Inlägg från: Anonym (Nä men) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nä men)

Hur bryta med släkt!

Det är ni som sagt upp kontakten. Inte dom. Ni får nog finna er i att fortfarande få kort och se er på sociala medier. Jag vet ju naturligtvis inte vad ert avslut bottnar i, men ni kan inte kräva någonting av dom. Svälj och se glad ut. De tröttnar säkert så småningom.

• Anonym (Nä men)

Ok. Fattar problemet, om än inte dess omfattning kanske. Men blockning överallt där det går att blocka. Att inte svara på påhopp överhuvudtaget kan vara effektivt. Att överhuvudtaget inte ge dem någon som helst reaktion brukar också vara effektivt.

Jag tror ni skjuter er i foten om ni besöker dom för att "få ett avslut" som du beskriver i ditt första inlägg. Nonchalera, negligera.... tror tystnad är det bästa från er sida. En polisanmälan lär röra upp en hel del kan jag tänka, så frågan är om ni verkligen vill göra det. Familjegräl, hot etc, kan bli ganska äckligt och sörjigt.

• Anonym (Nä men)

Ja, jag studsade till där. Vilka pengar TS? Du skriver att pengarna är skickade via bankkonto nu och jag hoppas att detta helvete tar slut nu bara.

Är det så att ni varit skyldiga pengar som ni inte betalat tillbaka? Mycket pengar? Kan det i så fall vara upprinnelsen till allt bråk?

• Anonym (Nä men)
    Anonym (Ts) skrev 2017-02-28 14:33:18 följande:
    Lägger till att de börjar kontakta oss igen nu när det varit tyst ett litet tag för att min make varit skyldig dem 300kr. De lånade han för över ett år sedan.
    Det handlar nog inte om pengarna i sig. De har nog snackat en massa och kommit på att "den jäveln lånade 300 kr och dom har vi minsann inte fått tillbaka". Osv.
    Det är nog så att ens mamma och släkt inte stillatigande kan se på när ens son m familj väljer att inte ha kontakt. De kommer nog försöka hänga sig kvar. Ilskan gör också att det inte blir så snyggt. Men nånstans handlar det nog om att tappa ansiktet. Och DET tänker de inte göra. Därför blir det nog väldigt långdraget.

• Anonym (Nä men)
    Anonym (Ts) skrev 2017-02-28 14:41:50 följande:
    Ja precis det är så jag menar att det är!! De kommer på saker hela tiden så de kan ringa och höra av sig. Ska vi behöva byta land för att slippa dom!
    Blocka dom så de inte kan messa eller ringa! Det kan du göra själv i din mobil. Vet du inte hur man gör så snacka med din mobiloperatör. De kan också hjälpa dig att blocka från stationen (tror jag i alla fall). Det enda du inte kan göra är att hindra dom från att skicka brev (via postlåda och brevbärare). Men i övrigt kan ni faktiskt hindra dom från att ta kontakt.
Svar på tråden Hur bryta med släkt!