Anonym (Bråkandet) skrev 2017-03-03 10:50:57 följande:
Hade vetskapen om ständiga bråk påverkat mitt beslut att skaffa fler? Den frågan har flera olika svar beroende på när under dagen den ställs.. Men överlag tror jag inte det är särskilt vanligt att ångra de barn man fått. Jag gör det inte. De är underbara (när de sover).
Amningen hade jag gärna velat känna till, var så inställd på att det skulle gå av sig självt eftersom det gjort det med första. Barnmorskorna förklarade att vid en snabb förlossning hinner kroppen inte få den hormonella kaskaden som förlossningsarbetet annars ger, och som kickstartar mjölkproduktionen. En riktig snabb förlossning blir nästan som ett planerat kejsarsnitt.
Måste vara väldigt påfrestande med allt bråkande, men man får hoppas att det lugnar ner sig så småningom. Att överanalysera huruvida man skulle ångra sig eller inte om man fick chansen känns onödigt. Det går aldrig att ångra sig, och det vore ju väldigt dumt om man gjorde det. Bättre att göra det bästa av situationen :)
Det hade jag ingen aning om! Fick du det att fungera tillslut? Jag hoppas verkligen att amningen fungerar bättre den här gången... Jag hade mjölk för ett helt kompani, men min son sög så att mina bröstvårtor var alldeles trasiga... Det gick inte, tog så ont att jag satt och grät under amningarna tills vi började med flaska...