Svamphelvete, hjälp tack!!!
Har haft svamp mer eller mindre sedan jag blev gravid. Brukar inte ha svamp annars. Nu är jag irriterad i underlivet och har massor av grönaktiga klumpiga flytningar, typ gammal klumpig mjölk men ljusgrön till färgen och luktfri. Ibland kommer det en grynig vit tunn flytning som typ kan rinna så jag blir helt blöt i underlivet. Inte så kul. Vi har inte sex nu sedan två veckor pgr av att jag inte känner mig fräsch. Har dock 16 v kvar av graviditeten och tänker ska det vara såhär resterande tid? Provat två behandlingar av canesten (under en två-månaders period) och då har svampen försvunnit för att sedan återkomma ganska direkt igen. Är även orolig för fostret om jag behandlar för mycket. kan absolut stå ut men det känns jobbigt ju närmare sommaren man kommer, och trist att inte kunna ha något samliv.
Jag tvättar inte för ofta, använder olja. Prövade dra ner på socker men sket i det efter ett tag, ska nog testa det igen!
Hur gör ni andra med svamp? Behandlar ni med canesten hela graviditeten, är det ofarligt? Eller några andra tips?
Ytterst tacksam för svar!!!