• Svensksommar83

Är du klar med avlandet?

Önskar du fler barn? Berätta gärna mer. Kvinna eller man? Ålder? Hur många barn har du o hur många vill du ha?
    Vi har tre barn som blir 4,7 o 10 år. Sugna på en sista men har inte börjat försöka. Han vill men inte än, jag vill men velar lite... har fått kalla fötter. Vi hade nämligen bestämt oss för att vi var klara men insåg i julas att båda längtar lite efter en fjärde. Jag har bestämt mig för att sterilisera mig efter det o hoppas att han också gör det

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du klar med avlandet?
  • Anonym (katta)

Jag är klar. Jag har tre barn och är 38 år. Den yngsta fyller snart fem och även om jag och mannen känner att vi kanske skulle klara av en bebis till så skulle vi aldrig överleva en trotsig toddlare till. Överhuvudtaget så känns det mycket mer komplett och avklarat nu med tre än vad det gjorde när vi hade två. Vi har alltid kört enligt devisen en i taget och nu räcker det.

• Anonym (50)

Är över 50 år och kan inte fler. Har ett barn och hade velat ha ett till men det ville inte mannen.

• fluu

Vi har en femåring och har beslutat att det nog är bäst att inte få fler. Så så blir det. Är 24 år.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Bullimor

Jag är lite drygt 50 och fick min andra och sista, en sladdis, när hans storebror var 17 år.
    Så definitivt klar.

• fluu
    fluu skrev 2017-03-16 07:39:22 följande:
    Vi har en femåring och har beslutat att det nog är bäst att inte få fler. Så så blir det. Är 24 år.
    Han ska snart knipsa sig.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • KyrieEleison

Vi har tre döttrar och känner båda att en till om 3-5 år hade varit mysigt, men för oss är det inte bara att skaffa barn så vi nöjer oss nu. Dessutom hade vi behövt flytta för att alla skulle få eget rum och det vill vi inte,.

• trilskas

Kvinna, 26 år. Har tre barn (3,5 år, 2,5 år och 1 år gamla). Vill gärna ha 1-2 barn till. Känner mig inte klar. Men maken är helt absolut klar.

• trilskas
    trilskas skrev 2017-03-16 11:26:20 följande:

Kvinna, 26 år. Har tre barn (3,5 år, 2,5 år och 1 år gamla). Vill gärna ha 1-2 barn till. Känner mig inte klar. Men maken är helt absolut klar.

Maken är dessutom 46 år nu..
  • Anonym (Vill ha)

Du glömde svaret "jag vill, partner vill inte"

Han har 2 från förut och så har vi ett gemensamt. Jag vill ha ett till, han vill absolut inte.

Vill att mitt barn ska få ett syskon som inte bara är halvtid hos oss. Ser sorgen i mitt barns ögon varje gång syskonen åker till mamman.

• Anonym (Rut)

Alternativet "partnern är steriliserad" finns inte så jag valde att jag är det. Vi har två barn och är nöjda. Skulle gärna ha fler om man bara fick de roliga bitarna och slapp nattvak och vabb. Får skaffa valp istället om några år när barnen blivit större :p

• Anonym (Yppenutt)

2 barn. Vi är klara. Dels känner vi oss för gamla nu (38 + 40). Vi orkar nog inte med fler med tanke på ena barnets sömnproblem. Min kropp tål inte fler graviditeter.

• Ankissen

Är gravid i vecka 31 med tredje och sista barnet. Har en elvaåring och en sjuåring sen innan och är 38 år. Kroppen känns finfin men efter denna lilla är familjen komplett.

• TerraNova

Inne på barn nr fem. Tyvärr blir jag 44 i år men vill gärna ha fler. känner mig ung och frisk så varför inte om naturen tillåter det :)

Svar på tråden Är du klar med avlandet?