• Nicklas1982

Balanscykel i present

Hej! Jag har tänkt att köpa en balanscykel till present till en aktiv och glad 2åring.

Då jag inte känner att jag riktigt bemästrar ämnet, men ändå vill ge  bort en så pass bra som möjligt. Så söker ja lite hjälp av er!

Är det något speciellt jag ska tänka på? höjd, pris, märke osv? 

Tack på förhand

/Niklas

• Svar på tråden Balanscykel i present
  • Gladhannapanna

Det finns ju både billiga och dyra. Några har som en platta att sätta upp fötterna på medan andra ser mer ut som vanliga cyklar utan trampor. 

Vi köpte vår på coop och den funkade klockrent. Vet att Biltema också har. Vet inte riktigt vad man ska titta på säkerhetsmässigt, men det är en väsentlig skillnad mot en vanlig cykel, barnet har ju oftast minst en fot i marken så de ramlar inte lika lätt. Men fort kan det gå!

• Anonym (Cykel)

Vi googlade lite och hittade att Puky verkade vara bäst. Tar några dagar att beställa på nätet. Vår nyblivna 2-åring fick en Puky LRM och den passar perfekt.

• Nicklas1982

Tack båda två för snabba och informativa svar! 
    Gladahannapanna : Ska ta en titt på coop osv, ja farten tycks bli roligare och roligare! =)

Vilken sida köpte ni Puky LRM från? Kom den färdigmonterad? 

/Niklas

• Anonym (Cykel)
    Nicklas1982 skrev 2017-03-14 11:01:09 följande:

Tack båda två för snabba och informativa svar! 
    Gladahannapanna : Ska ta en titt på coop osv, ja farten tycks bli roligare och roligare! =)

Vilken sida köpte ni Puky LRM från? Kom den färdigmonterad? 

/Niklas

Vi köpte från Pinkorblue, men de hade bara 12 ex kvar för några v sedan och de verkar slut nu. Det finns däremot tex på babyland.se (10% rabatt om man anmäler sig till deras nyhetsbrev som man kan avanmäla sedan). Det finns även på bikester.se

www.pricerunner.se/pl/72-3676600/Leksaker/Puky-LR-M-priser

Cykeln kom i en stor låda, i stort sett monterad. Det vi behövde göra var att stoppa ner styret i sitt rör och dra åt med sexkantsnyckel.
Svar på tråden Balanscykel i present