• Nathaliieee

Nidblödning eller för tidig mens?

Jag hade min mens den 6/2 och vet att jag hade min ägglossning den 20/2 för jag använde äl tester. Nu är det såhär att igår kväll när jag gick på toa märkte jag att det kom ljusrosa på pappret efter att jag torkade mig tänkte då att min mens kommer 6 dagar för tidigt. Men fortfarande idag har det inte kommit någon blod alls. Bara lite ljusrosa på pappret ibland när jag har torkat mig.

När jag får min mens så forsar blodet nästan.

Så min fråga till er är tror ni att det är en nidis?

Ni som har haft det hur var det för er?

• Svar på tråden Nidblödning eller för tidig mens?
  • MsClara

Hej Natalie, jag tror du måste testa dig. Vanligtvis brukar det vara ett tecken på att man är gravid om man får rosa fläckar.

Jag har också några frågor för er som hade ont i brösten och bröstvårtorna innan mens. Är det ett tecken på att man är gravid? Har någon av er erfarenhet av detta. Om ja, var ni gravida eller fick ni er mens. Jag är så rädd att bli besviken eftersom jag trodde jag var gravid förra månaden eftersom jag hade flytningar och var yr under en hel dag, tack i förhand.

• Nathaliieee

Hoppas det. Men är det inte lite tidigt att testa? Väntar nog till bim 6/3. Vill inte bli besviken.

Mina bröst är också riktigt ömma. Gör ont när jag tar i dom. Dom känns mycket tyngre också.

• Anonym (Både)

Låter som nidblödning. Var så för mig

MsClara.Har haft ont i brösten som icke gravid och med första barnet även bröstvårtorna så svårt att säga

• Maramina

Det kan ha varit nidblödning, men det kan även vara en helt vanlig mellanblödning (vilket man kan få helt utan orsak och även om man aldrig fått det innan).

Vad det gäller ont i brösten etc, det är inget ovanligt att msn känner av det även om man inte är gravid. Hormoner gör mycket konstigt med kroppen. Och dessutom är det inte så många som får några symptom innan BIM utan symptomen kommer oftast strax efter. Om man ens får några över huvudtaget.

• Nathaliieee

Anonym: hur många dagar efter nidblödningen plussade du?

Höll nidblödningen på i några dagar?

• Anonym (Både)
    Nathaliieee skrev 2017-03-02 20:33:18 följande:

Anonym: hur många dagar efter nidblödningen plussade du?

Höll nidblödningen på i några dagar?

Minns inte, var smart 4år sedan yngsta föddes men hade nog bara med de 2 första barnen. Tror det var ungefär som du fick nu. Någon v el mer innan mens kanske....
  • MsClara

Vad är nidblödning? Jag har kollat upp men jag förstå det inte ändå.

• Milou3
    MsClara skrev 2017-03-02 20:16:07 följande:

Hej Natalie, jag tror du måste testa dig. Vanligtvis brukar det vara ett tecken på att man är gravid om man får rosa fläckar.

Jag har också några frågor för er som hade ont i brösten och bröstvårtorna innan mens. Är det ett tecken på att man är gravid? Har någon av er erfarenhet av detta. Om ja, var ni gravida eller fick ni er mens. Jag är så rädd att bli besviken eftersom jag trodde jag var gravid förra månaden eftersom jag hade flytningar och var yr under en hel dag, tack i förhand.

När mina bröstvårtor blir ömma som satan, så ömma att jag knappt kan duscha de då ÄR jag gravid. Annars kan jag ha ömma bröst och typ en öm bröstvårta, men när båda är svinömma är det ett klockrent sign för mig. Om det handlar om 4-5 dagar innan bim alltså.
  • Nathaliieee

MsClara: nidblödning kan uppstå när ägget färster sig i livmodern. 7-10 dagar efter ägglossning

• MsClara
    Milou3 skrev 2017-03-02 21:14:28 följande:

När mina bröstvårtor blir ömma som satan, så ömma att jag knappt kan duscha de då ÄR jag gravid. Annars kan jag ha ömma bröst och typ en öm bröstvårta, men när båda är svinömma är det ett klockrent sign för mig. Om det handlar om 4-5 dagar innan bim alltså.

Jag brukar inte får ont i mina bröstvårtor och det har pågått i 2dgr. Just nu änvänder jag bh vilket är ovanlig för mig. Jag är på 12dgr innan bim. Tror du att det är graviditet tecken? Ska jag vänta tills att jag ska testa mig? Tacksam för svar
  • Milou3
    MsClara skrev 2017-03-02 21:27:55 följande:

Jag brukar inte får ont i mina bröstvårtor och det har pågått i 2dgr. Just nu änvänder jag bh vilket är ovanlig för mig. Jag är på 12dgr innan bim. Tror du att det är graviditet tecken? Ska jag vänta tills att jag ska testa mig? Tacksam för svar

Är du 12 dagar INNAN bim? Eller 12 dagar efter äl?
  • Milou3
    MsClara skrev 2017-03-02 21:42:54 följande:

12 dagar innan bim. Vet inte exakt när jag får ÄL

Det är typ omöjligt att få graviditetstecken 12 dagar innan bim då ägget fäster som tidigast efter 4-5 dagar ( av det jag läst) och en lutealfas på 17 dagar är hyfsat ovanligt även om det säkert förekommer.

Du kanske har äl nu Iom att dina bröstvårtor ömmar? Många får så vid ägglossning!
  • MsClara
    Milou3 skrev 2017-03-02 21:50:46 följande:

Det är typ omöjligt att få graviditetstecken 12 dagar innan bim då ägget fäster som tidigast efter 4-5 dagar ( av det jag läst) och en lutealfas på 17 dagar är hyfsat ovanligt även om det säkert förekommer.

Du kanske har äl nu Iom att dina bröstvårtor ömmar? Många får så vid ägglossning!

Ja kanske eftersom jag vet inte exakt när jag kommer att få min ÄL. Tack så mycket för ditt svar. Det känns bara obehagligt och mina bröst känns tunga än vanlig.
  • Jsv17

Jag hade en nidblödning och det var just rosa flytningar som kom under en eftermiddag ca 7 dagar efter ÄL (försökte inte bli gravid då så ÄL testade inte men enligt app) så visst skulle det kunna var en nidblödning. Jag testade inte plus fören flera dagar efter BIM, men testade heller inte innan så vet inte hur tidigt jag kunnat få positivt.

• carrolinea

Hur har er gått?

Såg att tråden var ganska ny. Jag har precis varit med ungefär samma.

Svar på tråden Nidblödning eller för tidig mens?