Arbetat som jour och familjehem i lite mer än 8 år.
Först väldigt svårt att svara på din fråga då du egentligen inte säger bakomliggande skälen till de LVU som tagits, att barnen bara skulle ha kommit med illaluktande kläder näää det tar de inget LVU för, något mer måste det vara allt.
Men det jag vet är att OM ni vill ha barnen tillbaka till er ja då måste ni arbeta med SOC och göra de förändringar de önskar, men ni borde ha en advokat som kan se till era intressen , kan vara lite svårt att förstå vad SOC egentligen önskar ibland,
Sen måste jag säga en sak, och det kanske inte gäller er, MEN en sak som alltid verkar finnas när man sitter och pratar med föräldrar till de barn/ungdomar som bott hos oss, är det att de absolut inte tycker de gör något fel, vilket de uppenbarligen gör då soc blivit inkopplat, av alla de barn som bott hos oss längre eller kortare tid har bara ett barn haft problem som man kan härleda till en mentalsjukdom, alla andra när de landar i en STABIL TRYGG STRUKTURERAD miljö mår bra, vad dessa föräldrar till dessa barn borde göra tycker jag är att sluta tycka så fruktansvärt synd om sig själva för det hör man ofta, alla är så dumma mot dem ingen förstår dem, hmmm kanske de som inte förstår sina barn vilket borde vara prio 1 i deras live, och inte de själva,