• Anonym (Ts)

Hur bryta med släkt!

Hej. Sedan i september har jag och min make sagt upp kontakten med hela hans mor och hennes släkt. Nu har de börjat kontakta oss igen vilket vi inte vill men de ger sig tamefan inte. Lägger ut bilder på maken på sociala medier, skickar födelsedags brev, hälsar via systern och pratar genom pappan.

Vi ska åka dit och få ett avslut. Men eftersom de inte förstått än hur kan man göra så de förstår att vi har fått nog! Vi vill inte höra av er mer!! Jag är så stressad med magont och gråter hela tiden för jag är så trött på allt. Har så mycket annat jag skulle behöva fokusera på i livet men vill mer bli sjukskriven nu när de bara håller på. Snälla ge mig tips någon jag går sönder..

• Svar på tråden Hur bryta med släkt!
  • Anonym (Lag)
    Anonym (Nä men) skrev 2017-02-28 12:13:15 följande:

Det är ni som sagt upp kontakten. Inte dom. Ni får nog finna er i att fortfarande få kort och se er på sociala medier. Jag vet ju naturligtvis inte vad ert avslut bottnar i, men ni kan inte kräva någonting av dom. Svälj och se glad ut. De tröttnar säkert så småningom.

Hur tänker du nu? Varför ska de behöva acceptera det? De har tydligt sagt ifrån att de inte vill bli kontaktade av de här personerna. Bara för att de är släkt så ger det inte dem rättighet att vare sig söka kontakt eller publicera bilder. Det är allas rättighet att få bli lämnad ifred. Det här handlar om trakasserier och stalking. Det är inte ett friskt beteende att tvinga sig på andra människor. Polisanmäl om det inte upphör.
  • Anonym (What)

Håller med! Vilka pengar?! Kan det vara så att ni förtjänar att bli kontaktade om och om igen? Att ni står i skuld till dom?

• Anonym (Ts)
    Anonym (Nä men) skrev 2017-02-28 13:50:28 följande:

Ja, jag studsade till där. Vilka pengar TS? Du skriver att pengarna är skickade via bankkonto nu och jag hoppas att detta helvete tar slut nu bara.

Är det så att ni varit skyldiga pengar som ni inte betalat tillbaka? Mycket pengar? Kan det i så fall vara upprinnelsen till allt bråk?

Glömde lägga in det i texten bara att han var skyldig en liten summa och att de börjat kontakta oss igen från ingenstans när det varit två tysta månader. Alltså några hundra kronor och inte tusen. De kommer alltid på sätt att "behöva" prata med oss. Visste inte ens att han lånat några hundra och det hände tydligen för över ett år sedan så förstår inte varför de kom på det nu.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (What) skrev 2017-02-28 14:03:21 följande:

Håller med! Vilka pengar?! Kan det vara så att ni förtjänar att bli kontaktade om och om igen? Att ni står i skuld till dom?

Nej det gör vi verkligen inte. Det är 300kr min make lånade för över ett år sedan som de vill ha tillbaka nu. Alltså kunde de ha sagt det när vi bröt i september.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Ts) skrev 2017-02-28 11:53:10 följande:

Hej. Sedan i september har jag och min make sagt upp kontakten med hela hans mor och hennes släkt. Nu har de börjat kontakta oss igen vilket vi inte vill men de ger sig tamefan inte. Lägger ut bilder på maken på sociala medier, skickar födelsedags brev, hälsar via systern och pratar genom pappan.

Vi ska åka dit och få ett avslut. Men eftersom de inte förstått än hur kan man göra så de förstår att vi har fått nog! Vi vill inte höra av er mer!! Jag är så stressad med magont och gråter hela tiden för jag är så trött på allt. Har så mycket annat jag skulle behöva fokusera på i livet men vill mer bli sjukskriven nu när de bara håller på. Snälla ge mig tips någon jag går sönder..

Lägger till att de börjar kontakta oss igen nu när det varit tyst ett litet tag för att min make varit skyldig dem 300kr. De lånade han för över ett år sedan.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Lag) skrev 2017-02-28 13:54:53 följande:

Hur tänker du nu? Varför ska de behöva acceptera det? De har tydligt sagt ifrån att de inte vill bli kontaktade av de här personerna. Bara för att de är släkt så ger det inte dem rättighet att vare sig söka kontakt eller publicera bilder. Det är allas rättighet att få bli lämnad ifred. Det här handlar om trakasserier och stalking. Det är inte ett friskt beteende att tvinga sig på andra människor. Polisanmäl om det inte upphör.

Tack så mycket äntligen någon som förstår. Vågar knappt gå ut längre då så många de känner kollar på en snett.
  • Anonym (Öh)
    Anonym (Ts) skrev 2017-02-28 14:26:52 följande:
    Glömde lägga in det i texten bara att han var skyldig en liten summa och att de börjat kontakta oss igen från ingenstans när det varit två tysta månader. Alltså några hundra kronor och inte tusen. De kommer alltid på sätt att "behöva" prata med oss. Visste inte ens att han lånat några hundra och det hände tydligen för över ett år sedan så förstår inte varför de kom på det nu.
    Det är inget mer du inte vet om då?
  • Anonym (Nä men)
    Anonym (Ts) skrev 2017-02-28 14:33:18 följande:
    Lägger till att de börjar kontakta oss igen nu när det varit tyst ett litet tag för att min make varit skyldig dem 300kr. De lånade han för över ett år sedan.
    Det handlar nog inte om pengarna i sig. De har nog snackat en massa och kommit på att "den jäveln lånade 300 kr och dom har vi minsann inte fått tillbaka". Osv.
    Det är nog så att ens mamma och släkt inte stillatigande kan se på när ens son m familj väljer att inte ha kontakt. De kommer nog försöka hänga sig kvar. Ilskan gör också att det inte blir så snyggt. Men nånstans handlar det nog om att tappa ansiktet. Och DET tänker de inte göra. Därför blir det nog väldigt långdraget.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Öh) skrev 2017-02-28 14:36:36 följande:

Det är inget mer du inte vet om då?

Nej det har jag inte. Så det är viktigare att de kommer på idag att de vill ha 300kr än att de trakaserat oss och sagt elaka saker sedan i september fast vi gjort allt för de inte ska kontakta oss. Lämnar tråden då jag ville ha hjälp och inte bli påhoppad. Det här är en skit jobbig situation och jag skrev allt gråtandes. Man kan tydligen inte vara lite mänsklig ens och råka glömma skriva dit en sådan sak. Hade det varit så att de vill ha 300kr och skulle ge sig då skulle jag väl betalat dem fr längesedan! Det handlar om att han är skyldig sin morfar det medan mormor och mammas fortsätter över annat.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Nä men) skrev 2017-02-28 14:38:05 följande:

Det handlar nog inte om pengarna i sig. De har nog snackat en massa och kommit på att "den jäveln lånade 300 kr och dom har vi minsann inte fått tillbaka". Osv.

Det är nog så att ens mamma och släkt inte stillatigande kan se på när ens son m familj väljer att inte ha kontakt. De kommer nog försöka hänga sig kvar. Ilskan gör också att det inte blir så snyggt. Men nånstans handlar det nog om att tappa ansiktet. Och DET tänker de inte göra. Därför blir det nog väldigt långdraget.

Ja precis det är så jag menar att det är!! De kommer på saker hela tiden så de kan ringa och höra av sig. Ska vi behöva byta land för att slippa dom!
  • Anonym (Nä men)
    Anonym (Ts) skrev 2017-02-28 14:41:50 följande:
    Ja precis det är så jag menar att det är!! De kommer på saker hela tiden så de kan ringa och höra av sig. Ska vi behöva byta land för att slippa dom!
    Blocka dom så de inte kan messa eller ringa! Det kan du göra själv i din mobil. Vet du inte hur man gör så snacka med din mobiloperatör. De kan också hjälpa dig att blocka från stationen (tror jag i alla fall). Det enda du inte kan göra är att hindra dom från att skicka brev (via postlåda och brevbärare). Men i övrigt kan ni faktiskt hindra dom från att ta kontakt.
Svar på tråden Hur bryta med släkt!