• Anonym (Bella)

Är detta början på missfall? *Varning äcklig bild!!*

Har haft såhär i någon vecka nu. Ingenting i trosorna men kommer på pappret när jag torkar mig.
    Vissa dagar ingenting alls, andra dagar som på bilden. Ingenting rött, gjorde ont som mensvärk för ett par veckor sen i någon dag men ingenting nu. Vad säger ni? Har ni varit med om liknande? Bör jag söka vård?

/Bella
  • Svar på tråden Är detta början på missfall? *Varning äcklig bild!!*
  • Anonym (Bella)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-03-30 21:43:35 följande:

Ja brunt blod är gammalt men det är ju inte mindre farligt för det, för även om det är gammalt när det kommer ut har ju en blödning skett

Ts jag har blött i flera av mina graviditeter.det har blivit både barn och MF så helt omöjligt att säga i sitt fall

okej, tack så mkt för svar! Bara att vänta då :( 
  • Niko92

Vill börja med att säga att jag känner MÅNGA som haft rikliga blödningar tom. Och så har fått helt friska bebisar och klarat hela graviditeten.

Dock ska jag berätta om min erfarenhet:

Jag tycker faktiskt att du ska ringa in till gyn och säga att du är orolig. Min förra gravididtet fick jag så under några dagar. Jag var så himla rädd och fick komma in på en koll, jag skullle varit i 7+något men det var 6+3. Hjärtat tickade dock på. Fick en återbesökstid en månad efter och då hade fostret dött 6+3. Det var tur att jag fick en återbesökstid för enligt läkaren så hade inte min kropp stött ut fostret alls. Det är en mardröm att behöva vänta till kub och inte veta bara för att kroppen inte stöter ut.

Många kanske tycker det är fel att ringa gyn osv. Jag tycker inte man ska behöva må dåligt i flera veckor till för att få reda på hur det ligger till.

Det här hände i april förra året och i november blev jag gravid igen. Så skulle det vara ett missfall så tappa inte hoppet utan fokusera på att läka och våga försöka igen. Håller dock alla tummar och tår att det kommer gå bra för dig!

• Anonym (Bella)
    Niko92 skrev 2017-03-31 09:11:07 följande:

Vill börja med att säga att jag känner MÅNGA som haft rikliga blödningar tom. Och så har fått helt friska bebisar och klarat hela graviditeten.

Dock ska jag berätta om min erfarenhet:

Jag tycker faktiskt att du ska ringa in till gyn och säga att du är orolig. Min förra gravididtet fick jag så under några dagar. Jag var så himla rädd och fick komma in på en koll, jag skullle varit i 7+något men det var 6+3. Hjärtat tickade dock på. Fick en återbesökstid en månad efter och då hade fostret dött 6+3. Det var tur att jag fick en återbesökstid för enligt läkaren så hade inte min kropp stött ut fostret alls. Det är en mardröm att behöva vänta till kub och inte veta bara för att kroppen inte stöter ut.

Många kanske tycker det är fel att ringa gyn osv. Jag tycker inte man ska behöva må dåligt i flera veckor till för att få reda på hur det ligger till.

Det här hände i april förra året och i november blev jag gravid igen. Så skulle det vara ett missfall så tappa inte hoppet utan fokusera på att läka och våga försöka igen. Håller dock alla tummar och tår att det kommer gå bra för dig!

Tack så mkt för din beskrivning! Vi har valt att boka ett tidigt ultraljud nu på fredag, om en vecka. Så förhoppningsvis får vi ett säkert besked då :) Då kommer jag på dagen ha gått in i vecka 8
  • Niko92
    Anonym (Bella) skrev 2017-03-31 13:19:20 följande:

Tack så mkt för din beskrivning! Vi har valt att boka ett tidigt ultraljud nu på fredag, om en vecka. Så förhoppningsvis får vi ett säkert besked då :) Då kommer jag på dagen ha gått in i vecka 8

Va skönt då har du ett "mål" i skite:)

Hör gärna av dig hur det har gått, håller tummar och tår att det kommer gå bra!
  • Anonym (Samma)

Jag hade exakt samma i vecka 6. Det höll på till och från i någon vecka. Sedan kommer tillbaka efter ett tag igen. Var sjukt orolig. Nu sitter jag här med min lilla bebis som är sex veckor som sover på mitt bröst. Så för min del var det inte början på ett missfall.

• Anonym (Bella)
    Anonym (Samma) skrev 2017-03-31 14:27:40 följande:

Jag hade exakt samma i vecka 6. Det höll på till och från i någon vecka. Sedan kommer tillbaka efter ett tag igen. Var sjukt orolig. Nu sitter jag här med min lilla bebis som är sex veckor som sover på mitt bröst. Så för min del var det inte början på ett missfall.

åh vad fint att höra din skolskenshistoria! Hoppas verkligen på samma lycka för min egen del :)
  • Anonym (Bella)
    Niko92 skrev 2017-03-31 13:27:54 följande:
    Va skönt då har du ett "mål" i skite:)

Hör gärna av dig hur det har gått, håller tummar och tår att det kommer gå bra!
    Det ska jag göra! :) Tack!
  • nonameleft

Sådana bruna blödningar fick jag flera stycken i min senast graviditet mellan vecka 6 och 8 typ. Dottern fyller 1 år om en månad.

Lycka till TS

• Regndamen

Det går ju inte veta bara av att se det. Det går ju inte heller säga att baa för att det är rött blod heller att det är missfall. Jag blödde rött blod när jag var gravid, det var inget missfall.

Det enda som går att säga är väl att kolla upp det.

• liljah33
    Anonym (Bella) skrev 2017-03-30 16:29:22 följande:

Jag är i vecka 7, så det är väldigt tidigt. Därav oron :(

Jag hade åkt in och kollat på VUL. Så man slipper fundera.
  • Anonym (Samma)
    liljah33 skrev 2017-03-31 17:18:46 följande:

Jag hade åkt in och kollat på VUL. Så man slipper fundera.

Grejen är att man bara kan göra det privat. För dom flesta kvinnokliniker vill inte ta emot en kvinna som är så tidigt gravid. Jag ringde och dom ville inte ta emot mig. Sa att antingen är det missfall eller inte.
  • Anonym (Grynet)
    Anonym (Bella) skrev 2017-03-30 15:46:37 följande:

Har haft såhär i någon vecka nu. Ingenting i trosorna men kommer på pappret när jag torkar mig.

Vissa dagar ingenting alls, andra dagar som på bilden. Ingenting rött, gjorde ont som mensvärk för ett par veckor sen i någon dag men ingenting nu. Vad säger ni? Har ni varit med om liknande? Bör jag söka vård?

/Bella

Så såg det inte ut hos mig, och jag fick missfall för snart två v sedan. Där kom ca en tesked färskt blod första dagen... Håller tummarna!
  • liljah33
    Anonym (Samma) skrev 2017-03-31 19:03:35 följande:

Grejen är att man bara kan göra det privat. För dom flesta kvinnokliniker vill inte ta emot en kvinna som är så tidigt gravid. Jag ringde och dom ville inte ta emot mig. Sa att antingen är det missfall eller inte.

Men gyn på sjukhuset nära dig måste ju göra? Så gör dom i min stad.
  • Anonym (Samma)
    liljah33 skrev 2017-04-01 06:19:57 följande:

Nej, dom nekade. Har läst om flera som har varit med om samma sak :(
  • EpicNurse
    liljah33 skrev 2017-04-01 06:19:57 följande:

Man brukar inte undersöka om man inte har kraftigare blödning och kraftigare smärta. Det är för att det inte är farligt att få missfall, och man kan inte förhindra eller stoppa det på något sätt. Så därför får man oft avvakta och se om det lägger sig eller om man får man värre symtom så kanske man behöver hjälp.
  • Mulelen

Mina två missfall började sådär. Och efter någon dag med brunt blod började jag blöda rött. Men nu tredje gången blödde jag både brunt och rött i v 13-18 ungefär. Skitläskigt men bebisen lever fortfarande och jag är nu i v 27. Eftersom du blött brunt i en vwcka är det säkert ingen fara men man blir ju orolig ändå. Försök få en tid för undersökning.

Svar på tråden Är detta början på missfall? *Varning äcklig bild!!*