• Ungjw

5 åringen vill "knulla", hur bemöta?

Min sons kompis är lite speciell.
    Han är 5 år och redan första gången jag var på förskolan för inskolning så klamrade han sig fast vid mig och skulle kramas.

Varje gång jag kom på inskolningen så skulle han sitta i mitt knä, kramas och pussa på kinden.
    När jag sedan lämnade/hämtade min son så skulle han alltid krama mig men började sedan att ta händerna innanför tröjan så jag fick säg ifrån att det inte var ok.

Nu sista tiden så ska han alltid viska i mitt öra att han är kär i mig och vill pussa mig. Jag säger då att man ska inte vara kär i vuxna, att jag är kär i min sons pappa, precis som hans föräldrar är kära i varandra och att han kommer hitta en tjej eller kille i hans egen ålder att bli kär i.

Igår, som vanligt när vi ses, så skulle han viska i mitt öra. Men denna gången blev det smått obehagligt (trots att han bara är 5 år).
    Han sa att han var kär i mig och ville knulla med mig när jag sov.

Wtf?! Hur fan bemöter man det? Ville på riktigt ge honom en örfil.
    Vill inte att min pojke ska umgås med honom något mer. Men vi bor på samma gård och de går på samma förskola. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden 5 åringen vill "knulla", hur bemöta?
  • Anonym (H)

Det där måste komma från hans hemmiljö. Kanske hans föräldrar håller på att så hemma, eller äldre syskon som tar hem vänner. Jag skulle tagit upp det med personalen helt klart.

• Canadasvensk

Manga bra tips har men nagot av dom samsta var nar nagon (eller nagra) sa "prata med hans foraldrar"! Na du ska INTE prata med hans foraldrar. Du ska genast ringa Soc och samtidigt beratta for lararna.

Ingen unge pa 5 ar vet vad knulla ar! Du skriver ju ocksa:

"började sedan att ta händerna innanför tröjan" och ?
    Han sa att han var kär i mig och ville knulla med mig när jag sov?...

Vem fan sager "vill knulla dig medans du sover?????"

Den har lilla killen bar omkring pa en enorm neon fargad skylt med blinkande lampor som skricker SNALLA VUXNA MANNISKA HJALP MIG!

I det landet jag bor i ar det olagligt att mistanka/veta att ett barn blir utsatt for nagon slags vald UTAN att kontakta myndigheter.

Ta ditt ansvar och hjalp stackarn!

• Ungjw
    Anonym (orkar inte) skrev 2017-03-12 22:33:27 följande:

Konstigt nog har jag mött många tjejr / kvinnor som säger att dom vill lappa till ungarna för vad dom säger !! :O Men asså, man måste väl förstå att det inte är ett normalt beteende ?Stor o modig kvinna som ens kan tänka tanken att lappa till ett barn kan då också ta upp problemen för vad det faktiskt är ! O då inte med barnet utan med dem som gjort illa dom på något sätt ! Gör en oro anmälan till soc spela in vad ungen säger, utnyttja istället att sonen är kompis med honom och prata tydligt med din son om vad man får o inte får utan "lappa" till någonsin o försök hjälpa pojken så mycket som det bara går ! Förvånansvärt vad det verkar "saknas" i er kvinnor. Förut dog man för barnen oavsett vems unge det var.. idag ska man bråka med dom istället. Världen är på väg åt helvete

Jag är övertygad att alla människor oavsett om man är en överpedagogisk förkolechef eller enkel 5 barnsförälder har haft den tanken.

Det är bara löjligt att ens säg att bara för att man en milisekund har tänkt tanken, gör det till en handling. Vi är människor och alla har omoraliska tankar i olika situationer genom livet.

Jag har tre barn och har inte ens tagit dem hårt i armen eller ens skrikit åt dem när vem som helst skulle explodera.

Sen finns det dem som saknar spärr. Det gör inte jag. Däremot är jag inte rädd för att säg vad jag tänker. Ska man verkligen vara det? Och sanningen är att den som säger att den aldrig tänkt dumma saker om barn eller vuxna, inte är sann mot sig själv.
  • Ungjw
    Anonym (007) skrev 2017-03-12 02:50:08 följande:
    Tror du allt blir bättre av att inte berätta för personalen och problemet försvinner av sig själv? Om man inte tar tag i ett problem och berättar för personer som kan påverka en situation kommer inget hända.

Berätta att han varit närgången och att senast så sa han detta. Något stämmer inte, personalen kommer att prata med föräldrar och barnet (dom kommer inte nämna ditt namn misstänker jag). Är det misstanke att något inte står rätt till kommer väl rätt insatser att sättas in. Så brukar man hanska situationer som denna.

Jag förstår inte mig på folk som håller såna här viktiga saker för sig själva. Vad är det värsta som kan hända? Hade jag varit förälder till detta barn skulle jag vilja veta sekunden efter händelsen, hade blivit arg och ledsen om någon bara höll det för dig själva.

Eller är det hemligheter mellan er två?
    Älskar när man kan sitta anonym bakom en dator och kommentera hej vilt. 
    Håller jag detta för ig själv när jag offentligt går ut på ett forum icke anonym????
  • Lord Hans

Men jösses, ts skriver att ungen sover i samma rum som föräldrarna. Tror ni att de lever i celibat? Det är inte så svårt att räkna ut varifrån han fått idéerna.

Vissa här verkar vara totalt sjuka i huvudet och börjar skrika om övergrepp direkt men det är ju precis vad man kan förvänta sig av FL intelligentian också.

• Canadasvensk

Kara TS, du ar ett vittne, inget annat!

Det ar inte upp till dig att bestama om barnet har en konstig fantasi eller blivit utsatt for valdtakt av sin pappa eller mamma.

Nu har du kommit till FL och fragat om rad och vi kan val saga att typ 50% eller mer har bett dig prata med personalen. Vad mer vill du att vi ska saga?

• molly50
    Ungjw skrev 2017-03-13 18:49:51 följande:
    Håller jag detta för ig själv när jag offentligt går ut på ett forum icke anonym????
    Jag hoppas att du i alla fall tänker ta upp det här med förskolepersonalen.
    Sen är det upp till dem att ta tag i saken med både barnet och föräldrarna.
    Carpe Diem
  • Anonym (nej)
    Ungjw skrev 2017-03-13 18:49:51 följande:

Förlåt om jag inte hänger med, är relativt ny här på FL men hur är du icke anonym menar du? För att ditt nick är synligt och man i och med det kan se din presentation som skulle kunna identifieras som vem som helst?

För övrigt undrar jag om du tagit till dig av råden du fått här? Eller startade du tråden bara för att?
  • Anonym (En människa)

Det är är INTE normalt beteende för en femåring!! Jag vet inte vart hans beteende kommer ifrån, men en sak är säkert, det är inte naturlig att säga "jag vill knulla dig när du sover" eller att ta på andra innanför tröjan om man är FEM ÅR!

Jag känner inte den här pojken eller hans föräldrar, men tror du att det kan komma hemifrån? Till exempel att de säger så till varandra i hemmet. Eller tillåter dom han att kolla på filmer/serier där sånt försiggår?

Som du säger att han är speciell av sig, så kanske det är därför! Men det är helt sjukt att man redan som fem åring pratar och tänker på sådant!

Vet inte så mycket om detta... men kanske kan du kontakta socialtjänsten? Vet inte om man kan det... men i alla fall...

• Anonym (En människa)

Eller så har han kanskd varit med om något hemskt? Haft sex? Eller blivit våldtagen?

I din situation hade jag kontaktat socialtjänsten!

• Anonym (memo)

Prata med förskolan. Att han tar dig innanför tröjan är inte okej, han är stor nog att förstå det. Men han kan ju vara lite omogen. Troligen är det helt oskyldigt, men tyvärr så kan det ju vara något som skett.

Jag knullade med min bästa vän i den åldern, fast vi fattade aldrig att han skulle penetrera mig för att det skulle räknas. Så vi låg nakna med han ovanpå mig. Han hade råkat höra sina äldre syskon prata om det, så det ville ju han testa. Tack och lov så förstod vi att vi inte skulle prata om det med andra, då hade det nog blivit ett jädrans liv.

Svar på tråden 5 åringen vill "knulla", hur bemöta?