• Anonym (gravidlängtan)

Aktiv alkoholberoende men vill bli gravid

ALLA SOM HAR NÅGOT NEGATIVT ATT SÄGA SNÄLLA GÖR DET NÅGON ANNANSTANS ÄR NI SNÄLL. JAG VILL HA RÅD OCH STÖD I DETTA INGA MER SKULDKÄNSLOR ÄN DE JAG REDAN HAR.

Haft alkoholproblem sen unga dar. efter en abort som delvis var just pga alkohol så spårade allt ur. nu sitter jag här och inser att längtan efter barn är enorm. ändå dricker jag så fort chansen finns. ibland handlar jag bebiskläder. det är inte ett skämt. köpt säkert bebissaker för minst 1000 spänn till en bebis som inte finns?! sitter här och verkligen LÄNGTAR men soc skulle ju lätt i den situation jag är i ta barnet direkt. och det är inte för att få sitt barn borttaget man vill bli gravid. jag fick en antabus tablett igår. ska dricka idag. har beroendesamtal nästa vecka. hjälp mig se att det fortfarande finns en chans att jag en dag blir den mamma jag alltid velat vara!
  • Svar på tråden Aktiv alkoholberoende men vill bli gravid
  • Anonym (gravidlängtan)
    Lena skrev 2017-03-07 13:54:54 följande:

Prova med spiral då? Testa något så du inte blir gravid förrän du vill det själv och kan ta hand om ett barn.

tyvärr funkar det inte enl läkare då jag har en väldigt djup slidöppning lr vad det kallas. iallafall vägen ngnstans påväg mot livmodern. den skulle inte ge rätt effekt. och jag har frågat mer än en tro mig.
  • nonameleft

Barnlängtan är en enormt stark drift hos människan och som mamma förstår jag din starka längtan men mitt svar till dig nu kommer också från samma mammahjära:

Hur stark längtan du än har s
    å vore det inte rättvist vare sig mot ett eventuellt barn eller mot dig själv att blir gravid innan du har löst dina problem. Du måste i detta läge använda huvudet och inte låta känslorna styra eller vill du på allvar riskera att sätta ett barn till världen som ska växa upp med två missbrukande föräldrar? Det finns redan tillräckligt med olyckliga barn i världen. Och du kommer inte heller bli lyckligare av att veta att du skadar ett oskyldigt litet barn.

S
    å snälla du, gör det enda rätta och skydda dig vid sex (alternativt avstå från sex) tills dess att du har löst dina problem. Sök ordentlig hjälp och se till att bli hel innan du överhuvudtaget överväger att bli gravid igen. För din egen skull lika mycket som ett framtida barns skull.

• Anonym (Inte)

Så länge du dricker alkohol ska du varken vara gravid eller ha barn. Jobba med ditt beroende först.

• Anonym (gravidlängtan)
    nonameleft skrev 2017-03-07 14:13:19 följande:

Barnlängtan är en enormt stark drift hos människan och som mamma förstår jag din starka längtan men mitt svar till dig nu kommer också från samma mammahjära:

Hur stark längtan du än har så vore det inte rättvist vare sig mot ett eventuellt barn eller mot dig själv att blir gravid innan du har löst dina problem. Du måste i detta läge använda huvudet och inte låta känslorna styra eller vill du på allvar riskera att sätta ett barn till världen som ska växa upp med två missbrukande föräldrar? Det finns redan tillräckligt med olyckliga barn i världen. Och du kommer inte heller bli lyckligare av att veta att du skadar ett oskyldigt litet barn.

Så snälla du, gör det enda rätta och skydda dig vid sex (alternativt avstå från sex) tills dess att du har löst dina problem. Sök ordentlig hjälp och se till att bli hel innan du överhuvudtaget överväger att bli gravid igen. För din egen skull lika mycket som ett framtida barns skull.

jag förstår och tycker precis som du. men det här är en ond cirkel jag har börjat dricka för att jag inte ser en framtida familj till mig även fast jag vill. min kille är från en uppbruten familj med en väldigt trasig familj där hans föräldrar aldrig varit föräldrar på riktigt. de skötte inte hand om han och hans syster. vidrigt nog gjorde mamma däremot allt för deras yngre "halv" syster. jag behöver nog mer pepp och råd om vad jag ska göra. ska på beroendeenheten nästa vecka fick en antabus igår och dricker ändå. det behövs nog mer än bara en tablett. men vad?
  • Anonym (gravidlängtan)
    Anonym (Inte) skrev 2017-03-07 14:19:42 följande:

Så länge du dricker alkohol ska du varken vara gravid eller ha barn. Jobba med ditt beroende först.

var väl just det som är poängen med tråden. Obestämd
  • Lena

Det låter som ni behöver både familjerådgivning, missbruksrådgivning och enskild terapi för att må bättre och kan komma ut drickandet.

• Anonym (gravidlängtan)
    Lena skrev 2017-03-07 14:26:15 följande:

Det låter som ni behöver både familjerådgivning, missbruksrådgivning och enskild terapi för att må bättre och kan komma ut drickandet.

De två senare håller jag med om även om det är mer jag som tjatar på drickandet han är det helt ok att dricka sen låta bli så jag är den som är mer drivande i själva #drickaifleradagar gruppen. men familjerådgivning? åt vem och varför? en intressant tanke jag vill höra mer om. när vi först började dejta fick han inte ett ihålligt stånd pga stark sprit. han dricker nu "enbart" öl. jag märkte att han förlora greppet totalt och polisen fick ta honom flera ggr för att han inte kunde hantera stark sprit. 
  • Anonym (missbrukare)

Ett tips. Gå in på www.alkoholhjalpen.se . Det är ett anonymt forum för alkoholmissbrukare. Surfa runt. Läs. Skriv en egen tråd där du beskriver dina problem när du känner dig bekväm med forumet. Du kommer få så mycket stöd så du häpnar. Forumet är helt anonymt.
    Det är en början.

• Anonym (J)

Mina föräldrar är alkoholister. Morsan drack även fast vi låg i magen. Jag växte upp med bråk och våld varje dag i ett mögelhem var de inte hade råd att fixa alla vattenskador, för ölen var ju viktigast. De stal även våra sparpengar och sålde våra saker de dagar de inte hade råd med öl vin eller sprit. Sekunden de kom hem från jobbet öppnades en öl, oavsett om klockan var 10:00 eller 16:00. Värst var den psykiska misshandeln där vi barn fick veta att vi inte var värda ett skit, att det var vårat fel att de drack och skulle dö. Morsan krockade med oss i fyllan, inte ens då gjorde polisen eller någon någonting. Det enda som hände var att hon blev av med körkortet. Det gråtande obältade barnet i baksätet sket dom i. Vi fick helt enkelt växa upp i misär medan alla visste vad som pågick men ingen vågade säga någonting.

Idag hatar jag mina föräldrar. Morsan har supit till sig hjärnskador och rökt till sig kol. Farsan har hittils bara supit till sig diabetes. De får inte komma i närheten av mina barn. De sitter där ensamma i varsitt hem och tycker synd om sig själva som har såna hemska barn som inte låter dom få träffa deras barnbarn. Snart dör dom, och det är inte ens säkert deras barn kommer på deras begravningar.

Väljer du att skaffa barn medans du är alkoholberoende så finns det alltid en risk att du och dina barn får en lika hemsk uppväxt som mig.

• Anonym (gravidlängtan)
    Anonym (missbrukare) skrev 2017-03-07 14:42:55 följande:

Ett tips. Gå in på www.alkoholhjalpen.se . Det är ett anonymt forum för alkoholmissbrukare. Surfa runt. Läs. Skriv en egen tråd där du beskriver dina problem när du känner dig bekväm med forumet. Du kommer få så mycket stöd så du häpnar. Forumet är helt anonymt.
    Det är en början.

tack för tipset ska kolla upp det :)
  • Anonym (gravidlängtan)
    Anonym (J) skrev 2017-03-07 14:47:31 följande:

Mina föräldrar är alkoholister. Morsan drack även fast vi låg i magen. Jag växte upp med bråk och våld varje dag i ett mögelhem var de inte hade råd att fixa alla vattenskador, för ölen var ju viktigast. De stal även våra sparpengar och sålde våra saker de dagar de inte hade råd med öl vin eller sprit. Sekunden de kom hem från jobbet öppnades en öl, oavsett om klockan var 10:00 eller 16:00. Värst var den psykiska misshandeln där vi barn fick veta att vi inte var värda ett skit, att det var vårat fel att de drack och skulle dö. Morsan krockade med oss i fyllan, inte ens då gjorde polisen eller någon någonting. Det enda som hände var att hon blev av med körkortet. Det gråtande obältade barnet i baksätet sket dom i. Vi fick helt enkelt växa upp i misär medan alla visste vad som pågick men ingen vågade säga någonting.

Idag hatar jag mina föräldrar. Morsan har supit till sig hjärnskador och rökt till sig kol. Farsan har hittils bara supit till sig diabetes. De får inte komma i närheten av mina barn. De sitter där ensamma i varsitt hem och tycker synd om sig själva som har såna hemska barn som inte låter dom få träffa deras barnbarn. Snart dör dom, och det är inte ens säkert deras barn kommer på deras begravningar.

Väljer du att skaffa barn medans du är alkoholberoende så finns det alltid en risk att du och dina barn får en lika hemsk uppväxt som mig.

det är precis detta jag inte vill. därför gjorde jag abort! beklagar verkligen din uppväxt den var hemsk.
  • Queennr1

Det största problemet är väl inte att soc tar barnet om du krökar utan att alkohol är ungefär det värsta du kan utsätta ett foster för, och risken för livslånga skador är överhängande. Det är nyttigare för ett foster att utsättas för heroin än alkohol .

• Anonym (gravidlängtan)
    Queennr1 skrev 2017-03-07 19:18:06 följande:

Det största problemet är väl inte att soc tar barnet om du krökar utan att alkohol är ungefär det värsta du kan utsätta ett foster för, och risken för livslånga skador är överhängande. Det är nyttigare för ett foster att utsättas för heroin än alkohol .

suck jag gjorde abort enbart för att det fanns risk för fosterskador. vad är det ni inte fattar? btw min kille försöker få in mig igen just ju.
  • Anonym (gravidlängtan)

behöver akut hjälp min kille har ringt ambulans tre ggr ikväll. hur ska jag få dem att ge rätt hjälp?

• Anonym (J)
    Anonym (gravidlängtan) skrev 2017-03-07 20:08:48 följande:

behöver akut hjälp min kille har ringt ambulans tre ggr ikväll. hur ska jag få dem att ge rätt hjälp?

Varför ringet han ambulans? Vad är det som händer?
  • Anonym (gravidlängtan)
    Anonym (J) skrev 2017-03-07 20:19:15 följande:
    Varför ringet han ambulans? Vad är det som händer?
    han påstår att jag vill ta livet av mig. för att jag sa att jag hellre tar livet av mig.
  • klyban
    Anonym (gravidlängtan) skrev 2017-03-07 20:26:32 följande:
    han påstår att jag vill ta livet av mig. för att jag sa att jag hellre tar livet av mig.

Dricker han för mycket med?
    Då det är en underlig reaktion, eller är det så att du inte förstod hur du sa det.
    Personligen hade jag inte ringt någon polis om du verkligen pratat om ta livet av dig och det varit av någon patetisk orsak(och riktat mot mig).
    Hade bara öppnat dörren och kastat ut dig.

Sen är väl det rätt enkelt, och det är att fråga sig om det är värt och sluta med alkoholen för skaffa ett barn.
    Sen får du resonera med dig själv om det inte blir ett självklart ja.
    Kan vara så att du kommer fram till alkoholen är viktigare.
    Då får du ta detta och inse det inte blir några barn för dig.

• Queennr1
    Pamela28456 skrev 2017-12-12 04:38:41 följande:
    Am Pamela, jag har försökt bli gravid i mer än 9 år, och jag kunde aldrig uppnå graviditet vid 35 års ålder och var väldigt deprimerad och frustrerad. Jag gjorde alla sorters saker för att bli gravid, men jag fick ingen nytta av att jag hade några celler som har frusit och blockerat min livmoderhals som oroligt att ha prekreativt tillstånd och Tubal Blocks. Jag gick om att leva mitt liv, resa , att lära mig, njuta, älska, att aldrig förstå min fruktbarhet minskade, var alltid säker på att jag kunde få barn på alla åldrar någon tanke jag aldrig kan få barn på egen hand, lyckligtvis en vän ledde mig till dr. Prince idialu som hjälper mig med fertilitetskräkt tillägg som jag tar och efter att ha använt produkten i 1 månad och 1 vecka förvånansvärt blev jag gravid och nu är jag en mor till två, jag har en pojke och en tjej, och de är min glädje. Om du befinner dig i samma situation och du behöver hjälp kan du maila: (princeidialu@outlook.com)

419
Svar på tråden Aktiv alkoholberoende men vill bli gravid