Vad göra?
Har en son som inte är så "pojkig". Han är en lugn kille, 9 år, gillar djur och natur, har långt hår osv. Vi har alltid haft ett tydligt tänk på detta som föräldrar, dvs inte behandla honom på ett speciellt sätt för att han är pojke utan låta hans personlighet välja väg. Men nu till dilemmat. Han ska ha en ny cykel. Han har hittat en cykel som beskrivs som flickcykel. Vet inte helt vad det är som gör den till flickcykel förutom att den i grunden är vit och sen har mönster i färgerna gul, orange, rosa och lila (två av dem är bland hans favoritfärger). Jag vill egentligen utan att tänka bara köpa denna cykel till honom, men någon inom mig gör att jag är rädd för att han ska bli retad och få höra att det är en flickcykel. Men samtidigt vet jag att en tuff mountainbike inte är hans stil alls. Jag önskar att man bara kunde hoppas att han kan få vara glad för att ha fått en fin cykel, men är rädd att andra föräldrar kanske inte uppfostrar sina barn lika fritt. Och jag vill inte få mig själv att säga till honom om han inte tycker den är lite väl flickig, för då blir jag nån jag inte vill vara... vad göra?