Halvhård skrev 2017-02-26 16:14:52 följande:
Tack ni som förstår mig och inte förringar problematiken i det här!
Som alltid sägs det ju mycket trams i ett diskussionsforum och de flesta påhoppen brukar jag bara ignorera men jag kan inte låta bli att kommentera följande:
Anonym (Ugh) skrev 2017-02-26 09:22:41 följande:
Förstår henne. Kul att känna sig som ett objekt...? du vill väl ha sex med din fru för attdu älskar henne, hon är väl inget runk-objekt? Tycker det är konstigt att sex för män handlar om att objektifiera i stället för att njuta av hur skönt det är.
Om man inte kan ses och den ena parten är sexuellt frustrerad, är de inte det härligaste då att det är sin saknade partner som man onanerar till i stället för en massa porraktriser?
På vilket sätt blir en person ett objekt bara för att den andra åtrår personen sexuellt?
Att vara kåt och känna sexuell lust har nödvändigtvis inget alls med kärlek att göra. Det är fantastiskt när både och faller på plats men att tycka någon är konstig för att man har en egen inneboende lusta är oerhört trångsynt!
Vad det gäller åtgärder är att flytta är mer eller mindre omöjligt för mig. Jag har delad vårdnad av mina barn och de sätter jag absolut före allt annat. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att inte ha dem hos mig varannan vecka och de lär inte flytta hemifrån förrän tidigast om 5 år.
Min hustrus yrke är hennes liv och hon skulle inte kunna vara den hon är där jag bor så att hon skulle flytta och ge upp allt ser jag som väldigt osannolikt.
Det har varit skönt att skriva om detta och få i alla fall lite stöd och några vettiga synpunkter.
Det känns just nu som att jag får bita ihop, blunda för de vaga inviter jag uppfattar från andra och vara så uppvaktande och kärleksfull jag bara kan så min frus egen lust förhoppningsvis är lite mer närvarande när vi inte ses. Då kanske min frustration på sikt kan övergå till förväntan i stället(?).
Härligt att du fått några svar som du kan ta till dig! Synd bara att du endast verkar kunna ta till dig de svar där du får medhåll och avfärdar alla andra synpunkter som trams eller påhopp.
Låt mig sammanfatta din situation på några rader:
*Du kan inte flytta.
*Din fru kan inte flytta.
*Du kan inte nöja dig med att runka.
*Du accepterar inte att din fru inte vill dela med sig av bilder eller filmer av sin kropp.
*Du vill inte skiljas.
*Du har förmodligen inte längre karaktären att motstå att vara otrogen om tillfälle skulle ges.
Grattis TS! Det enda som återstår att att vara otrogen!
Varsågod för sammanfattningen. Jag förväntar mig inget tack.
DU tycker att det härligaste är att runka till din älskade partner. Du verkar inte förstå det skeva i att försöka pådyvla en annan människa detta mot dennes vilja.
VEM har, överhuvudtaget, snuddat vid att det det är något konstigt med en inneboende lusta?
Slutligen: en person blir inte till objekt bara för att någon annan åtrår denne sexuellt. Det verkar du helt ha fått om bakfoten. Det är när du anser dig ha rätt till att njuta av dennes kropp (i verkliga livet, på film eller på bild) som det handlar om objektifiering.