• Sylta34

Vågar ni resa till Turkiet?

Hej!

Jag vill så gärna resa till Alanya i sommar, men vågar man det?

Någon som varit där på senaste tiden eller ska resa snart?

Jag är ingen rädd person egentligen, men man blir ju lite orolig just gällande terrordåd och liknande. Då tänker jag mest på flygplatsen och bussresan, inte på själva hotellet.

• Svar på tråden Vågar ni resa till Turkiet?
  • K med lilla E

Vi har en resa bokad till Side i juni. Jag tänker att om det blir väldigt oroligt och UD avråder helt så avbokar vi. Känner mig inte särskilt oroad faktiskt och ser mycket fram emot värme, bad och shopping Solig

• Praktisk59

Största faran är nog bara påträngande försäljare.
    Ta med vattenpistoler till barnen - det han hålla ohyran på avstånd.

• Bullimor
    Praktisk59 skrev 2017-03-29 15:01:46 följande:

Största faran är nog bara påträngande försäljare.
    Ta med vattenpistoler till barnen - det han hålla ohyran på avstånd.

Haha, jag gillar försäljarna!
    De är kul att prata skit med och går man med in i butiken så kan man göra kanonbra affärer.
    Det man bör tänka på angående butiker och prutande är att köpa, om inte allt, så mycket i samma affär. Ju mer man köper desto bättre priser.

Det pratas ibland om den usla kvalitén på kläder köpta i Turkiet men det kan jag säga att det stämmer minsann inte alltid. Titta på sömmar, knappar och sånt så ser du om det ser bra ut! Det må vara märkeskopior även om de förnekar det men det kan inte ett otränat öga se.

Jag har shoppas oändligt mycket kläder och skor i Turkiet och skulle åka i morgon om jag bara hade tillfälle!
  • Sylta34

Tack alla för era tankar!

Jag tror nog att det blir en resa! Man får liksom passa på!

• modsey
    Sylta34 skrev 2017-03-30 15:45:42 följande:

Tack alla för era tankar!

Jag tror nog att det blir en resa! Man får liksom passa på!

Ja typ innan det smäller....eller ?
  • kokos
    modsey skrev 2017-04-01 16:08:34 följande:

Ja typ innan det smäller....eller ?

Lägg av att vara så negativ! Du kan precis likaväl dö om 2 minuter i olycka/sjukdom här hemma eller någon annanstans....
  • Lilas

Jag har varit i Turkiet både innan barnen föddes och efteråt. Ärligt talat så är jag inte så sugen på att åka dit just nu.. tycker att det känns för osäkert och läskigt.
    Samtidigt håller jag med om det som flera i tråden skrivit, att det är minst lika osäkert i Europeiska storstäder och större evenemang.
    I sommar vet jag inte vart det bär av.. vi brukat åka utomlands varje år, men vi får se hur vi gör. Samtidigt är det synd att inte våga åka till Turkiet då man oftast får mycket för pengarna, i förhållande till ex Spanien.

• modsey
    kokos skrev 2017-04-01 17:33:55 följande:

Lägg av att vara så negativ! Du kan precis likaväl dö om 2 minuter i olycka/sjukdom här hemma eller någon annanstans....

Absolut. Men det är korkat tycker jag att välja vissa mer osäkra länder...
  • Dr Nail
    modsey skrev 2017-04-01 17:56:28 följande:

Absolut. Men det är korkat tycker jag att välja vissa mer osäkra länder...

Varför?
  • modsey
    Dr Nail skrev 2017-04-02 14:16:58 följande:

Varför?

Därför
  • Bullimor
    modsey skrev 2017-04-03 22:56:03 följande:
    Därför
    Wow, vilket argument... Förvånad
  • K med lilla E

Nu har då inte jag hört något om några grejer i Turkiet på ett bra tag så vi tänker åka, dessutom har det väl aldrig hänt några turister något på de vanliga turistmålen?

• Bullimor
    K med lilla E skrev 2017-04-04 19:00:36 följande:

Nu har då inte jag hört något om några grejer i Turkiet på ett bra tag så vi tänker åka, dessutom har det väl aldrig hänt några turister något på de vanliga turistmålen?

Gå med i gruppen "Vi som älskar Turkiet" på FB.
    Det finns många kloka resvana människor där och även folk som bor permanent i Turkiet. 
  • modsey
    Bullimor skrev 2017-04-04 16:15:16 följande:

Wow, vilket argument... 

Du missade alltså inlägg 18 där jag skrivit varför JAG väljer bort Turkiet
  • Bullimor
    modsey skrev 2017-04-04 20:34:16 följande:
    Du missade alltså inlägg 18 där jag skrivit varför JAG väljer bort Turkiet
    Ja, det gjorde jag.
    Tack för klargörandet.
  • K med lilla E
    Bullimor skrev 2017-04-04 20:06:57 följande:
    Gå med i gruppen "Vi som älskar Turkiet" på FB.
    Det finns många kloka resvana människor där och även folk som bor permanent i Turkiet. 
    Tack för tipset Glad
  • kokos

Som vi alla ser så kan det precis lika gärna hända här i Sverige....

• misanMia

Vi har bokat resa till Alanya/Konakli och åker om 65 dagar :) Klart man kan åka!!! Airtour har himla bra priser om man flyger från Göteborg :)

• 4ndas

jag förstår inte varför man inte ska våga åka till Turkiet? jag tror många överdriver, det jag kan säga är att det är mer säkerhet i Turkiet än många andra länder. Risken finns i alla länder då kan man sitta hemma och glo på regnet, så ta din man och åk till Turkiet och ha kul i det fina landet. jag åker på söndag 

Svar på tråden Vågar ni resa till Turkiet?