Ungen gick loss i affären och jag tappade det!
Hej!
Var inne i en blomsteraffär i helgen och jag vill börja med att säga att jag själv inte har barn och skulle kanske agerat annorlunda om jag haft egna men känns inte så troligt..
Oavsett så gick det en kvinna bakom mig genom hela affären och med sig hade hon en 3-åring. Barnet visade väldigt tidigt hur han kände för att vara i affären men detta var nog det värsta jag sett i barnuppfostran.. barnet skriker konstant genom hela affären, välter ner blommor, slår på kvinnan o gapar HÖGT! När vi väl kommer till kassan så står barnet och kvinnan bakom mig och ungen springer direkt fram till glasslådan och skriker. Kvinnan säger då "ja men vill du kanske ha en glass då så du blir lite gladare?!" Då tappade jag det totalt..jag frågade kvinnan om barnet verkligen skulle få en glass med tanke på hur förjävligt denna betett sig inne i affären? Hon svarade då att hon inte tyckte det var min ensak(barnet står storögt bredvid oss och lyssnar). Jag svarar då att det har jag visserligen inte men det är ju dels inte supertrevligt för alla andra att lyssna på ett vansinnigt barn och det kanske inte är så smart att belöna det beteendet med en glass(!) om man inte vill att det skall upprepas.. hon kommenterade inte det vidare och jag betalade och åkte hem.
Hur hade ni föräldrar gjort? Spontant känner jag ju att jag hade burit ut ungen till bilen om den inte kunnat uppföra sig ..
P.s detta är såklart ingen viktig fråga men kände ändå att de vore intressant med fler synvinklar i situationen :)