Nykter alkoholist
Hej alla.
Jag har under de senaste 15 åren drabbats av återkommande depressioner. Har fått diagnosen Bipolär sjukdom typ 2. De senaste åren har varit jobbiga och diverse mediciner fungerade bättre och mindre bra.
Det var när jag hittade alkoholen som mina värsta ångestattacker försvann. På 20 minuter kunde jag bli av med ångesten och livet kändes bättre.
Tyvärr eskalerade mitt drickande och till slut drack jag varje dag. De veckorna jag inte hade barnen och inte jobbade började jag dagen med en halvliter vin. När jag arbetar drack jag så fort jag kom hem.
Jag har gott om vänner, bra med pengar och bor själv i villa i ett fint område.
Jag tog mod till mig och sökte hjälp för mitt beroende. Jag fick plats på nämndemansgården och då vände livet. Nu har jag varit nykter i nio månader och allt börjar falla på plats. Allt jag vill är att leva ett normalt liv. Tidigare tittade jag snett på människor som var nyktra kl 19 en lördagskväll...hur kul kan de ha det liksom. Fy va tråkigt liv de måste leva. Nu är det det enda jag vill.
Jag är ofta själv men känner mig aldrig ensam. Uppskattar idag att vara med mig själv. Dock får jag ofta en känsla att jag vill dela min vardag med någon. En vän som jag kan vara totalt ärlig med saknar jag. Någon som jag kan ställa upp för till 100%. Eller någon tjej som inte dömer mig för den jag var. Jag vill hitta kärlek men det är svårt.
Jag har tidigare varit med väldigt många tjejer. Nu pratar vi fyrsiffrigt. Jag har alltid haft ångest över detta och mitt längsta förhållande innan min fru var 3 veckor. Jag har utåt sett alltid haft koll, var snygg och mitt prat fick ofta tjejer att vilja följa med mig hem. Jag har alltid behandlat dem med respekt och det är ångesten efteråt jag inte orkat med. Jag trodde att de ville samma sak som mig men så var det säkert inte alltid.Det är ju för att jag trots allt visste att det var fel.
Problemet jag har är att jag aldrig haft sex med någon som jag älskat. Det har varit antingen sex eller förälskelse. Jag ser stora problem med att träffa någon på grund av detta.
Är det någon som känner igen sig? Kvinna eller man?
Fredrik