• Anonym (Kille som tänker för mycket.)

Introvert

Hej! Jag är en kille. Jag har ett problem!

Jag är lite fundersam över hur allt fungerar med att vara introvert och extrovert.

Jag har ett förhållande med en underbar tjej sen några månader, men efter ett tag kände jag

Hur hon var lite, vad ska man säga..oromantisk. Det kan vara saker som att jag vill gosa

I soffan framför en film men kan känna att hon inte ser samma dragning av den mys faktorn

Som jag gör. Detta blev lite jobbigt efter ett tag och vi tog upp det. Då förklarade hon

Att hon var introvert och inte kände samma behov som jag att vara nära varandra utan

Faktiskt bevövde svängrum. Detta är något helt nytt för mig, jag har läst på lite och kommit

Fram till att jag är nog mer åt det extroverta hållet. Det känns som om att jag är "kvinnan"

I vårt förhållande, den som vill prata kännslor och söker närhet medan hon är lite mer

Tvärt om. Kommer detta funka? Hur går man till väga? Både hon och jag vill ju att detta ska

Funka men hur? Vi ska pröva att flytta ihop och det är möjligt att det blir bättre när vi kommer in i vardagen lite mer. Men saken är att detta tar mycket på mig psykiskt nu då det känns som hon blir mer och mer ointreserad av mig, det gör att jag blir orolig och försöker krama henne mer och fråga vad som är fel, det gör att hon i sin tur blir mer tillbaka dragen och tycket jag är jobbig. Hon har sagt att om jag slutar att noja, ge henne svängrum och bete mig normat så är det inga problem. Men hur fan ska jag bete mig. Någon som har någon erfarenhet?? Är bara jävligt orolig att förlora henne.

Hjälp!

Svara som kille eller tjej, introvert eller extrovert.

• Svar på tråden Introvert
  • piink
    Anonym (Kille som tänker för mycket.) skrev 2017-03-22 00:39:46 följande:

Hej! Jag är en kille. Jag har ett problem!

Jag är lite fundersam över hur allt fungerar med att vara introvert och extrovert.

Jag har ett förhållande med en underbar tjej sen några månader, men efter ett tag kände jag

Hur hon var lite, vad ska man säga..oromantisk. Det kan vara saker som att jag vill gosa

I soffan framför en film men kan känna att hon inte ser samma dragning av den mys faktorn

Som jag gör. Detta blev lite jobbigt efter ett tag och vi tog upp det. Då förklarade hon

Att hon var introvert och inte kände samma behov som jag att vara nära varandra utan

Faktiskt bevövde svängrum. Detta är något helt nytt för mig, jag har läst på lite och kommit

Fram till att jag är nog mer åt det extroverta hållet. Det känns som om att jag är "kvinnan"

I vårt förhållande, den som vill prata kännslor och söker närhet medan hon är lite mer

Tvärt om. Kommer detta funka? Hur går man till väga? Både hon och jag vill ju att detta ska

Funka men hur? Vi ska pröva att flytta ihop och det är möjligt att det blir bättre när vi kommer in i vardagen lite mer. Men saken är att detta tar mycket på mig psykiskt nu då det känns som hon blir mer och mer ointreserad av mig, det gör att jag blir orolig och försöker krama henne mer och fråga vad som är fel, det gör att hon i sin tur blir mer tillbaka dragen och tycket jag är jobbig. Hon har sagt att om jag slutar att noja, ge henne svängrum och bete mig normat så är det inga problem. Men hur fan ska jag bete mig. Någon som har någon erfarenhet?? Är bara jävligt orolig att förlora henne.

Hjälp!

Svara som kille eller tjej, introvert eller extrovert.

Så trist att hon inte är på samma plan som du. Jag har själv upplevt det med mitt ex. Till slut kunde jag inte stanna för det fick mig må så dåligt och jag hade då gjort allt för att det ska passa honom. Så tro mig, du kommer bara må ännu ner dåligare om du bara försöker och försöker. Frågan ska du själv ställa till dig om du verkligen klarar det i längden för sån person som beter så kommer aldrig förändras. Din tjej kanske inte är samma som mitt ex men jag tror du måste ta och snacka allvar med henne, att berätta hur du känner. Annars lämna henne.
  • Meriall

Jag tror inte ni kommer funka ihop i längden, ni är så olika. Om hon ändrar på sig kommer det kännas forcerat och hon kommer glömma av sig och du blir orolig. Det som har störst chans att funka är att du börjar se hur hon visar känslor för dig på andra sätt (tex genom att vara lugn och trygg i ditt sällskap) och skaffar ett husdjur för mer fysisk närhet eller något...

• Anx123456

Jag är introvert och gillar inte människors närhet IFALL jag inte känner dem!
    Älskar och ligga och mysa med min pojkvän, ibland kan jag känna ett behov att typ krypa in i hans kropp för jag vill vara så nära, creepy kanske ???? och ibland kan jag ta avstånd men inte så pass att när han vill mysa så säger jag nej

Jag tror personligen inte att det har med intro och extrovertism att göra. Utan att hon helt enkelt inte gillar personligkontakt :/ sadly

Dock, att du känner dig som "kvinnan" för du är extrovert och sedan undrar om sådana förhållanden fungerar? What. Män som är introverta och kvinnor extroverta som vill mysa hela tiden och får ett nej, fungerar ju? Är det bara för du som man, inte klarar av ett nej från en kvinna, men att en kvinna får tåla en mans "nej? Om inte så borde du skippat att ta upp det!

I vilket fall som helst, lägg inte henne i ett fack utan fråga dig själv, vill jag vara med någon som inte gillar att mysa? sen utgå därifrån

Är själv introvert, min kille är extrovert och vi har det skitbra

• Deceree1

Det låter som Saga Norén, länskrim.

Bron, alltså. Hon är ju förmodligen sån. Du får lita på hennes ord. Hon säger att allt är ok. Självklart är det jobbigt att hon inte visar känslor. Det kunde ha varit värrre. Du kunde ha valt en riktig klängranka.

Försök bara att förklara hur du känner och att hon måste gå halva vägen för att möta dig. Det är inte bara du som ska kämpa, säg henne det.

• Anonym (Kille som tänker för mycket.)
    Anx123456 skrev 2017-03-22 09:46:39 följande:

Jag är introvert och gillar inte människors närhet IFALL jag inte känner dem!

Älskar och ligga och mysa med min pojkvän, ibland kan jag känna ett behov att typ krypa in i hans kropp för jag vill vara så nära, creepy kanske ???? och ibland kan jag ta avstånd men inte så pass att när han vill mysa så säger jag nej

Jag tror personligen inte att det har med intro och extrovertism att göra. Utan att hon helt enkelt inte gillar personligkontakt :/ sadly

Dock, att du känner dig som "kvinnan" för du är extrovert och sedan undrar om sådana förhållanden fungerar? What. Män som är introverta och kvinnor extroverta som vill mysa hela tiden och får ett nej, fungerar ju? Är det bara för du som man, inte klarar av ett nej från en kvinna, men att en kvinna får tåla en mans "nej? Om inte så borde du skippat att ta upp det!

I vilket fall som helst, lägg inte henne i ett fack utan fråga dig själv, vill jag vara med någon som inte gillar att mysa? sen utgå därifrån

Är själv introvert, min kille är extrovert och vi har det skitbra

Svar:

Det är bara mina ord på en känsla jag försöker beskriva. Gör inte detta till en politisk fråga om kvinnor och män.
  • Anonym (Humla.)

Jag är som din tjej!

Har varit tillsammans med samma man sedan jag var under 20 år och han tyckte det var konstigt i början. Vi har båda förändrats en del genom åren och nu är han lite mer "självständig" och jag ganska mycket mer i behov av närhet än jag var första åren. Eller... jag har erkänt för mig själv att jag behöver andra på flera sätt ;)

• Aslflflf

Lite förenklat: Extroverta tankar energi av att vara med andra. Introverta nöter av sitt energiförråd när de är med andra. Inte alltid o hela tiden men som grundläggande läggning.

Jag är vuxen introvert man. Idealet för mig är att få några timmar för mig själv och sedan kanske bara sitta o programmera med frugan kollandes tv i närheten. Lite lågintensivt umgänge. Fast nu har jag en hel familj så varje minut för mig själv är dyrbar.

Var ärliga med varandra och era förväntningar. Leta efter sätt som funkar för er båda. Om hon vill ha tid för sig själv kanske det tex är bättre att du träffar kompisar några kvällar i veckan. Då får ni båda ladda batterierna och kan mysa andra kvällar - istället för att varje kväll föröska med något som ingen av er är nöjda med.

Med respekt för varandras olikheter kan man bygga något riktigt bra.

Svar på tråden Introvert