• Panduro

Gravi, uvi eller njurbäckeninflammtion?

Så himla ledsen och orolig. Jag har haft en lätt huggande smärta i vänstra sidan av magen nu sedan förra måndagen. De första dagarna varade smärtan bara nån minut och jag tog för givet att det var barnet som trycker på (är i v.24).

Men nu i inatt har smärtan tilltagit ordentligt, kunde knappt sova inatt. Mår också illa. Misstänker uvi och är så sjukt orolig att det gått upp i njurarna, har förstått att det är jättefarligt.. ska träffa bm imorgon så dår se då, men ligger och gråter av oro redan.. Nån annan som upplevt samma sak?

• Svar på tråden Gravi, uvi eller njurbäckeninflammtion?
  • isaswe

Hade uvi som spreds till njurarna. Det är nog den värsta smärtan jag känt i mitt liv, och då har jag även fött barn. Jag kunde inte ens stå rakt utan gick runt i 90 graders vinkel på väg till akuten. Så är det uvi som spridit sig så gör det ONT.

Uvi som gravid kan däremot sätta igång förlossningen, vilket jag fick erfara i v 30. Om jag var du hade jag ringt till förlossningen istället för att vänta tills i morgon.

Hoppas att det går bra!

• Panduro
    isaswe skrev 2017-03-19 12:12:29 följande:

Hade uvi som spreds till njurarna. Det är nog den värsta smärtan jag känt i mitt liv, och då har jag även fött barn. Jag kunde inte ens stå rakt utan gick runt i 90 graders vinkel på väg till akuten. Så är det uvi som spridit sig så gör det ONT.

Uvi som gravid kan däremot sätta igång förlossningen, vilket jag fick erfara i v 30. Om jag var du hade jag ringt till förlossningen istället för att vänta tills i morgon.

Hoppas att det går bra!

Usch. Ja, jag har ju ont men inte SÅ ont. Ja, är väl bäst att ringa för säkerhets skull. Tack! :) Hoppas det gick bra för dig också!
  • isaswe
    Panduro skrev 2017-03-19 12:20:01 följande:

Usch. Ja, jag har ju ont men inte SÅ ont. Ja, är väl bäst att ringa för säkerhets skull. Tack! :) Hoppas det gick bra för dig också!

Det tycker jag att du skall göra. Är det så att du börjat öppna dig pga uvi är det viktigt att du får Bricanyl som förhoppningsvis stoppar det.

På mig lyckades de stoppa det och hade jag inte precis gått på sommarlov (är lärare) hade läkaren på förlossningen sjukskrivit mig resten av graviditeten.

Men som sagt, ring hellre en gång för mycket än en gång för lite :) Och lycka till!
Svar på tråden Gravi, uvi eller njurbäckeninflammtion?