Omöjlig kärlek, tips eller tankar?
Behöver skriva av mig för att ventilera mina tankar högt men vill också gärna ha lite synpunkter och tankar från andra håll så om någon orkar läsa är jag tacksam :).
Jag blev smällkär i somras, det hände nog redan vid första kvällen vi sågs och aldrig förr har jag känt så intensiva känslor för någon. Vi hann ses bara i tre dagar och känslorna blev mer intensiva för varje dag. Ja, det var på en utlandsresa och ja, det var med en landsbo. När jag kom hem igen efter en veckas semester kändes det som att han dött :(, jag förstod när jag stängde dörren till min lägenhet att jag kanske aldrig mer skulle få träffa honom. Jag mådde så hemskt dåligt i flera månader. Vi fortsatte att ha kontakt och skrev till varandra varje dag i princip. Han var lika ledsen som mig och vi båda ville vara med varandra fast vi båda också visste att det inte skulle gå (av olika anledningar). Till saken hör att jag innan denna semester, efter 4 år som singel, faktiskt hade börjat försöka och vilja träffa någon för en seriös relation. Detta har varit stort för mig då jag länge känt att jag varken vill eller kanske mest orkar vara öppen för ett förhållande. Så efter några månader av dejtande och inget klick dyker han bara upp och rent ut sagt golvar mig och mitt hjärta. På helt fel plats på jordklotet. Jag blir gråtfärdig när jag tänker på det..:(.
Jag går ännu med en gnagande känsla av att inte veta vad jag ska ta mig till, jag försöker gå vidare, har och dejtar lite nu och då men nu känns det mer än hopplöst att hitta någon och nästan som att jag ljuger för både de jag träffar och mig själv. Jag har fortfarande så starka känslor för honom och vill egentligen inget hellre än att få träffa honom igen. Samtidigt som jag önskar att samma sak ska hända igen, men med någon som inte är omöjlig.
Det stora dilemmat är just hur och vad jag ska göra? Ska jag åka till honom för en veckas semester med vetskapen om att det aldrig kan bli vi, ha en fin vecka tillsammans och sen säga hejdå, på riktigt? Eller måste jag helt radera honom ur mitt liv för att kunna gå vidare? Min önskan är att kunna ha honom kvar i mitt liv på ett eller annat sätt men som det är nu känns det helt hopplöst :(. Vill verkligen ha en seriös relation och tiden bara går och mitt hjärta har fastnat hos något som är omöjligt..
Svårt att förklara allt så här, någon som råkat ut för omöjlig kärlek och har några tips? Eller om du inte råkat ut för det och har några tankar du vill dela med dig av?
Om det är intressant är jag strax är 30 år så ingen tonårsförälskelse som skett även om man kan tro det..:)