Missfall?
Har haft bruna flytningar under dagen och liknande mensvärk. Kan det vara tecken på missfall? Är i vecka 6.
Har haft bruna flytningar under dagen och liknande mensvärk. Kan det vara tecken på missfall? Är i vecka 6.
Absolut! Men i typ 70% av fallen där kvinnor har de symtomen du har så är graviditeten intakt!
Mensvärk har nästan alla i tidig graviditet! :)
Mitt började med bruna flytningar i 1,5 dygn innan det började blöda ordentligt. :/
Hoppas dock det inte är så för dig!
Absolut! Men i typ 70% av fallen där kvinnor har de symtomen du har så är graviditeten intakt!
Jag har precis samma i v.5.....
Tycker dock det tilltar istället för att avta, man får hoppas att det ska gå bra ändå... men det är så jobbigt att kastas från hopp till förtvivlan men jag kan inte göra nånting nu för att påverka detta så det är bara försöka slappna av och hoppas på det bästa men det är sååå svårt!
Mina tester har blivit starkare, från jättesvagt Söndag, till ganska tydligt igår och jättetydligt idag. Men nu imorse fick jag bruna flytningar, var bekymrad innan för att jag inte har något symptom förutom molvärken, är risken större för missfall när man inte har symptom eller är det samma?
Symtommängd och styrka har inget med missfallsrisken att göra :) dessutom är det vanligaste att man inte känner speciellt mycket alls innan vecka 7 ungefär! Då brukar det oftast vara tex mensvärk, flytningar, stickningar i äggstockarna, lätt illamående.
Att sina gravtest blir starkare är ju ett bra tecken. Det tyder på att hormonmängden ökar! Och även om man skullens flera gravtest som inte blir starkare så betyder det inte att man har fått missfall.
Jag hade själv gravtest som blev svagare och svagare denna gången. Är nu i v 21 med en sprattlande bebis.
Kom fram till att det var något som heter the hook effect, något som kan hända när hormonerna stiger och gravtesten är för dåliga för att ta upp alla partiklar för det blir för mycket. Så då spädde jag ut typ 1 msk urin i en hel mugg vatten och fick mycket starkare positivt än med koncentrerad urin, bara för att få se testen bli starkare haha. Så man kan inte lita blint på gravtest som minskar i styrka när det gått någon vecka. Det hörde egentligen inte hit alls men tänkte att det kan vara bra att veta :)
Hade bruna flytningar från vecka 8-17, nästan varje dag..bara nån enstaka dag det inte var så. Gjorde massa vul och ul men allt såg bra ut. Varje gång det kom blev jag jätteledsen och tänkte att bebisen omöjligt kan ha överlevt, ibland var det blodblandat och väldigt slemmigt. På rutinul såg de att jag hade en biplacenta, en extra liten moderkaka. Barnmorskans teori är att det var en tvilling som återbildats tidigt. Nu är jag i vecka 22 :) håller alla tummar att allt går bra för dig! Boka ett privatul om du kan om någon vecka så slipper du förhoppningsvis oroa dig :)