Bananer mognar för fort, hur gör ni för att stoppa detta?
Som rubriken lyder.
Som rubriken lyder.
Plastfolie runt stjälkarna (som någon annan skrev) hjälper sjukt mycket. Kom hem från sommarstugan igår och mina inplastade bananer var fortfarande helt ok fast jag varit borta en vecka.
Man kan även skrämma dem till lydnad. Sätt klasen framför en apa i en bur och hota med att släppa ut apan om de mognar för snabbt. Behöver inte ens vara en riktig apa. Bananer är väldigt godtrogna.
Jag hatar skolans mat. De har slutat med pannkakorna. VI FÅR RÅRÖRDA LINGON SOM E SURA ISTÄLLET FÖR lingonsylt. OCH LEVERBIFFARNA SMAKAR SKIT OCH DE GJORDE DE INTE FÖRUT I SKOLAN. JAG VILL HA MER BIFF STROGANOFF OCH MER KORV STROGANOFF VI FÅR NÄSTAN ALDRIG DET!! SEDAN FÅR VI BARA KÖTTBULLAR 2 GÅNGER PER ÅR!! LÄNGTAR TILL HÖGSTADIET DÄR MAN FÅR HAMBURGARE OCH ALLT!!
Ha dem i kylen
Jag hatar skolans mat. De har slutat med pannkakorna. VI FÅR RÅRÖRDA LINGON SOM E SURA ISTÄLLET FÖR lingonsylt. OCH LEVERBIFFARNA SMAKAR SKIT OCH DE GJORDE DE INTE FÖRUT I SKOLAN. JAG VILL HA MER BIFF STROGANOFF OCH MER KORV STROGANOFF VI FÅR NÄSTAN ALDRIG DET!! SEDAN FÅR VI BARA KÖTTBULLAR 2 GÅNGER PER ÅR!! LÄNGTAR TILL HÖGSTADIET DÄR MAN FÅR HAMBURGARE OCH ALLT!!
jag fryser mina,funkar perfekt
Som rubriken lyder.
jag fryser mina,funkar perfekt
Tänk också på att bananer är känsliga i hantering. De blir bruna direkt om de hanteras oförsiktigt i kundvagn och matkasse.
Ris tycker jag funkar att frysa, potatis i många varianter blir inte bra att frysa.
Då de tappar helt sin konsistens och får rätt stora smakförändringar.
Sen om man har övermogna bananer, så kanske man kan ge sig på nått vin, där bananen används för ge kropp i vinet.
Och då kokar man bananen, som ska vara bra över mogen för ge bäst resultat.
Efter koka så passerar man bananen, eller mosar som en tok.