• Svensksommar83

Barnfamiljer vad gör ni på sportlovet?

Liten undran bara, ni som har barn i skolanoch som just nu har, hade förra veckan eller ska ha SPORTLOV vad gör ni och kan ni ha ledigt med barnen eller blir det fritids hela veckan? Blir det någon/några utflykter eller kanske rentav resa/övernattning?

Mina barn som går i 3:an, förskoleklass och dagis har ledigt helt o hållet. (Första dagen idag) Dom behöver sova ut (och jag med :) Blir ev. Bowling ikväll när maken kommit hem sen planerar vi badhus-besök senare i veckan och ev. Dagskryssning med Eckerölinjen men vi får se... Vi lever i princip på en inkomst just nu så... Men jag hoppas maken kan ta ledigt 1 dag från jobbet i alla fall så vi får lite tid alla tillsammans detta sportlov :D

• Svar på tråden Barnfamiljer vad gör ni på sportlovet?
  • blomman 2

Här jobbas det hela veckan under barnets "sportlov". Men jag har tagit ledigt på fredag och då skall vi till ett äventyrsland som vi ser fram emot. Är ensamstående så dagarna räcker inte till sportlov hela veckan. Men tack och lov har barnen bra fritids här ned roliga aktiviteter hela veckan för barnen som inte kan vara lediga! Och mitt barn ser fram emot det jättemycket!

• krompa

Vi hade en heldag med frukost på restaurang och sedan besök på 2 museum resten av dagen.

En dag tog vi buss till Malmö, tåg till Emporia där vi shoppade lite, därefter tog vi tåg till Ystad och fick skjuts hem.

Vi skulle till badet men pga förkylning fick vi stå över och kommer ta det till helgen istället.

Hade även kompiskalas för mellanbarnet under lovet.

• Fru Ve

Mina barn är hos sin farmor två nätter och hon skulle gå med dem på lekland och åka pulka med dem. För övrigt har vi ingenting särskilt planerat. Vi blir hemma och barnen leker med kompisar/grannar. Vi väntar ett syskon när som helst och jag kan inte göra så mycket p.g.a. foglossning. Man kan ju heller inte åka bort så långt om man när som helst kanske måste in till förlossningen...

• maratontjejen

Äldsta barnet har varit själv hos farmor 1 dag och 1 dag hos morfar. Dag 3 var vi på biblioteket och gjorde pärlhalsband. Dag 4 gick vi till badhuset. Dag 5 (fredag och sedan över helgen) ska hela familjen hälsa på barnens kusin med övernattning. Vi brukar annars åka pulka men här finns ingen snö.

• sagakarlsdotter

Vi har precis haft sportlov, jag är ensamstående mamma och sjukpensionär. Vi unnade oss lite extra lyx mot vad vi brukar, men inget överdåd. Vi spelade bowling med en kompis och hennes barn en dag, var på bio en annan. Vi tog en tur till ett köpcentra och tittade i leksaksaffären och dottern fick en Festis och chokladboll på ett fik. Samt att vi var till biblioteket och umgicks lite med mormor. I lördags åt vi middag, tacos, med min syster och tittade på Melodifestivalen. Vi skulle ha åkt skridskor i fredags, men dottern blev förkyld, så det ställde vi in.

• lövet2

12-åringen blir ensam hemma på dagarna medan jag jobbar. Förhoppningsvis sitter hon inte inomhus hela tiden i alla fall. Eventuellt får hon hälsa på sin pappa lördag-söndag om han har tid, så hon får lite miljöombyte.

• Duckan

Dottern är ledig hela veckan, men inte vi. Hon är med sin farmor och senare i veckan med mormor och morfar.
    Påsklovet ska vi vara lediga alla tre och resa bort. Har även en långweekend i mars ihop tillsammans.

• Svensksommar83
    blomman 2 skrev 2017-02-27 19:18:56 följande:

Här jobbas det hela veckan under barnets "sportlov". Men jag har tagit ledigt på fredag och då skall vi till ett äventyrsland som vi ser fram emot. Är ensamstående så dagarna räcker inte till sportlov hela veckan. Men tack och lov har barnen bra fritids här ned roliga aktiviteter hela veckan för barnen som inte kan vara lediga! Och mitt barn ser fram emot det jättemycket!

Förstår att det är svårt att få tiden att räcka till! Toppen med bra fritids som hittar på lite saker sånt är ju guld värt! Fritids här på orten är mer åt förvaring-hållet :(
Svar på tråden Barnfamiljer vad gör ni på sportlovet?