• Anonym (sex)

Hur initiera sex smidigt som man?

Jag tänkte fråga om tips vad ni tycker fungerar bra för att initiera sex. Mitt ex ville ha sex oftare än mig vilket gjorde det väldigt lätt. Jag fick istället säga nej nu och då.  

Hon jag är tillsammans med nu sen ett par år tillbaka vill inte alls ha sex lika ofta som jag vill och det blir då alltid jag som försöker starta igång något och hon som nu och då säger/visar att hon inte vill. Jag vill inte att hon ska känna att när jag är nära och kramar eller något att jag alltid är ute efter att det ska bli något mer. Så om ni har bra idéer hur man smidigt kan visa att man vill ha sex där det ändå är lätt att säga nej utan att det blir så stor sak av det tar jag gärna emot dem.
  • Svar på tråden Hur initiera sex smidigt som man?
  • New  Dawn
    Anonym (sex) skrev 2017-04-04 09:51:22 följande:

Det tror jag med, nästa gång vi pratar tänker jag försöka ta upp detta som en idé och annars fråga om hon har några tankar kring sätt att bli mer sugen eller lära känna sig själv bättre. 

Hon brukar få orgasm uppskattningsvis var tredje gång vi har sex. Det beror dels på hur sugen hon är, samt mycket på mig eftersom det kan ta en del tid innan hon kommer. Oftast 20-30 minuter, och oftast har jag svårt att hålla mig så länge och kommer snabbare. Då om jag efter det fortsätter med fingrar eller liknande så vill hon ibland (och brukar då oftast komma) och vill ibland inte fortsätta.

Om du ber henne att lära känna sig själv bättre kan det lätt uppfattas som att hon inte duger och måste träna upp sig för att duga(Även om du inte alls menar så)

Däremot håller jag med fröken88 att det är bra om hon själv vill och ägnar sig åt att ta reda på vad hon njuter av genom onani.

Att hon bara kommer var tredje gång kan nog tyvärr vara ett tecken på att sexet inte ger henne tillräckligt mycket och att hon för ofta har det för din skull.

Jag tror absolut att du försöker fokusera på hennes lust och njutning och att du gör allt vad du kan, men kom ihåg att hur mycket du än anstränger dig blir det fel om hon känner någon typ av stress inuti. Stress att komma, press att få lust, krav att vara en bra och sexig partner. Det är där ni måste jobba, på det mentala planet.

Tipset med vibrator kan vara bra. Då rekommenderar jag nätdriven Magic Wand, som ger djupa och starka vibratorer. Dock kan det kännas lite för starkt i början, så man kan behöva hålla den en liten bit i från klitoris.

Hur kommer hon? Kan hon smeka sig själv medan du ser på. Har du uppmuntrat henne till det? Hur reagerar hon då?

Har du någon gång varit med om att du slaknar efter en stunds sex, fast du varit jättekåt från början? Tänk på att en kvinna kan känna precis lika och då kan man inte komma. Det märks dock inte på samma sätt eftersom man inte "torkar upp" på samma sätt.

Jag blir ibland ganska ordentligt våt, fast själva känsligheten i hela underlivet är för lågt.(Typ som att inte få riktigt stånd) Detta berättar jag bara för att få dig att förstå att något som fungerar ena gången, inte fungerar andra och att bara fortsätta då blir bara en känsla av nötning.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (sex)
    New Dawn skrev 2017-04-04 11:20:42 följande:
    1. Om du ber henne att lära känna sig själv bättre kan det lätt uppfattas som att hon inte duger och måste träna upp sig för att duga(Även om du inte alls menar så)

Däremot håller jag med fröken88 att det är bra om hon själv vill och ägnar sig åt att ta reda på vad hon njuter av genom onani.

2. Att hon bara kommer var tredje gång kan nog tyvärr vara ett tecken på att sexet inte ger henne tillräckligt mycket och att hon för ofta har det för din skull.

3. Jag tror absolut att du försöker fokusera på hennes lust och njutning och att du gör allt vad du kan, men kom ihåg att hur mycket du än anstränger dig blir det fel om hon känner någon typ av stress inuti. Stress att komma, press att få lust, krav att vara en bra och sexig partner. Det är där ni måste jobba, på det mentala planet.

1. Tipset med vibrator kan vara bra. Då rekommenderar jag nätdriven Magic Wand, som ger djupa och starka vibratorer. Dock kan det kännas lite för starkt i början, så man kan behöva hålla den en liten bit i från klitoris.

3. Hur kommer hon? Kan hon smeka sig själv medan du ser på. Har du uppmuntrat henne till det? Hur reagerar hon då?

4. Har du någon gång varit med om att du slaknar efter en stunds sex, fast du varit jättekåt från början? Tänk på att en kvinna kan känna precis lika och då kan man inte komma. Det märks dock inte på samma sätt eftersom man inte "torkar upp" på samma sätt.

Jag blir ibland ganska ordentligt våt, fast själva känsligheten i hela underlivet är för lågt.(Typ som att inte få riktigt stånd) Detta berättar jag bara för att få dig att förstå att något som fungerar ena gången, inte fungerar andra och att bara fortsätta då blir bara en känsla av nötning.
    Det blev så mycket här, så jag delade upp det. Skriver rätt detaljerat nu ifall det finns fler tips att ge. Det går iaf bättre nu att prata, hon blir inte helt blyg eller tyst, utan ger korta svar. Annars kan vi prata om det mesta, men sex är fortfarande känsligt. 

1. Jag har nämnt det här med vibrator nu åtminstone, men fick inget riktigt svar tillbaka på det. Hon är inte från Sverige och där hon kommer ifrån är sexleksaker förbjudet. Däremot hade hon redan innan hon var här första gången rätt bra koll på dels västerländsk kultur, men även Svensk (då hon läst på en del, och gillar att lära sig saker rent allmänt). Hon hade även haft pojkvänner och sex tidigare.

2. Det tror jag också. Nu har vi haft rätt mycket sex efter att vi pratat mer om allting kring detta, ca varannan dag i snitt, men det känns ofta som att hon mer eller mindre ställer upp för min skull. Igår blev det till och med två gånger, och en gång som hon startade igång. Hon påbörjar nästan aldrig något med sex, men det var en av sakerna vi pratade om, att om hon är sugen någon gång (vilket händer rätt sällan) så bör hon ta alla de tillfällena, även om det blir sällan. 

3. Jo jag försöker att fokusera även mycket på hennes lust och njutning, men det är bara de gånger hon är sugen som hon ibland kan komma, då av mina fingrar främst. Hon smeker aldrig sig själv. 

4. Första året i vår relation händer det ett par gånger, samt ett par gånger att jag inte kom fast jag var jättekåt så jag vet om känslan. Det var säkert mentalt, men däremot vet jag inte vad som ändrats på sen dess. Ska tänka på det du skrev att samma sak inte alltid fungerar lika bra nästa gång, även om hon är våt.

Just nu känns allting bra, och framförallt att vi kan prata lite lättare om ämnet så om det blir en större svacka någon gång framöver kan det vara okej om vi åtminstone kan prata lite om det.
  • New  Dawn
    Anonym (sex) skrev 2017-04-12 08:15:22 följande:

Det blev så mycket här, så jag delade upp det. Skriver rätt detaljerat nu ifall det finns fler tips att ge. Det går iaf bättre nu att prata, hon blir inte helt blyg eller tyst, utan ger korta svar. Annars kan vi prata om det mesta, men sex är fortfarande känsligt. 

1. Jag har nämnt det här med vibrator nu åtminstone, men fick inget riktigt svar tillbaka på det. Hon är inte från Sverige och där hon kommer ifrån är sexleksaker förbjudet. Däremot hade hon redan innan hon var här första gången rätt bra koll på dels västerländsk kultur, men även Svensk (då hon läst på en del, och gillar att lära sig saker rent allmänt). Hon hade även haft pojkvänner och sex tidigare.

2. Det tror jag också. Nu har vi haft rätt mycket sex efter att vi pratat mer om allting kring detta, ca varannan dag i snitt, men det känns ofta som att hon mer eller mindre ställer upp för min skull. Igår blev det till och med två gånger, och en gång som hon startade igång. Hon påbörjar nästan aldrig något med sex, men det var en av sakerna vi pratade om, att om hon är sugen någon gång (vilket händer rätt sällan) så bör hon ta alla de tillfällena, även om det blir sällan. 

3. Jo jag försöker att fokusera även mycket på hennes lust och njutning, men det är bara de gånger hon är sugen som hon ibland kan komma, då av mina fingrar främst. Hon smeker aldrig sig själv. 

4. Första året i vår relation händer det ett par gånger, samt ett par gånger att jag inte kom fast jag var jättekåt så jag vet om känslan. Det var säkert mentalt, men däremot vet jag inte vad som ändrats på sen dess. Ska tänka på det du skrev att samma sak inte alltid fungerar lika bra nästa gång, även om hon är våt.

Just nu känns allting bra, och framförallt att vi kan prata lite lättare om ämnet så om det blir en större svacka någon gång framöver kan det vara okej om vi åtminstone kan prata lite om det.

1. okej... Så hon kunde inte svara på om hon ville prova?

2.Om det känns som hon ställer upp är det fel. Jag vet ju inte hur era samtal sett ut, men jag misstänker att det handlat om att du vill ha mer sex.

Den enda som funkar är ju att hon VILL ha sex oftare och det enda du kan göra är ju att få sexet att bli så bra som möjligt, och då är A och O att det inte ska kännas som en press och att hon inte ska känna att hon mest gör det för din skull.

Har hon det bara för att du önskar det kommer hennes egen lust riskera att förträngas. I det fallet är det bättre om ni har sex mer sällan, men att jobba på att det blir så bra som möjligt då.

3.Att ge henne njutning måste inte handla om att få henne att komma. Om hon inte är mottaglig/kåt blir fokus på orgasm bara jobbig. Fokus ska vara att hon ska njuta av smekningar och beröring. Om hon är bekväm med det kan du ju alltid prova uppmuntra henne att smeka sig när ni är tillsammans.

4.oj så du tappar i princip aldrig känslan.

Om du är väldigt missnöjd med din kvinna och ni inte kan komma framåt med hennes lust och vilja att ha sex, får du fundera på om förhållandet är värt det ändå. Annars får du ta ställning till att lämna. Mina inlägg syftar till att försöka hitta hennes lust genom att du möter henne där hon är, men går det inte kan du inte att pressa henne till att ha mer sex än hon själv egentligen vill. Och med press menar jag att du hela tiden försöker prata om hur ni kan få till mer sex och hur viktigt det är för dig.
  • Anonym (Mannen)

Intressant frågeställning. Är i liknande situation att frun vill sällan. Ska läsa mera i tråden.

• Anonym (Bokmal)

Introducera henne för erotisk litteratur om hon inte redan läser det. Ökar garanterat hennes libido och kanske leder till mer initiativ från hennes sida. Det finns något för alla och genren har exploderat sista åren så utbudet är stort. Amazon har bäst utbud enligt min mening om hon tycker det är ok att läsa på engelska och ladda ner böcker.

Ex på författare : Selena Kitt, Loki Renard, Skye Warren, Melissa Brown, Bonnie Deep, Kinsey Grey, Kara McKenna, Kelli Wolfe, Kitty Thomas mm mm Lycka till ????

• Anonym (röra)

Intressant läsning. Jag har motsatt problem. Jag är tjej och vill hela tiden, både ha sex och närhet. Sex har vi kanske en gång i veckan, men annars är det bara pussar och kramar. Möjligen en dask på baken när han går förbi, men jag minns inte när han senast "rörde" vid min kropp... mina bröst och min hud bara vrålar att de vill bli berörda, men det händer aldrig. Enda hudkontakten är när jag pressar mig mot honom naken på natten, tills han tycker att det blir för varmt, men jag känner aldrig hans händer mot mig. Bara om mina höfter när vi har sex.

Lite trist. Jag lider med dig, TS.

• Anonym (sex)
    Anonym (röra) skrev 2017-04-13 14:12:18 följande:

Intressant läsning. Jag har motsatt problem. Jag är tjej och vill hela tiden, både ha sex och närhet. Sex har vi kanske en gång i veckan, men annars är det bara pussar och kramar. Möjligen en dask på baken när han går förbi, men jag minns inte när han senast "rörde" vid min kropp... mina bröst och min hud bara vrålar att de vill bli berörda, men det händer aldrig. Enda hudkontakten är när jag pressar mig mot honom naken på natten, tills han tycker att det blir för varmt, men jag känner aldrig hans händer mot mig. Bara om mina höfter när vi har sex.

Lite trist. Jag lider med dig, TS.

Lite som oss, fast tvärtom med könen. I perioder onanerar jag inte alls, de perioder vi har både bra sex och att vi rätt ofta (ca varannan dag) så gör jag inte det. I andra perioder när vi inte har de båda delarna så har jag högre behov och får ta saken i egna händer, vilket kan vara okej det med även om det inte blir samma sak förstås.

Oftast har vi ändå bra och ofta närhet även under perioder med mindre sex. Däremot är det jag som startar igång närheten oftare, men det är inget problem för min del. Troligen beror det på att hon ser betydligt bättre ut än mig (enligt min mening). Fysiskt ser jag okej ut, okej tränad osv, medan hon enligt många ser riktigt bra ut. Hon har inte så högt självförtroende ändå med sin kropp. För mig gör det väldigt stor skillnad i hur mycket/ofta jag vill ha närhet. Med ett ex (som inte alls såg så bra ut) så ville jag ha sex ungefär lika ofta, men inte alls så mycket närhet som i mitt nuvarande förhållande. 

Tråden har gett rätt mycket faktiskt för min del. Du får läsa igenom allt och se om det passar in för dig/er med.
    "Lite trist. Jag lider med dig, TS."
    Just nu känns det väldigt bra, men i perioder gör det inte alls det. Pga mitt behov av mycket närhet och sex. Jag har även ett rätt stort behov av att prata om saker/problem och försöker att hitta andra vägar. En sak som andra tipsar om som har hjälpt mig är att om du funderar över något så skriv ner det. Som exempel att du funderar över sexlivet och har försökt att initiera något en kväll och han inte vill. Skriv ned dina tankar istället för att ligga och tänka på det och ha svårt att somna. Enkelt och fungerar Min grundtanke här är att ens respektive förstås inte ska behöva ändra på sig allt för mycket, utan att båda försöker mötas på mitten så gott det går.
  • Anonym (sex)
    New Dawn skrev 2017-04-13 05:42:57 följande:
    1. okej... Så hon kunde inte svara på om hon ville prova?

2.Om det känns som hon ställer upp är det fel. Jag vet ju inte hur era samtal sett ut, men jag misstänker att det handlat om att du vill ha mer sex.

Den enda som funkar är ju att hon VILL ha sex oftare och det enda du kan göra är ju att få sexet att bli så bra som möjligt, och då är A och O att det inte ska kännas som en press och att hon inte ska känna att hon mest gör det för din skull.

Har hon det bara för att du önskar det kommer hennes egen lust riskera att förträngas. I det fallet är det bättre om ni har sex mer sällan, men att jobba på att det blir så bra som möjligt då.

3.Att ge henne njutning måste inte handla om att få henne att komma. Om hon inte är mottaglig/kåt blir fokus på orgasm bara jobbig. Fokus ska vara att hon ska njuta av smekningar och beröring. Om hon är bekväm med det kan du ju alltid prova uppmuntra henne att smeka sig när ni är tillsammans.

4.oj så du tappar i princip aldrig känslan.

Om du är väldigt missnöjd med din kvinna och ni inte kan komma framåt med hennes lust och vilja att ha sex, får du fundera på om förhållandet är värt det ändå. Annars får du ta ställning till att lämna. Mina inlägg syftar till att försöka hitta hennes lust genom att du möter henne där hon är, men går det inte kan du inte att pressa henne till att ha mer sex än hon själv egentligen vill. Och med press menar jag att du hela tiden försöker prata om hur ni kan få till mer sex och hur viktigt det är för dig.
    1. Visst kan hon svara, men hon gjorde inte det. Nu senaste veckan när vi pratat lite kort (3 ggr) om sex/sexliv så har det trots allt gått mycket bättre än tidigare så jag har inte velat pusha på allt för hårt. Ett litet steg i taget.

2/3. Jag har varit väldigt noga med att inte rikta samtalen som att hon gör något fel eller måste ändra på sig och försökt att hålla dem väldigt "casual". Jag vet att hon inte tycker om att prata allt för seriöst om något. 

Jag förstår, och jag håller med, om att det som fungerar i längden är att jobba mot att hon ska vilja ha sex oftare, och att då jobba med hennes njutning. Det är inte så lätt däremot med hennes bakgrund och mitt rätt stora behov. Men jag tror att vi ska kunna lösa det. Hittills tycker jag att det fungerat helt okej, trots att jag startat den här tråden. Men jag vill jobba mot att det ska fungera bättre.

Det här med att hon ska smeka sig själv antingen när jag är med eller inte, det tror jag också på. Men det kommer nog ta lång tid att jobba mot. Hon har aldrig gjort det någonsin. 

4. Jag är inte väldigt missnöjd. Däremot i perioder så vill jag så mycket mer med sexlivet än hon vill. Allt annat fungerar jättebra (enligt mig iaf). Trots att sexlivet fungerar sämre än i mitt förra förhållandet är det totalt sett såå mycket bättre. Jag ska försöka att inte pressa henne till mer sex än hon vill, men det är svårt. Jag vill prata om det, och jag vill ha sex ofta. Åtminstone vill jag kunna prata mer om det, och dit verkar vi nu vara på rätt väg.
  • New  Dawn
    Anonym (sex) skrev 2017-04-13 20:49:58 följande:

1. Visst kan hon svara, men hon gjorde inte det. Nu senaste veckan när vi pratat lite kort (3 ggr) om sex/sexliv så har det trots allt gått mycket bättre än tidigare så jag har inte velat pusha på allt för hårt. Ett litet steg i taget.

2/3. Jag har varit väldigt noga med att inte rikta samtalen som att hon gör något fel eller måste ändra på sig och försökt att hålla dem väldigt "casual". Jag vet att hon inte tycker om att prata allt för seriöst om något. 

Jag förstår, och jag håller med, om att det som fungerar i längden är att jobba mot att hon ska vilja ha sex oftare, och att då jobba med hennes njutning. Det är inte så lätt däremot med hennes bakgrund och mitt rätt stora behov. Men jag tror att vi ska kunna lösa det. Hittills tycker jag att det fungerat helt okej, trots att jag startat den här tråden. Men jag vill jobba mot att det ska fungera bättre.

Det här med att hon ska smeka sig själv antingen när jag är med eller inte, det tror jag också på. Men det kommer nog ta lång tid att jobba mot. Hon har aldrig gjort det någonsin. 

4. Jag är inte väldigt missnöjd. Däremot i perioder så vill jag så mycket mer med sexlivet än hon vill. Allt annat fungerar jättebra (enligt mig iaf). Trots att sexlivet fungerar sämre än i mitt förra förhållandet är det totalt sett såå mycket bättre. Jag ska försöka att inte pressa henne till mer sex än hon vill, men det är svårt. Jag vill prata om det, och jag vill ha sex ofta. Åtminstone vill jag kunna prata mer om det, och dit verkar vi nu vara på rätt väg.

Okej. Det låter som att du har rätt inställning och du verkar mottaglig för input här i tråden. Man kan känna sig lite utsatt när man delar med sig av problem, men du hanterar det bra. Jag har fått ett gott intryck av dig som man, och jag önskar er lycka till
  • SolXOXO

Jag skulle göra såhär ...
    Ta bort all förväntan på att det ska bli sex istället ägna er åt mjukberöring, intimitet se varandra djupt i ögonen säg vad du tycker om hos den andre och turas om, romantik typ laga en middag med tända ljus, lustfyllda aktiviteter typ åk till ett lekland och släpp loss eller ngt. se andra kvaliteer hos varandra och avfokusera från sexet.

Jag hade önskat mig mest av allt att någon gång få allt fokus, hon får ligga i sängen och tala om var hon vill bli rörd, pussad... på kroppen, tar bort all prestation från henne hon får bara ta emot. 

• Anonym (d)
    SolXOXO skrev 2024-10-24 18:39:27 följande:

m

Kan du inte svara i någon tråd från... iår iaf?
  • SolXOXO

kanske fler som har samma problem som läser tråden 
    haha varför svara du mig då? 

• Anonym (d)
    SolXOXO skrev 2024-10-24 19:21:58 följande:

kanske fler som har samma problem som läser tråden 
    haha varför svara du mig då? 

För att jag har tråkigt och ledsnar på folk som bara drar upp gamla trådar med flit.

Eller för att jag vill runka. Vem vet.
Svar på tråden Hur initiera sex smidigt som man?