• Svensksommar83

Är du klar med avlandet?

Önskar du fler barn? Berätta gärna mer. Kvinna eller man? Ålder? Hur många barn har du o hur många vill du ha?
    Vi har tre barn som blir 4,7 o 10 år. Sugna på en sista men har inte börjat försöka. Han vill men inte än, jag vill men velar lite... har fått kalla fötter. Vi hade nämligen bestämt oss för att vi var klara men insåg i julas att båda längtar lite efter en fjärde. Jag har bestämt mig för att sterilisera mig efter det o hoppas att han också gör det

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du klar med avlandet?
  • Duckan

Finns inget alternativ för de som inte kan få fler barn. Där lägger jag min röst. Nu är jag rätt nöjd med det enda barnet jag har, men valmöjligheten hade uppskattats.

• MammAmma

Är 33 år gammal och har fyra barn på 15, 13, snart 10 och 4 år. Jag är så klar man kan bli och har tid för sterilisering om 2-3 veckor

• syntharen

Är inte dom två sista alternativen samma...? Jag gissar på att en av dom ska vara "jag vill men inte partner" för det alternativet saknar jag eftersom jag skulle rösta på det

• Svensksommar83
    Duckan skrev 2017-03-14 13:21:38 följande:

Finns inget alternativ för de som inte kan få fler barn. Där lägger jag min röst. Nu är jag rätt nöjd med det enda barnet jag har, men valmöjligheten hade uppskattats.

Jag ber om ursäkt för det. Hade det i åtanke men hoppades att de alternativ som fanns skulle funka ändå plus att man kunde lägga till det som kommentar som du gjort. Självklart ser jag nu att ett alternativ kunde varit "Svårt att få barn men om..." . Tänkte mer att frågan var som en kul grej, en önskan/om du fick välja liksom...
  • Svensksommar83
    syntharen skrev 2017-03-14 13:37:40 följande:

Är inte dom två sista alternativen samma...? Jag gissar på att en av dom ska vara "jag vill men inte partner" för det alternativet saknar jag eftersom jag skulle rösta på det

Oops! Ber om ursäkt, snurrade till det lite :S Såklart skulle ena alternativet vara tvärtom
  • DizzyD66
    Svensksommar83 skrev 2017-03-14 13:07:49 följande:

Önskar du fler barn? Berätta gärna mer. Kvinna eller man? Ålder? Hur många barn har du o hur många vill du ha?
    Vi har tre barn som blir 4,7 o 10 år. Sugna på en sista men har inte börjat försöka. Han vill men inte än, jag vill men velar lite... har fått kalla fötter. Vi hade nämligen bestämt oss för att vi var klara men insåg i julas att båda längtar lite efter en fjärde. Jag har bestämt mig för att sterilisera mig efter det o hoppas att han också gör det

Nej, varken jag eller min man önskar flera barn.
  • Tyrfing

Har två barn i mellanstadieåldern. Vi sa aldrig att vi var klara utan "lämnade dörren öppen" för en trea. Men nu verkar den dörren ha blåst igen och gått i baklås. 
    Av flera olika anledningar ses det som osannolikt att vi skulle kunna få fler barn (på naturlig väg) oavsett om vi vill eller inte. 

• Anonym (Klara)

Har ett biobarn + en bonus som jag ska adoptera. Vi är klara. Jag är visserligen bara 25 men min sambo är 35 och kommer inte vilja börja om igen när han är närmare 40. Jag avskydde att vara gravid och tycker småbarnstiden är ganska trist så nej, inga flera barn här.

• K med lilla E

Jag är tack och lov för gammal, annars hade jag säkert funderat på en till.. skönt att slippa behöva fatta ett beslut känner jag. 

Svar på tråden Är du klar med avlandet?