• Vaniljglass

Pojknamn -era kloka tankar tack

Vi har svårt att bestämma oss för ett namn, från min sida vill jag ha ett lite gammaldags namn som kanske inte ligger i topp på namnlistorna, mannen är nog lite mer öppen. De vi funderar på är:

Hjalmar

Helmer

Gunnar

Lasse

Vilhelm

Hit me med era åsikter! Vad tänker ni när ni hör dessa?

• Svar på tråden Pojknamn -era kloka tankar tack
  • Dixie
    Axe skrev 2017-03-27 09:45:00 följande:

Skitfult namn. Tänker direkt att föräldrarna måste tro de är nått, när de döper ungen till så fula naman som om de vore speciella.

Kanske inte så snällt men ärligt hehe

Varför skulle föräldrarna tro de är något för att de väljer namn som inte finns på 10 i topp listan?!

Detta är rejäla svenska namn - som var poppis för ca 70-80 år sedan!
  • Nandez

Av dessa namn så gillar jag Vilhelm bäst men det blir nog att killen blir kallad för Ville.

• Axe
    Dixie skrev 2017-03-27 11:07:53 följande:

Varför skulle föräldrarna tro de är något för att de väljer namn som inte finns på 10 i topp listan?!

Detta är rejäla svenska namn - som var poppis för ca 70-80 år sedan!

Det handlar inte om att de inte är vanliga namn utan att namnet är gräsliga!

Ts frågade vad man tänker när man hör dem och jag svarade vad jag tänker.

Tycker verkligen de namnen är så extremfula att det är som att föräldrarna väljer dem för att sticka ut typ
  • cotton

Gillar Lars men kallas för Lasse och Hjalmar och Vilhelm. De andra känns för gubbiga och för mycket 30-40-talsnamn.  Kommer nog våra barn döpa sina barn till. 

• fluu

Absolut älskar alla namnen, men Lars istället för Lasse. Alla namnen är bra,rejäla och hållbara.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • pinoisme

Jättefina namn. Jag tycker Gunnar är är det coolaste och Hjalmar det vackraste av dem. Lycka till!

• tulip79

Gillar alla, utom Lasse. Min pojkfavortier är Hjalmar, Helmer, Hilmer, Elmer, Aldor, Einar, Vidar och Tuve.

• Nelah

Lasse i bullerbyn heter Lars - Lasse är hans smeknamn.

Jag gillar Vilhelm, hade själv det som förslag till vår 2a. Hjalmar är helt okej. Gunnar hette min farfar, inget jätte fint namn enligt mig :p

Kanske Gottfrid kan vara något för er? :)

Jag vill och jag kan...
  • Elderberry
    Jag gillar:
    Hjalmar - väldigt fint (kan t.o.m. kalla det vackert!) och det känns som ett sött namn på err barn men ett rejält namn på en vuxen.

Helmer - helt okej men känns lite gubbigare än Hjalmar
    Vilhelm - Fint, men jag är personligen lite trött på namnet

Jag har lite svårare för:
    Gunnar - Tänker bara på gubbar när jag hör namnet
    Lasse - Lars är ett okej namn, även om det känns aningen för gubbigt för mig, Lasse är snäppet värre.

Jag hade valt Hjalmar av dessa namn :) Lycka till!!

• Anotherone

Hjalmar > kan inte hjälpa att tänka på han buskis-gubben
    Helmer > känns påhittat
    Gunnar > fint men för mig är det för tidigt generationsmässigt, min morfar heter Gunnar! Kanske kommer om 10-20 år?
    Lasse > smeknamn
    Vilhelm > klassiskt, min favorit på din lista!

• Vaniljglass

Tack alla i som kommit med konstruktiv feedback! Valet ståendes nu mellan Hjalmar och Helmer!

• Fru Ve
    Hjalmar
    Helmer 
    Gunnar
    Lasse
    Vilhelm

Gillar alla dessa namn! Mina tre söner heter namn i liknande stil =) Min favorit av dessa är Hjalmar.
Svar på tråden Pojknamn -era kloka tankar tack