• Nutnut

Skostorlek 1,5 åring

Lite nyfiken på era 1,5 åringars skostorlek.

I höstas hade sonen storlek 20/21. Nu helt plötsligt behöver jag köpa storlek 24.

Har han inte vääldigt stora fötter?? *nyfiken* ;)

Vad har era barn som är runt 18 månader för skostorlek?

• Svar på tråden Skostorlek 1,5 åring
  • Nutnut
    Athena86 skrev 2017-03-10 21:53:56 följande:

Min 15 månaders köpte vi lära-gå-skor till nu (kavat) i storlek 24 : )

Nämen, en till storfot!! :) vid 18 mån lär du behöva köpa 26 ;)
  • KaeJ
    Nutnut skrev 2017-03-10 21:26:05 följande:

Fler storfötter haha :P de står stadigt på jorden iaf ;)

Jag har storlek 37 och sambon 47 så man behöver inte fundera länge.....

Jo, de gör ju det.

Vi har släktingar som äger en skoaffär, så de bara skakar på huvudet och undrar hur det ska sluta varjegång vi är inne och mäter och köper skor. Hehe

• Nutnut
    KaeJ skrev 2017-03-10 22:06:12 följande:

Jo, de gör ju det.

Vi har släktingar som äger en skoaffär, så de bara skakar på huvudet och undrar hur det ska sluta varjegång vi är inne och mäter och köper skor. Hehe

Haha!! Lite gulligt när man tänker på det. En liten plutt med ankfötter!
  • Hedgehog

Kan tillägga att i somras hade hon storlek 24 på Kavat (de va väll ungefär 1,5 cm större än foten vilket de rekommenderar) men sen dess har fötterna knappt vuxit alls :) så de kan ha växtperioder och sen står de still länge

• cosinus

Äldsta vet jag hade strl 19 som 15 mån. Strl 21 på vinterskorna (började användas vid 19 månader)

Tvåan: strl 22 vid 18 månader (vinterskor)

Trean: strl 20 vid 19 månader (vinterskor)

Fyran: strl 22 vid 18 månader (vinterskor)

Fyran (tjej) växte ikapp storebror i skostorlek som 5-åring (det skiljer drygt 2 år). Han som hade minst fötter som bebis har ff som snart 9-åring pyttefötter. Strl 29 sitter klockrent.

• Kattflickan

Min son är 19 månader och i början av vintern hade han dotterns gamla vinterskor som var strl 23. De var lite små i storleken och för ca en månad sen fick vi byta till vinterskorna dottern hade förra vintern, när hon var 3 år som var storlek 24. Så han har nu strl 24. Hans fötter är jättestora men passar rätt bra med längden som är två kurvor över medelkurvan. Dottern har nu storlek 27-28 och är 4 år. Hoppas sonen kan ärva hennes vinterskor nästa år. Annars blir det dyrt ????

• Kattflickan

Kattungar med stora tassar brukar bli stora som vuxna , det kanske är samma sak med barn med stora fötter?

• Nutnut
    Kattflickan skrev 2017-03-10 22:44:17 följande:

Min son är 19 månader och i början av vintern hade han dotterns gamla vinterskor som var strl 23. De var lite små i storleken och för ca en månad sen fick vi byta till vinterskorna dottern hade förra vintern, när hon var 3 år som var storlek 24. Så han har nu strl 24. Hans fötter är jättestora men passar rätt bra med längden som är två kurvor över medelkurvan. Dottern har nu storlek 27-28 och är 4 år. Hoppas sonen kan ärva hennes vinterskor nästa år. Annars blir det dyrt ????

Hur lång är han? Min son är 84 och väger 12 kg. Och 24 i skor. Han känns ju inte jättestor i övrigt!
  • Kattflickan

Han är 88 cm lång och väger 13 kg.

• Nutnut
    Kattflickan skrev 2017-03-11 20:38:14 följande:

Han är 88 cm lång och väger 13 kg.

Ja då låter det ju proportionerligt!
Svar på tråden Skostorlek 1,5 åring