Klickerträna skrev 2017-03-15 23:43:42 följande:
Oj vad ni firar!

Vad äter man på Tolkien reading day och barn-på-sjukhusdagen?
Ja, vi är lite... höll jag på att säga, judiska i min familj. =P Men, ja, vi är knäppa på att fira saker. Lite "finns det ingen orsak så skaffar man sig en".
I år på Tolkien Reading day så blir det något inspirerat av Tom Bombadills Äventyr. Pojkarna har lunchen och "Mångubben ute för tidigt", tjejerna har middagen och "Bojklockan" och jag har nattamaten och "Det sista skeppet". Vi får se vad det blir av det. Förra året hade vi Gondor som tema, då lagade tjejerna lunchen med bondsoppa, grovt bröd och äppelmust/juice, jag hade middagen med stoppad kyckling, rostade grönsaker, skysås och vin/saft, och sockerkaka och bärkompott till efterrätt, och killarna hade nattamaten med kallskuret, fint bröd, pastejer och marmelader.
Vi älskar att laga mat inspirerade av böcker, film, tv och tvspel.... lite utmaning så där.
På Barn på sjukhus-dagen ska jag volontärkocka för en organisation som ordnar aktiviteter för barn med div. sjukdomar som cancer mm. Det är faktiskt en ren och skär slump att det blev just den dagen, jag brukar volontärkocka där när jag är hemma i Tokyo. Vet inte vad de har tänkt än, men jag får väl se. Jag brukar inte laga mat på just den dagen för att det är just den dagen, men jag tänkte att eftersom jag ändå är i Japan på blixtvisit då så får jag väl klämma in ett pass. Det gör jag så gärna.