyvärr är sant - långdistansförhållanden är inte bra.

Jag visste mycket väl vad jag gav mig in på men som jag försökt förklara har situationen varit extrem under våren och den längtan jag känt tidigare har bytts ut mot en destruktiv frustration.

Som vissa insiktsfulla skrivit så kanske terapi är enda lösningen.

Frågan är bara om jag om jag fortfarande vill och tror på det här...

Va bra, då vet du att otrohet är något du ska låta bli, det kommer inte lösa något och bara ge en massa problem. 

Nu har ni ju valt att vara särbos, om den lösningen inte fungerar för er så borde ni kanske överväga någon slags lösning, eller i värsta fallet att gå isär.

Har du pratat med din partner om din frustration?
    Har ni sökt lösningar tillsammans?
Svar på tråden Hur undvika att bli galen av sexuell frustration som särbo?