Alexstra10 skrev 2017-04-03 18:57:00 följande:
Jösses vilket krångel. Vad mycket man måste hålla reda på! Att ingen annan har kunnat förklara det såhär då, istället för att bara säga att det inte går?
Men så, om jag avbryter fl och börjar jobba som vikare, kan jag då alltså ändå plocka ut fp vissa dagar sen då? Förlåt om jag är trög, men jag har liksom inte behövt krångla med sånt här förut..
Det är nog enklare för dej att du säger till AG att de gärna får ringa dej vissa dagar om de behöver vik.
Tex att du vill vara 40% FL, men inte jobba enligt listan utan bara vara tillgänglig för vikariat övriga dagar, om du inte vill jobba övriga dagar alltså, utan bara rycka in vid behov.
Men det känns som ett lurigt läge... För kanske säger AG att då får du säga upp dej på din fasta tjänst och bara bli timvikarie = sämsta dealen någonsin eftersom din SGI ryker all världens väg (vilket den iofs också gör om du inte har sysselsättning/tar ut FP 5 dagar varje vecka om barnet är över 1 år).
Jag har gjort såhär (2 varianter):
variant 1)
Varit FL från min ordinarie AG 100% men haft muntlig deal från chefen att det varit OK att hoppa in på vik. på arbetsplatsen om de behövt mej + OK att hoppa in på vik på andra arbetsplatser om min vanliga inte haft behov av mej.
SÅ jag har varit FL från vanliga jobbet (och de har inte ringt in mej eftersom det är så mycket krångel med papper för deras del varje gång man kommer in och jobbar) men haft timmar på en närliggande arbetsplats.
variant 2) Varit FL 100% från AG, men kommit in på timmar som vi skrivit upp inofficiellt och när jag började jobba igen så fick jag ut dem genom att jag återgick till arbete men inte jobbade första veckorna (hade komp.ledigt)